REZUMAT INTRODUCTIV 1 CAP.1 ANALIZA PIETEI 2 CAP.2 POLITICA DE PRODUS 2 CAP.3 POLITICA DE PRET 2 CAP.4 POLITICA DE PROMOVARE 2 CAP. 5 POLITICA DE DISTRIBUTIE 3 ANALIZA PIETII 3 ANALIZA OFERTELOR CONCURENTE 6 POLITICA DE PRODUS 8 ATRIBUTELE PRODUSULUI 8 FUNCTIILE PRODUSULUI 8 SISTEMUL DE SUSTINERE 9 PORTOFOLIUL SI LINIA DE PRODUSE 10 CICLUL DE VIATA AL PRODUSULUI 10 DIFERENTIEREA SI POZITIONAREA PRODUSULUI 11 POLITICA DE PRET 12 INTELEGEREA PSIHOLOGIEI CUMPARATORULUI 12 OBIECTIVELE POLITICII DE PRET 12 ANALIZA FACTORILOR CARE INFLUENTEAZA PRETUL 12 PRETUL DE BAZA SI ADAPTAREA TEMPORARA 14 POLITICA DE PROMOVARE 15 OBIECTIVUL CAMPANIEI DE PROMOVARE 15 PROMOVAREA VANZARILOR ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED. TEHNICI DE PROMOVARE A VANZARILOR 17 RELATII CU PUBLICUL 17 POLITICA DE DISTRIBUTIE 18
REZUMAT INTRODUCTIV Prin intermediul acestui proiect se va studia piata produselor cosmetice . In cadrul acesteia, este analizata piata produselor romanesti si straine si sunt descrise caracteristicile pietei. Proiectul de concepere a mixului de marketing pentru produsele cosmetice urmareste familiarizarea cu principalele directi de abordare si manipulare a variabilelor care opereaza in cadrul conceptului de mix de marketing. Proiectul de fata este elaborat ca obligatie in cadrul disciplinei " Marketing". Proiectul se refera la produsele cosmetice in general si la sampoane - ca produs de referinta conceput pentru piata tinta identificata. DoloreX S. A. este o societate mixta romano-franceza cu capital social de 1500000 de mii de dolari, cu sediul in Iasi. DoloreX are ca obiect de activitatea producerea si comercializarea produselor cosmetice. Beneficiind de tehnologii moderne, know-how francez, licenta dupa un legendar parfum al casei de moda Channel si retete de cea mai buna calitate, DoloreX isi propune sa produca cosmetice de cea mai buna calitate si sa detina o cota de piata de 30% in urmatorii trei ani. Pe o piata dominata in prezent de produse importate, DoloreX se va impune ca producator autohton, oferind produse cu un raport calitate pret superior. Principalele atuuri ale firmei sunt: -Produsele - sunt puternic diferentiate; -Strategia de marketing - agresiva, bazata pe o promovare adecvata si o retea de distributie proprie foarte eficienta; -Management modern - mobilitate si adaptabilitate la conditiile unei piete dinamice, personal eficient si foarte bine motivat. Initial, DoloreX va lansa trei linii de produse: -Sampon pentru par gras, a carui principale elemente distinctive vor fi aroma de brad si culoarea verde a ambalajului; -Sampon pentru par normal, la care se va folosi aroma parfumului sub licenta Chanell si va avea culoarea ambalajului albastra; -Sampon pentru par uscat si degradat, ce va avea un ambalaj de culoare galbena cu aroma de salcam, imbunatatit cu substante nutritive extrase din laptisor de matca. Lucrarea este structurata pe cinci capitole, dupa cum urmeaza: Cap.1 ANALIZA PIETEI pentru produsul de referinta -samponul ElegancE. Cap.2 POLITICA DE PRODUS Cuprinde elemente privind atributele si sistemul de sustinere al produsului, ce include: marca, emblema, ambalajul, eticheta; functiile produsului; portofoliu si linia de produse; diferentierea si pozitionarea acestora. Cap.3 POLITICA DE PRET Include analiza factorilor care determina nivelul pretului, stabilirea strategiei de pret urmarita si nivelurile de pret. Cap.4 POLITICA DE PROMOVARE Trateaza obiectivul campaniei de reclama auditoriul tinta si axul publicitar, alegerea vehiculelor pentru expedierea mesajului catre piata tinta si producerea mesajului. Cap. 5 POLITICA DE DISTRIBUTIE In acest capitol este prezentata directia urmarita prin politica de distributie, alegerea tipului de distributie in functie de obiectivele stabilite. ANALIZA PIETII Produsele se adreseaza in special femeilor cuprinse in categoria de varsta 16 - 60 ani. O apreciere a numarului femeilor din Iasi de pana la 60 ani se poate face in felul urmator: din Anuarul statistic al Romaniei 1997 se ia numarul femeilor intre 16 - 60 ani (7.846.930). Raportand populatia totala a Romaniei de 22.607.620. obtinem un coeficient egal cu 0,3471, adica 34.71% din populatie este reprezentata de acest segment care se constituie in piata potentiala pentru produsul nostru . Segmentul din populatia totala a municipiului Iasi il obtinem ponderand acel coeficient de 0,3471 cu populatia totala a municipiului Iasi (346.613 locuitori) si obtinem 346.613 x 0,3471=120.306 femei. Acesta reprezinta segmentul de piata in primele trei luni. Ne propunem pentru produsul nostru atragerea a 10% din acest segment, aproximativ 12000 de persoane pentru primul an. Studiile de piata arata ca din punctul de vedere al consumatorului, criteriile generale de cumparare sunt: -sa inlature matreata; -sa intareasca radacina parului; -parul sa aiba un aspect stralucitor si sa fie usor de pieptanat; -cunoasterea si acceptarea compozitiei produsului; -pretul este perceput ca avantajos in raport cu calitatea si cantitatea; -ambalaj atractiv. Din punctul de vedere al perceptiei comparative al calitatii produselor, studiile de piata indica o impartire in doua categorii: -produse romanesti, in cea mai mare parte asimilate ca fiind de calitate inferioara; -produse din import, asimilate ca fiind de calitate superioara.
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.