Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 9042
Mărime: 59.07KB (arhivat)
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Petrescu Raluca
Academia de Studii Economice Facultatea de Comerţ

Extras din proiect

Capitolul 1. Sumar

SMART BUSINESS a propus ca idee de afacere realizarea unui automat de bilete SMART TICKET. Acesta este soluţia optimă pentru a achiziţiona cu uşurinţă un bilet în cadrul unui mijloc de transport în comun.

Afacerea se bazează pe o idee originală şi unică, produsul odată lansat crează o nouă piaţă în Bucureşti. Astfel oportunitatea pe care se bazează ideea de afacere este reprezentată de posibilitatea fixării preţului dorit de vânzare fără a evalua ofertele concurenţilor, întrucât aceştia nu există.

Produsul vine în ajutorul persoanelor care călătoresc cu un mijloc de transport în comun şi se adresează în mod deosebit persoanelor care sunt în întârziere sau care din comoditate, din lipsă de timp sau poate chiar din economie de timp doresc să nu piardă un anumit mijloc de transport şi se urcă în vehiculul respectiv fără bilet şi astfel pentru a călătorii civilizat, dar mai ales pentru a nu lua amendă îşi achiziţionează un bilet de la automatul de bilete.

Iniţiatorii afacerii sunt: Petcu Răzvan este realist şi comunicativ, iar ca limite nu valorifică oportunităţile apărute; Petraşcu Bogdan este creativ şi sociabil, iar ca limite în unele situaţii nu îşi susţine punctul de vedere; Petre Alina este organizată şi responsabilă având ca limită impulsivitatea; Plopeanu Luciana este ambiţioasă şi cu tărie de caracter, iar ca limită timiditatea; Piţigoi Adina este fire deschisă, independentă şi cu multă energie, având ca limită orgoliul.

Calităţile comune ale echipei SMART sunt: credibilitatea, responsabilitatea, ambiţia, comunicarea, cooperarea, adaptabilitatea, gestionarea corespunzătoare a resurselor, cunoştinţele în aceleaşi domenii. Defectele întâlnite la membrii acestei echipe sunt: timiditatea, care uneori datorită acestui defect nu ştiu exact să valorifice oportunităţile apărute şi analizarea în detaliu a fiecărui aspect pentru a fi siguri că au succes.

Clientul vizat de SMART BUSINESS este Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), cu posibilitatea dezvoltării afacerii şi pe alte pieţe internaţionale în următorii ani. RATB-ul consideră că acest produs va ajuta la modernizarea mijloacelor de transport în comun, cât şi la diminuarea timpului pierdut de călători pentru achiziţionarea biletelor şi îl consideră un produs inovator şi unic pe piaţa bucureşteană.

Volumul estimat al pieţei este de peste 1500 de aparate pentru a acoperi piaţa din Bucureşti şi în viitor se estimează dublarea acestui număr pentru a exista două aparate pe fiecare mijloc de transport.

Pentru realizarea aparatelor, SMART BUSINESS va face un parteneriat cu firma AP Trans care se va ocupa atât de producerea aparatelor, cât şi de distribuirea lor. SMART BUSINESS va avea 10% din afacere (10% din cheltuielile AP Trans-ului, cât şi 10% din veniturile acestei firme). În acelaşi timp, SMART BUSINESS va colabora cu RATB-ul pentru promovarea aparatelor prin intermediul afişelor realizate, cât şi în privinţa solicitării serviciilor de mentenanţă. Deoarece prototipul creat a fost realizat în urma vizualizării mai multor modele din străinătate, SMART BUSINESS nu poate afirma că deţine proprietate intelectuală asupra acestui produs.

Încasările care sunt prognozate pe 3 ani variază de la o lună la alta în funcţie de câte aparate sunt vândute. Astfel încasările cresc treptat în fiecare an cu un ritm de creştere mai mare decât cel al cheltuielilor. Cel mai mare profit prognozat va fi înregistrat în anul 2 iar cel mai mic în anul 1 datorită numeroaselor cheltuieli din acest an şi mai ales din prima lună.

