Cuprins
- Introducere
- Capitolul 1. Sumar managerial
- Capitolul 2. Analiza situaţiei de mediu
- 2.1. Analiza SWOT
- 2.2. Analiza concurenţilor
- 2.3. Macromediul
- Capitolul 3. Scopul şi obiectivele planului
- 3.1. Scopul
- 3.2. Obiective generale
- 3.3. Obiective specifice
- Capitolul 4. Strategia de marketing
- 4.1. Strategia de piaţă
- 4.2. Strategia de preţ
- 4.3. Strategia de produs
- 4.4. Strategia de distribuţie
- Capitolul 5. Planul de activităţi
- 5.1. Identificarea activităţilor
- 5.2. Diagrama Gantt
- Capitolul 6. Bugetul planului
- Capitolul 7. Control şi evaluare
Extras din proiect
Introducere
Scurt istoric
Tradiţia Heineken începe în 15 februarie 1864, când Gerard Adriaan Heineken cumpără fabrica de bere Heystack din Amsterdam.
Printre primele premii care atestă valoarea companiei şi a produselor acesteia este cel obţinut la târgul mondial din 1889, Heineken câştigand atunci Diploma Grand Prix.
În 1914 Henry Pierre Heineken a preluat conducerea companiei iar în 1928 Heineken face primii paşi spre o publicitate internaţională unică, devenind furnizorul exclusiv de bere la Jocurile Olimpice din Amsterdam. Sub conducerea lui Henry, Heineken a devenit dintr-o companie naţională, o organizaţie internaţională, în 1931 punând bazele primei fabrici în afara graniţelor Olandei, Malayan Breweries.
Alfred Heineken, următorul membru al familiei care a condus organizaţia a fost cel care a pus bazele unui lung fir de campanii publicitare de succes, Heineken devenind astfel una din cele mai puternice mărci din lume.
Dupa moartea lui Alfred în 2002, fiica acestuia Charlene de Carvallho- Heineken, continuă tradiţia familiei implicându-se în conducerea companiei.
Astăzi, Heineken este principalul producător de bere din Europa şi numărul 3 în topul mondial al producătorilor de bere. Heineken produce peste 170 de varietăţi de produse cu gust de savoare locală, acestea fiind prezente în aproape orice tară de pe glob.
Heineken România numără peste 1500 de angajaţi are cel mai variat portofoliu de produse de pe piaţa berii din România, acoperind toate segmentele acesteia: Heineken, Zipfer, Gbsser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita, Haţegana. Achiziţia Bere Mureş în 2008, a adus în portofoliul Heineken România una dintre cele mai cunoscute mărci de pe piaţa berii - marca Neumarkt.
O noutate a anului 2009 este introducerea mărcii Edelweiss începând cu luna martie pe piaţa românească, fiind o bere specială de import nefiltrată care vine în completarea portofoliului companiei.
Parte a grupului internaţional Heineken, compania Heineken România a fost fondata în anul 1998, purtând iniţial denumirea de Brau Union. Începănd din martie 2007, a devenit Heineken România, schimbare care a însemnat şi adoptarea naturală a culturii şi valorii Heineken.
Poziţia companiei pe piaţa din România: Heineken România este cel mai mare producător de bere de pe piaţa de bere din România, cu o cotă de piaţă de 29%, în ceea ce priveşte volumul de vânzări (AC Nielsen, 2008).
Parte a grupului Heineken International, compania se bazează pe cele trei valori care guvernează afacerile la nivel mondial: Respect, Bucurie, Pasiune pentru Calitate. Aceste valori reprezintă fundaţia pe care Heineken îşi construieşte afacerile peste tot în lume.
Misiunea noastră este satisfacerea completă a nevoilor consumatorilor.
Declaraţia de misiune: să ne menţinem poziţia de lider pe piaţa autohtonă de bere, acordând produse de calitate superioară, la cele mai înalte standarde şi cu cea mai bună tehnologie, în vederea atragerii segmentelor de consumatori vizate.
Grupul Heineken are o strategie globală de responsabilitate socială prin care doreşte să asigure o creştere sustenabilă a activităţii, în toate pieţele în care este prezent.
Capitolul 1. Sumar managerial
Misiunea noastră este satisfacerea completă a nevoilor consumatorilor.
Declaraţia de misiune: să ne menţinem poziţia de lider pe piaţa autohtonă de bere, acordând produse de calitate superioară, la cele mai înalte standarde şi cu cea mai bună tehnologie, în vederea atragerii segmentelor de consumatori vizate.
Prezentarea organizaţiei: parte a grupului internaţional Heineken, compania Heineken România a fost fondata în anul 1998, purtând iniţial denumirea de Brau Union. Începănd din martie 2007, a devenit Heineken România, schimbare care a însemnat şi adoptarea naturală a culturii şi valorii Heineken.
Heineken România numără peste 1500 de angajaţi are cel mai variat portofoliu de produse de pe piaţa berii din România, acoperind toate segmentele acesteia: Heineken, Zipfer, Gbsser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita, Haţegana. Achiziţia Bere Mureş în 2008, a adus în portofoliul Heineken România una dintre cele mai cunoscute mărci de pe piaţa berii - marca Neumarkt.
Scopul acestui plan de marketing urmăreşte ca Heineken să ocupe poziţia 1 în topul mondial al producătorilor de bere în decursul a doi ani.
Obiective generale: creşterea anuală a produsului în Germania cu 20% în termeni reali, pentru fiecare dintre următorii trei ani, creşterea vânzărilor produsului pe piaţa mondială cu 50% în termeni reali, într-o perioadă de patru ani, creşterea profitului brut de la 39% la 43% până la sfârşitul anului 2010, creşterea cotei de piaţă a produsului în România de la 29% la 35% într-o perioadă de doi ani, creşterea cifrei de afaceri de la 24% la 30% într-o perioadă de un an.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Marketing Heineken Romania.docx