Plan de Afaceri SC Elegant SA

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 1655
Mărime: 22.39KB (arhivat)
Publicat de: Eremia Burcea
Puncte necesare: 6
Plan de afaceri a unei firme specializata in producerea si comercializarea articolelor de imbracaminte pentru doamnele XXL

Extras din proiect

2.1.Trăsăturile pieţei muncii

Definire - piaţa muncii este o componentă a pieţei factorilor de producţie, ea reprezentând locul de întâlnire a cererii cu oferta de muncă ( sau de forţă de muncă).

- este o piaţă derivată

Trăsăturile pieţei muncii:

1. Piaţa muncii este o piaţă segmentată, datorită caracterului neomogen al muncii, adică existenţei unor nivele diferite de calificare şi diverselor profesii . Astfel, piaţa muncii este compusă din piaţa: economiştilor, managerilor, contabililor, medicilor, magistraţilor, avocaţilor, inginerilor, arhitecţilor, etc. Trecerea de pe o piaţă pe alta este aproape imposibilă şi de aceea piaţa muncii devine una neconcurenţială. Această situaţie duce de cele mai multe ori la şomaj, chiar dacă există o cerere suficient de mare pentru anumite profesii.

2.1.Trăsăturile pieţei muncii

2.Piaţa muncii este o piaţa imperfect concurenţială , cel puţin din următoarele motive:

- lipsa de informaţii legate de locurile de muncă disponibile şi salariile acordate de angajator

- intervenţia sindicatelor pe piaţa muncii

- firmele aplică o politică salarială proprie indiferent de situaţia de pe piaţa muncii

- piaţa primară

- piaţa secundară

- intervenţia statului pe această piaţă

- incertitudinile legate de obţinerea unui loc de muncă

- existenţa unui număr relativ redus (limitat) de firme pentru cele mai multe profesii

- existenţa unor “costuri de tranzacţii” legate de negocierea salariilor şi a condiţiilor de muncă

2.1.Trăsăturile pieţei muncii

3. Piaţa muncii este o piaţă reglementată, salariul , durata programului de lucru, condiţiile de muncă , condiţiile de angajare , durata concediilor odihnă fiind stabilite fie de stat, fie de patronat, cu respectarea legislaţiei .

Angajarea lucrătorilor se face prin intermediul contractelor de muncă

4. Piaţa muncii. este o piaţă relativ rigidă , cel puţin datorită următoarelor motive:

- lipsei de mobilitate profesională

- lipsei de mobilitate geografică

- mentalităţii oamenilor , care consideră că trebuie păstrat un loc de muncă cu orice preţ, chiar dacă , pe piaţa muncii există slujbe mai bine plătite

- caracterului rigid al cererii şi al ofertei de muncă. Pe termen scurt, atât cererea cât şi oferta se modifică foarte puţin.

5. Pe termen lung, piaţa muncii cunoaşte schimbări continue , mai ales datorită procesului de creştere economică, schimbărilor care se produc în nivelul tehnologiilor utilizate cât şi în structura economiei naţionale.

La acestea se mai poate adăuga multiplele schimbări datorate procesului de globalizare a economiei mondiale dar şi integrării României în UE.

2.2.Cererea şi oferta de muncă

A.Cererea de muncă

Definire: Cererea de muncă exprimă nevoia de forţă de muncă a întreprinzătorilor, într-o anumită perioadă de timp, în funcţie de nivelul salariului.

Într-o economie, cererea de muncă se exprimă prin intermediul locurilor de muncă disponibile într-o perioadă de timp.

Firmele decid numărul optim de lucrători în funcţie de scopul pe care-l urmăresc şi anume maximizarea profitului.

Se formează o legătură între volumul producţiei sau a veniturilor obţinute de o firmă şi numărul de lucrători angajaţi.

Preview document

Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 1
Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 2
Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 3
Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 4
Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 5
Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 6
Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 7
Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 8
Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 9
Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 10
Plan de Afaceri SC Elegant SA - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Plan de Afaceri SC Elegant SA.doc

Te-ar putea interesa și

Abordarea Antreprenoriatului în Perspectivă socio-psihologică

Introducere Prezenta lucrare îşi propune să aducă în atenţie următoarele aspecte: definirea caracteristicilor esenţiale ale antreprenoriatului ce...

Importanța planului de afaceri pentru finanțarea start-up-urilor

INTRODUCERE În această lucrare, va fi prezentată activitatea de demarare a unei afaceri, prin înfiinţarea unui IMM, ce va avea forma juridică de...

Aspecte ale Relațiilor Publice

INTRODUCERE Avându-şi originea în procesul de îmbogăţire şi diversificare a comunicaţiei promoţionale moderne, activitatea de relaţii publice se...

Posibilități de Finanțare a IMM-urilor în România

1. Introducere Întreprinderile mici şi mijlocii (cunoscute generic sub abrevierea de IMM-uri) nu au beneficiat dintotdeauna de importanţa necesară...

Modelul de afacere - Studiu de caz OVB

SUMMARY The main reason of this paper is to apply the canvas of the business model made by Alexander Osterwalder to the OVB business. The most...

Planul de marketing ca instrument de direcționare a activității de marketing

INTRODUCERE Importanța. Marketingul este arhitectul societăţii de consum, adică a unui sistem în care indivizii sunt obiectul unei „exploatări...

Plan de afaceri fermă pui

1. Rezumatul planului de afaceri Prezentul plan de afaceri se elaborează ca instrument de planificare, respectiv de programare a activităţii...

Planul de Afaceri și Dimensiunile Afacerii

Planul de afaceri. Definiție, caracteristici și componente. Planul de afaceri reprezintă descrierea scrisă a viitorului unei afaceri; acesta este...

Ai nevoie de altceva?