În primul an întreaga afacere va avea nevoie de un numerar în valoare de 1.208.905 RON, în timp ce firma Smart Business de un numerar în valoare de 125.125 RON. Această sumă provine din cheltuielile cu materiile prime, cheltuielile cu achiziţionarea mijlocului fix, cheltuielile cu amortizarea, cheltuielile de promovare, cât şi 10% din cheltuielile firmei AP Trans.

Pentru iniţierea şi derularea afacerii firma Smart Business nu a contractat credite sau alte împrumuturi, prin urmare nu are finanţare externă ci se finanţează din fondurile membrilor.

Potenţialii investitori ar putea folosi ca şi cale de ieşire vânzarea soft-ului către alte firme sau clienţi interesaţi să investească în acest domeniu.

Iniţiatorii afacerii Smart Business au calitatea de luare a deciziilor, aceasta constând în cooperativitatea membrilor din cadrul echipei, fiind aleasă varianta cea mai bună pentru a obţine succesul dorit. De asemenea, au calităţi personale şi interpersonale cum ar fi abilitatea de a comunica, capacitatea şi disponibilatea de a învăţa şi nu în ultimul rând intuiţia şi flexibilitatea în relaţiile cu clienţii.

Un punct slab îl reprezintă lipsa cunoştinţelor în domeniul programării, însă pentru a remedia acest lucru, ei vor apela la un prieten apropriat care are această aptitudine.

Un punct forte este reprezentat de cunoştinţele în domeniul în care ei activează, cunoscând ce este necesar pentru derularea afacerii (nu au concurenţi, cunosc potenţialul producător pentru realizarea automatelor).

O cerinţă importantă pentru un management performant pe care membrii echipei SMART n-o îndeplinesc este reprezentată de lipsa experienţei în demararea unei astfel de afaceri.

Conducerea firmei este repartizată astfel: Petcu Razvan este director financiar-contabil, Plopeanu Luciana este director de marketing, Petre Alina este director pentru departamentul de relaţii publice, Petraşcu Bogdan director pentru departamentul de cercetare-dezvoltare iar Piţigoi Adina director comercial.

Pe termen lung firma Smart Business va încerca să-şi dezvolte afacerea şi pe pieţele oraşelor din ţară, precum Sibiu, Braşov, Timişoara, Cluj, Constanţa.

După cum se preconizează, afacerea va avea succes şi pe pieţele oraşelor mari din România, dar ea va continua să fie dezvoltată, în următorii trei ani, pe cale intensivă. Această dezvoltare se va face treptat prin modernizarea automatelor de bilete. Astfel:

- automatele de bilete vor avea touch-screen pentru a putea selecta limba dorită, mai ales de către turişti, din cele patru limbi existente (iniţial automatele aveau doar două limbi, respectiv limba română şi limba engleză şi ulterior pentru introducerea touch-screen-ului au fost adăugate şi limba franceză, cât şi cea germană);

- touch-screen-ul va ajuta şi la posibilitatea de a seta biletul dorit. Vor fi introduse şi bilete cu două călătorii pentru a facilita şi mai mult achiziţionarea acestora, cât şi pentru a putea circula consecutiv cu două mijloace de transport şi a nu mai fi nevoit să achiziţioneze încă o călătorie;

- următorul pas constă în introducerea unui bilet valabil pe toate mijloacele de transport în comun pe o zi. Pe acesta vor fi tipărite atât ora la care va fi achiziţionat, cât şi data pentru a putea fi demonstrată valabilitatea biletului;

- automatul de bilete va recunoaşte toate bancnotele existente, cu excepţia celor de 200 şi 500 RON; iar prin setarea unei comenzi şi prin apăsarea unui buton, acesta va acorda rest. Această opţiune va fi introdusă pentru a ajuta călătorii să-şi procure bilete cu uşurinţă cu banii pe care îi au în timpul călătoriei.

Preview document

Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 1
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 2
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 3
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 4
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 5
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 6
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 7
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 8
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 9
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 10
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 11
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 12
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 13
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 14
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 15
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 16
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 17
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 18
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 19
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 20
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 21
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 22
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 23
Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket.doc

Te-ar putea interesa și

Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket

Procesul de dezvoltare al automatului de bilete Smart ticket. Metodologia TMEH 1.Se identifica o noua oportunitate pe piata si un nou proiect....

Ai nevoie de altceva?