Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket

Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Sumar
SMART BUSINESS a propus ca idee de afacere realizarea unui automat de bilete SMART TICKET. Acesta este solutia optima pentru a achizitiona cu usurinta un bilet in cadrul unui mijloc de transport in comun.
Afacerea se bazeaza pe o idee originala si unica, produsul odata lansat creaza o noua piata in Bucuresti. Astfel oportunitatea pe care se bazeaza ideea de afacere este reprezentata de posibilitatea fixarii pretului dorit de vanzare fara a evalua ofertele concurentilor, intrucat acestia nu exista. 
Produsul vine in ajutorul persoanelor care calatoresc cu un mijloc de transport in comun si se adreseaza in mod deosebit persoanelor care sunt in intarziere sau care din comoditate, din lipsa de timp sau poate chiar din economie de timp doresc sa nu piarda un anumit mijloc de transport si se urca in vehiculul respectiv fara bilet si astfel pentru a calatorii civilizat, dar mai ales pentru a nu lua amenda isi achizitioneaza un bilet de la automatul de bilete.
Initiatorii afacerii sunt: Petcu Razvan este realist si comunicativ, iar ca limite nu valorifica oportunitatile aparute; Petrascu Bogdan este creativ si sociabil, iar ca limite in unele situatii nu isi sustine punctul de vedere; Petre Alina este organizata si responsabila avand ca limita impulsivitatea; Plopeanu Luciana este ambitioasa si cu tarie de caracter, iar ca limita timiditatea; Pitigoi Adina este fire deschisa, independenta si cu multa energie, avand ca limita orgoliul.
Calitatile comune ale echipei SMART sunt: credibilitatea, responsabilitatea, ambitia, comunicarea, cooperarea, adaptabilitatea, gestionarea corespunzatoare a resurselor, cunostintele in aceleasi domenii. Defectele intalnite la membrii acestei echipe sunt: timiditatea, care uneori datorita acestui defect nu stiu exact sa valorifice oportunitatile aparute si analizarea in detaliu a fiecarui aspect pentru a fi siguri ca au succes.
Clientul vizat de SMART BUSINESS este Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), cu posibilitatea dezvoltarii afacerii si pe alte piete internationale in urmatorii ani. RATB-ul considera ca acest produs va ajuta la modernizarea mijloacelor de transport in comun, cat si la diminuarea timpului pierdut de calatori pentru achizitionarea biletelor si il considera un produs inovator si unic pe piata bucuresteana.
Volumul estimat al pietei este de peste 1500 de aparate pentru a acoperi piata din Bucuresti si in viitor se estimeaza dublarea acestui numar pentru a exista doua aparate pe fiecare mijloc de transport.
Pentru realizarea aparatelor, SMART BUSINESS va face un parteneriat cu firma AP Trans care se va ocupa atat de producerea aparatelor, cat si de distribuirea lor. SMART BUSINESS va avea 10% din afacere (10% din cheltuielile AP Trans-ului, cat si 10% din veniturile acestei firme). In acelasi timp, SMART BUSINESS va colabora cu RATB-ul pentru promovarea aparatelor prin intermediul afiselor realizate, cat si in privinta solicitarii serviciilor de mentenanta. Deoarece prototipul creat a fost realizat in urma vizualizarii mai multor modele din strainatate, SMART BUSINESS nu poate afirma ca detine proprietate intelectuala asupra acestui produs. 
Incasarile care sunt prognozate pe 3 ani variaza de la o luna la alta in functie de cate aparate sunt vandute. Astfel incasarile cresc treptat in fiecare an cu un ritm de crestere mai mare decat cel al cheltuielilor. Cel mai mare profit prognozat va fi inregistrat in anul 2 iar cel mai mic in anul 1 datorita numeroaselor cheltuieli din acest an si mai ales din prima luna.
In primul an intreaga afacere va avea nevoie de un numerar in valoare de 1.208.905 RON, in timp ce firma Smart Business de un numerar in valoare de 125.125 RON. Aceasta suma provine din cheltuielile cu materiile prime, cheltuielile cu achizitionarea mijlocului fix, cheltuielile cu amortizarea, cheltuielile de promovare, cat si 10% din cheltuielile firmei AP Trans.
Pentru initierea si derularea afacerii firma Smart Business nu a contractat credite sau alte imprumuturi, prin urmare nu are finantare externa ci se finanteaza din fondurile membrilor.
Potentialii investitori ar putea folosi ca si cale de iesire vanzarea soft-ului catre alte firme sau clienti interesati sa investeasca in acest domeniu.
Initiatorii afacerii Smart Business au calitatea de luare a deciziilor, aceasta constand in cooperativitatea membrilor din cadrul echipei, fiind aleasa varianta cea mai buna pentru a obtine succesul dorit. De asemenea, au calitati personale si interpersonale cum ar fi abilitatea de a comunica, capacitatea si disponibilatea de a invata si nu in ultimul rand intuitia si flexibilitatea in relatiile cu clientii. 
Un punct slab il reprezinta lipsa cunostintelor in domeniul programarii, insa pentru a remedia acest lucru, ei vor apela la un prieten apropriat care are aceasta aptitudine.
Un punct forte este reprezentat de cunostintele in domeniul in care ei activeaza, cunoscand ce este necesar pentru derularea afacerii (nu au concurenti, cunosc potentialul producator pentru realizarea automatelor).
O cerinta importanta pentru un management performant pe care membrii echipei SMART n-o indeplinesc este reprezentata de lipsa experientei in demararea unei astfel de afaceri.
Conducerea firmei este repartizata astfel: Petcu Razvan este director financiar-contabil, Plopeanu Luciana este director de marketing, Petre Alina este director pentru departamentul de relatii publice, Petrascu Bogdan director pentru departamentul de cercetare-dezvoltare iar Pitigoi Adina director comercial. 
Pe termen lung firma Smart Business va incerca sa-si dezvolte afacerea si pe pietele oraselor din tara, precum Sibiu, Brasov, Timisoara, Cluj, Constanta.
Dupa cum se preconizeaza, afacerea va avea succes si pe pietele oraselor mari din Romania, dar ea va continua sa fie dezvoltata, in urmatorii trei ani, pe cale intensiva. Aceasta dezvoltare se va face treptat prin modernizarea automatelor de bilete. Astfel:
- automatele de bilete vor avea touch-screen pentru a putea selecta limba dorita, mai ales de catre turisti, din cele patru limbi existente (initial automatele aveau doar doua limbi, respectiv limba romana si limba engleza si ulterior pentru introducerea touch-screen-ului au fost adaugate si limba franceza, cat si cea germana);
- touch-screen-ul va ajuta si la posibilitatea de a seta biletul dorit. Vor fi introduse si bilete cu doua calatorii pentru a facilita si mai mult achizitionarea acestora, cat si pentru a putea circula consecutiv cu doua mijloace de transport si a nu mai fi nevoit sa achizitioneze inca o calatorie;
- urmatorul pas consta in introducerea unui bilet valabil pe toate mijloacele de transport in comun pe o zi. Pe acesta vor fi tiparite atat ora la care va fi achizitionat, cat si data pentru a putea fi demonstrata valabilitatea biletului; 
- automatul de bilete va recunoaste toate bancnotele existente, cu exceptia celor de 200 si 500 RON; iar prin setarea unei comenzi si prin apasarea unui buton, acesta va acorda rest. Aceasta optiune va fi introdusa pentru a ajuta calatorii sa-si procure bilete cu usurinta cu banii pe care ii au in timpul calatoriei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Plan de Afacere Smart Business - Automate de Bilete Smart Ticket.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!