1. Definirea si continutul pietei intreprinderii pg. 3 2. Sfera si dinamica pietei intreprinderii pg. 4 3. Cai de dezvoltare a pietei intreprinderii . pg. 5 4. Dimensiunile pietei intreprinderii si raporturile sale cu pietele altor produse ... pg. 6 5. Evaluarea pietei, identificarea problemelor, metode de abordare .. pg. 8 6. Concluzii .. pg. 10 7. Bibliografie ... pg. 11
1. Definirea si continutul pietei intreprinderii. Piata poate fi definita drept: "sfera economica in care productia (de bunuri materiale si servicii) apare sub forma de oferta de marfuri, iar nevoile (solvabile) de consum - sub forma de cerere de marfuri; piata reprezinta sfera manifestarii si confruntarii ofertei si cererii, a realizarii lor prin intermediul actelor de vanzare-cumparare ." "Piata intreprinderii este privita ca un agent economic independent, ce apare in cadrul pietei prin intermediul produselor (serviciilor) sale, cele din urma formand oferta sa de marfuri. Ea va urmari satisfacerea integrala sau partiala a cererii consumatorilor. Piata intreprinderii este definita de gradul efectiv sau potential de patrundere in consum a produselor si serviciilor unei intreprinderi specializate in producerea sau comercializarea lor. Fiind privita ca sfera de confruntare a cererii cu oferta, exprima raporturile care se formeaza intre oferta proprie, formata din unul sau mai multe produse si cererea pentru acestea. La nivelul unei intreprinderi piata acesteia se confunda cu piata produsului sau, iar la nivelul pietei totale raporturile sunt inversate - intreprinderea se inscrie, prin profilul sau, in piata unuia sau mai multor produse." Continutul si sfera pietei intreprinderii poate fi apreciata pe baza unor criterii distincte, astfel: In functie de mecanismele de derulare a pietei: - piata organizata sau controlata, centralizata specifica fostelor tari socialiste - piata libera, forma de organizare specifica inceputurilor capitalismului - piata mixta, unde elementele pietei libere se interpun cu cele de interventie si control, fara a le incalca pe primele. In functia de sfera de cuprindere si momentul derularii relatiilor: - piata efectiva, ne arata in mod concret configurarea cererii si ofertei - piata potentiala, ne arata posibilitatea evolutiei acesteia intr-o etapa viitoare - piata totala, cuprinde totalitatea bunurilor si serviciilor oferite spre vanzare - cumparare - piata firmei, un segment din piata totala In cadrul piatei intreprinderii: - intreprinderea este privita ca agent economic independent. - intreprinderea apare prin intermediul produselor (serviciilor) sale, constituind oferta de marfuri - impreuna cu alte intreprinderi se confrunta cu cererea consumatorilor (utilizatorilor), urmarind satisfacerea integrala sau partiala a acesteia. 2. Sfera si dinamica pietei intreprinderii. - piata trebuie privita intr-o continua miscare, in conexiunile sale cu factorii sub actiunea carora se formeaza si evolueaza - piata dobandeste anumite dimensiuni cantitative si calitative, cuantificabile, masurabile - piata are anumite trasaturi, chiar o ,,fizionomie" specifica - piata reprezinta confruntarea cererii cu oferta de produse/servicii Piata intreprinderii consta in ,,acea categorie economica a productiei de marfuri in care isi gaseste expresia totalitatea actelor de vanzare- cumparare privita in unitatea organica cu relatiile pe care le genereza si in conexiune cu spatiul in care se desfasoara". Dinamica pietei intreprinderii este determinata de dinamica mediului in care aceasta apare si se dezvolta. Dintre factorii de mediu cu actiune directa se desprind: etapa in care se afla piata tinta, evolutia pietei produselor si raporturile pietei produselor sale cu pietele altor produse. Piata tinta parcurge patru etape care alcatuiesc ciclul de viata al pietei: aparitia, cresterea, maturitatea si declinul. (redate in figura 1) "Etapa aparitiei este marcata de existenta in cadrul mediului a unei nevoi nesatisfacute si de aparitia unui intreprinzator care initiaza o afacere al carui scop este satisfacerea acestei nevoi. Cresterea pietei este etapa in care alte firme intra pe piata, contribuind la cresterea vanzarilor. Pe masura aparitiei a noi si noi concurenti pozitiile neocupate de pe piata tinta dispar. In aceste conditii vanzarile stagneaza, patrunderea pe aceasta piata realizandu-se prin "atacarea" celorlalti agenti de piata, produsele suferind un proces puternic de diferentiere. Etapa de maturitate a pietei este alcatuita din piata mai multor produse aflate in raporturi de concurenta. Pe masura evolutiei si aparitiei unor noi nevoi, firmele abandoneaza piata unor produse, aceasta intrand in etapa declinului.
www.academia.edu www.administrare.info/domenii/economie/5616-piata-intreprinderii www.conspecte.com/Marketing/piata-intreprinderii-si-piata-produsului.html www.creeaza.com www.regielive.ro www.wattpad.com/156125-capitolu-3 www.ro.scribd.com/doc/142340516/Piata-Intreprinderii www.coursehero.com/file/p2s6dl8/Legat-de-un-produs-putem-distinge-consumatori-cei-care- folosesc-produsul-%C5%9Fi/ www.scritub.com/management/marketing/PIATA-INTREPRINDERII24231422.php
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.