Extras din proiect
I ELEMENTELE SPECIFICE ALE MEDIULUI DE MARKETING
Mediul de Marketing al unei firme are două parţi:-mediul extern;
-mediul intern.
Mediul extern al întreprinderii
1.Micromediul
a. Furnizorii de mărfuri;
b. Prestatorii de servicii;
c. Furnizorii forţei de muncă;
d. Clienţii;
e. Concurenţii - direcţi:Salomon,Roces,K2.
- indirecţi: pe piaţa patinelor (Koflach,Jofa,Botas) ,skateboard (Airwalk,Vans,Vision).
f. Organismele publice:organisme vamale(Romînia importă role de la firmele din străinătate:Roces,K2), financiare, locale, administrative, de informare (MassMedia-TV,radio).
2.Macromediul intreprinderii este format din:
a. Mediul economic;
b. Mediul demografic;
c. Mediul tehnologic;
d. Mediul cultural.
II CINE VOR FI CUMPĂRĂTORII?
2.1 Descrierea pieţei pe categorii de consumatori şi nonconsumatori
Consumatorii sunt preponderent copii,tinerii şi adulţii(7-40 ani) care doresc să-şi petreacă timpul liber într-un mod placut,în mijlocul naturii,în special în parcuri.Reprezintă un mod eficient de socializare,relaxare si mentinere a formei fizice la nivel ridicat.Iubitorii acestei activităţi se pot bucura pe aproximativ toata durata anului(excluzînd iarna)de beneficiile practicării ei.Consumatorii sunt în cea mai mare parte persoane între 10 –25 de ani, cu venituri medii şi provin din mediul urban. Ei sunt deschişi "tuturor provocărilor"şi îşi asuma anumite riscuri atunci cînd se dau cu rolele.
Nonconsumatorii relativi persoanele cu venituri mici, cei din mediul rural, pasionaţii de alte sporturi (skaterii) şi cei care suferă de diferite afecţiuni care s-ar putea agrava în timpul acestei activitaţi (cei ce suferă de asm şi cei cu deficienţe de echilibru).
Nonconsumatori absoluţi:copii pînă la 6 ani,persoanele care au un handicap locomotor,persoanele în vîrstă.
2.2 Principalele criterii şi variabile de segmentare a pieţei
1.Variabile demografice:
- Vîrsta:7-40;
- Venitul: 800- 1000ron, 1000-1500ron; 1500-2000ron, >2000ron
- Ocupaţia: elevi/studenţi; sportivi;
- Nivel de studii: persoanele cu studii medii si universitare(sunt mai bine informaţi şi iau în calcul mai mulţi factori în luarea unei decizii)
- Sexul: ambele sexe sunt interesate de aceasta activitate
- Clasa socială:evidenţiază felul în care oamenii aleg să îşi petreacă timpul liber.
2.Psihografice:
- Clasa socială: medie, superioară;
- Personalitatea: energici,spontani,sociabili,cu iniţiativa,aventuroşi;
- Stil de viaţă: viaţă activă, cei care practică des activităşi sportive, persoane care nu au un program încarcat şi stresant
3.Geografice:
- Mediul: urban,în toate formele de relief.
4.Variabile comportamental:
Ocazia de cumparare: venirea vacanţei în cazul elevilor şi studenţilor, promoţii, în perioade călduroase(primăvara-vara-toamna).
Rata de utilizare a produsului: des (în fiecare zi), ocazional(în week-end).
Avantajele căutate de consumatori
- susţinerea efortului fizic: tineri sportivi;
- viteza;
-avantaje medicale: tinerii si adulţii care caută îmbunataţirea tonusului,a rezistenţei fizice imbunatatirea ritmului cardiac, cresterea rezistentei la efort si a capacitatii plamanilor ,antrenarea muschilor fesieri si abdominali,consumarea unui numar mare de calorii (in jur de 400 calorii pe ora la fel cu o ora de fitness);
- performanţa zilnică: dobandirea unor deprinderi(atenţia distributivă,viteza de reacţie mai mare,reflexe)
Preview document
Conținut arhivă zip
- Piata Rolelor Fun.doc