Piața - miere de albine

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 51 în total
Cuvinte : 7250
Mărime: 1.09MB (arhivat)
Publicat de: Gicu Blaga
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

România deţine o tradiţie îndelungată în domeniul creşterii albinelor şi realizării de produse apicole, apicultura impunându-se ca ocupaţie de sine stătătoare încă din cele mai vechi timpuri, iniţial pentru produsele obţinute (miere, polen, lăptişor de matcă, propolis, ceară şi venin de albine), iar ulterior, inclusiv în prezent, pentru contribuţia pe care aceste insecte o au la creşterea recoltelor de fructe, legume şi seminţe, prin polenizare.

1.1 Caracterizarea potentialului melifer

Potenţialul melifer sau resursa meliferă reprezintă capacitatea unei zone dea asigura necesarul de hrană pentru familiile de albine în vederea întreţinerii şi obţinerii de produse apicole. El este compus din polenul şi nectarul florilor de la plantele din flora spontană sau cultivată şi mana de origine animală(unele insecte din ordinul Homoptera) şi vegetală.

Particularităţile potenţialului ca factor de producţie sunt date de faptul că:

-Se diferenţiazăîn funcţie de zonă, timp şi specia sursă, vârsta plantelor, tehnologia aplicată plantelor cultivate, condiţiilor de sol etc;

-Prezintă şi o anumită variabilitate de la un an la altul în funcţie de structura pe categorii de folosinţă a fondului funciar. Din acest motiv este important determinarea graduluide variabilitate a potenţialului melifer, ca raport între cantitatea de nectar recoltabil, provenit de la plantele cultivate (cu excepţia plantaţiilor clasice de pomi şi celor semi-intensive) şi cantitatea totală de nectar recoltabil;

-Nu poate fi fructificat de către om decât prin intermediul albinelor;

-Nu poate fi stocat ci dimpotrivă– dacă este recoltat determină stimularea secreţiei de nectar iar în caz contrar este inhibat acest fenomen şi chiar se poate produce cristalizarea (în special în condiţii de umiditate scăzută). Trebuie bine înţeles de ştiut că orice zi de cules pierdută duce la pierderea irecuperabilă a acestei bogăţii. Spre exemplu o plantaţie de salcâm cu o suprafaţăde 400 ha oferă o cantitate de 40 t pe zi iar una de tei de aceiaşi dimensiune – aproximativ 32t/zi.

-Este puternic influenţat de factorii climatici (temperatură, umiditate, curenţi de aer);

-Este dificil de obţinut pe sortimente pure, dezavantaj care pe de altă parte este contracarat de faptul că oferă particularitate fiecărei zone în funcţie de ponderea diferitelor plante (compoziţia mierii se determină prin analiza palinologică);

-Nu poate fi exact cuantificat la nivel de zonă, microzonă sau unitate de suprafaţă;

-Nu poate fi apreciat din punct de vedere valoric decât prin intermediul productivităţii familiilor de albine.

-Este puternic influenţat sub aspect cantitativ şi calitativ de poluare, albinele fiind din acest motiv unele dintre cei mai sensibili senzori în ceea ce priveşte calitatea mediului.

Tipuri de miere

În România, există două mari categorii de miere, respectiv: miere florală (miere de nectar) ce poate fi monofloră sau polifloră şi miere extraflorală (miere de mană sau de pădure).

Cele mai cunoscute sortimente de miere monofloră sunt cele de: salcâm (Robinia pseudoacacia), de tei (Tilia platiphyla), de floarea soarelui (Helianthus anuus), de mentă (Mentha sp.) si de zmeură (Rubus ideaus L.), rapiţă (Brassica napus oleifera L.), coriandru (Coriandrum sativum L.), zburătoare (Epilobium augustifolium L.), sânziana de grădină (Solidago canadenisis L.) şi altele.

În România, într-un an normal fără probleme meteorologice, sunt realizate în jur de 20.000 de tone de miere, cea mai mare pondere fiind deţinută de

• mierea polifloră, în proporţie de 50%, urmată de

• mierea de salcâm – 35% şi de cea obţinută

• din tei, cu o pondere de 15%.

Distribuţia potenţialului melifer la nivel teritorial

- potential scazut

- potential ridicat

Figura 1.1 Distribuţia potenţialului melifer la nivel de judeţe

Sursa: www.uaiasi.ro Raport de cercetare I

Datorită condiţiilor pedoclimatice specific climatului temperat din ţara noastră, calitatea produselor apicole este considerată a fi superioară. Exemplul mierea de salcâm ce a primit medalii la multe târguri şi expoziţii internaţionale (congrese APIMONDIA).

Preview document

Piața - miere de albine - Pagina 1
Piața - miere de albine - Pagina 2
Piața - miere de albine - Pagina 3
Piața - miere de albine - Pagina 4
Piața - miere de albine - Pagina 5
Piața - miere de albine - Pagina 6
Piața - miere de albine - Pagina 7
Piața - miere de albine - Pagina 8
Piața - miere de albine - Pagina 9
Piața - miere de albine - Pagina 10
Piața - miere de albine - Pagina 11
Piața - miere de albine - Pagina 12
Piața - miere de albine - Pagina 13
Piața - miere de albine - Pagina 14
Piața - miere de albine - Pagina 15
Piața - miere de albine - Pagina 16
Piața - miere de albine - Pagina 17
Piața - miere de albine - Pagina 18
Piața - miere de albine - Pagina 19
Piața - miere de albine - Pagina 20
Piața - miere de albine - Pagina 21
Piața - miere de albine - Pagina 22
Piața - miere de albine - Pagina 23
Piața - miere de albine - Pagina 24
Piața - miere de albine - Pagina 25
Piața - miere de albine - Pagina 26
Piața - miere de albine - Pagina 27
Piața - miere de albine - Pagina 28
Piața - miere de albine - Pagina 29
Piața - miere de albine - Pagina 30
Piața - miere de albine - Pagina 31
Piața - miere de albine - Pagina 32
Piața - miere de albine - Pagina 33
Piața - miere de albine - Pagina 34
Piața - miere de albine - Pagina 35
Piața - miere de albine - Pagina 36
Piața - miere de albine - Pagina 37
Piața - miere de albine - Pagina 38
Piața - miere de albine - Pagina 39
Piața - miere de albine - Pagina 40
Piața - miere de albine - Pagina 41
Piața - miere de albine - Pagina 42
Piața - miere de albine - Pagina 43
Piața - miere de albine - Pagina 44
Piața - miere de albine - Pagina 45
Piața - miere de albine - Pagina 46
Piața - miere de albine - Pagina 47
Piața - miere de albine - Pagina 48
Piața - miere de albine - Pagina 49
Piața - miere de albine - Pagina 50

Conținut arhivă zip

  • Piata - Miere de Albine.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza mixului de marketing la firma SA Vel Pitar SA

INTRODUCERE Promovarea tot mai largă în practica economică contemporană a concepţiei de marketing, îmbogăţirea continuă a arsenalului său de...

Plan de afaceri apicultură - SC Albina SRL

CAP I. PLAN DE AFACERI LA SC ALBINA SRL I. Prezentarea afacerii 1.1 Scurt istoric Beneficiarul proiectului, SC ALBINA SRL fiind administrata de...

Danone România

1. MOTIVAȚIE Conform studiului Euromonitor Internațional 2011, furnizat de Tetra Pack, românii ocupă penultimul loc în Europa la consumul de lapte...

Program de marketing pentru Firma SC Dedeman SRL

INTRODUCERE Datorită evoluției societăți românești din ultimii ani, piața produselor de bricolaj cunoaște o continuă dezvoltare. Compania care...

Proiect Marketing. Mierlin - Miere de Albine

I. DESCRIEREA FIRMEI Mierea de albine este alimentul care imbina cel mai bine calitatile nutritive cu cele terapeutice. An de an, tot mai multi...

Strategii de Marketing Orbit vs Mentos

CAP. I PREZENTAREA FIRMELOR 1.1 SC WRIGLEY ROMANIA SRL Wrigley Romania a aparut inca din 1992, initial prin intermediul distribuitorului...

Cereale Nestle

I. Prezentarea fimei 1. Denumire și scurt istoric Nestlé este o companie multinațională din industria alimentară și una dintre cele mai...

Proiecte de Marketing - Studiu de Caz VelPitar

I Prezentarea S.C. Vel Pitar S.A. Grupul Vel Pitar este liderul pietei românesti a produselor de panificatie si un jucator important în domeniul...

Te-ar putea interesa și

Plan de Afaceri - SC Pro-Albina SRL

Pasul 2 2.1 Scurt istoric Beneficiarul proiectului, SC PRO -ALBINA SRL fiind administrata de Preotu Adriana Alexandra, nascuta la data de...

Mixul de Marketing

Introducere Conceptul de mix de marketing a fost introdus ca termen în anii ‘50 şi i-a fost sugerat autorului său, Neil Borden, de un articol de...

Comerțul Exterior cu Miere al României

INTRODUCERE Ȋn această lucrare intitulată „Comerţul exterior cu miere al României” îmi propun să vă prezint potenţialul de export al României, şi...

Tehnici cantitative de decizie - unt cu bucăți de ciocolată

1. Prezentarea generală a ideii de afacere Untul constituie unul dintre produsele lactate cele mai răspândite, prezentând o deosebită importanţă...

Internaționalizarea firmei Apimond SA

INTRODUCERE Lucrarea de faţă analizează resursele şi competenţele interne ale firmei Apimond S.A. în ceea ce priveşte condiţiile de piaţă, precum...

Controlul și expertiza calității mierii

INTRODUCERE Apicultura este o ramură a zootehniei care studiază biologia și tehnologia creșterii și exploatării albinelor, în scopul obținerii de...

Proiect utilaje tehnologice - Cofetăria SC Sweet Land SRL

1.Activitatea Cofetariei S.C Sweet Land S.R.L S.C. Sweet Land S.R.L. s-a infiintat in 24.03.1922, cu un capital social integral de 3.000.000,...

Export de Miere Albine

1. Prezentarea produsului si a tarii 1.1 Prezentarea produsului a. Extragere Mierea extrasa se va pune direct în bidoane înalte, iar dupa ce se...

Ai nevoie de altceva?