Plan de marketing pentru marca Coca Cola

Cuprins proiect Cum descarc?

1 Sumar managerial Obiective generale
Strategii recomandate
Puncte fundamentale ale programului (mixului) de marketing
2 Obiective Misiunea intreprinderii 
Obiective generale ale intreprinderii
Obiective de marketing la nivelul produsului, brandului, pietei
3 Caracteristicile produsului/pietei Caracteristicile produsului 
Caracteristicile generale ale pietei
Analiza vanzarilor
4 Analiza situatiei (SWOT) Performantele obtinute in contextul strategiei actuale de marketing. 
Analiza oportunitatilor 
Principalele provocari si situatii nefavorabile
5 Analiza de marketing Caracteristicile si tendintele mediului de marketing
Analiza nevoilor clientilor
Segmentarea pietei 
Analiza concurentei
6 Strategii de marketing Pietele/segmentele de piata principale avute in vedere 
Bazele avantajului concurential
Pozitionarea produsului/brandului
7 Previziunea vanzarilor si rezultatelor Volum de vanzari 
Cota de piata
8 Programul de marketing Mixul de marketing
Sarcini si responsabilitati 
Termene
9 Control si evaluare Modalitati de inregistrare si masurare a rezultatelor
Calendar de verificare a nivelului realizarilor
Responsabilitati de monitorizare si interventie corectiva
10 Buget de marketing Determinarea costurilor
Alocarea resurselor pentru realizarea obiectivelor de marketing
Venituri estimate
11 Aspecte operationale Necesarul de personal
Masuri organizatorice
Comunicare interna 
Implicarea cercetarii-dezvoltarii si productiei in realizarea planului
Sistemul informational de marketing
Anexe Detaliile analizei SWOT
Descoperirile obtinute de cercetarea de marketing


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1: SUMARUL MANAGERIAL
Produsul care a dat cel mai cunoscut gust s-a nascut in Atlanta, Georgia, la data de 8 mai 1886. Dr. John Styth Pemberton, un farmacist local, a produs conform legendei siropul pentru Coca-Cola intr-un vas de arama pe un trepied, in curtea din spatele casei sale. A dus un borcan cu noul produs la farmacia "Jacob's" de pe aceeasi strada, unde a fost testat, declarat "excelent" si pus in vanzare cu cinci centi paharul. In mod intentionat (sau in mod accidental, nu se cunoaste exact), noului sirop i-a fost adaugata apa carbonatata pentru a produce o bautura care a devenit dintr-o data " Delicioasa si Racoritoare", o tema ce continua sa se auda astazi oriunde se savureaza Coca-Cola.
The Coca-Cola Company a inceput sa-si dezvolte reteaua globala in anii '20, fiind acum prezenta in peste 200 de tari si producand sute de milioane de portii pe zi. In decursul a peste un secol de schimbari si pasind intr-o noua era care promite si mai multe schimbari, Coca-Cola ramane un simbol fara varsta al bauturilor racoritoare de calitate.
Misiunea Companiei Coca-Cola este aceea de a aduce un minut de placere oamenilor de peste tot din lume, de a le darui gustul racoritor, de a reimprospata trupul, mintea si spiritul consumatorilor, de a inspira momente de optimism prin produsele si actiunile sale, de a crea valoare si de a provoca schimbare oriunde este prezenta. Misiunea companiei Coca-Cola mai poate fi redata intocmai cu cuvintele lor: "Noi , oamenii companiei Coca-Cola, ne angajam :
- Sa devenim partenerii clientilor nostri;
-Sa ne rasplatim actionarii ;
-Si sa imbogatim vietile comunitatilor noastre locale 
Viziunea Coca-Cola trebuie raportata la factorii ce influenteaza activitatea sa zilnica precum: personal, parteneri, profit, planeta. Relatiile cu angajatii, distribuitorii, clientii si alte persone/grupuri de interese sunt si vor fi mereu situate in marja win-win, reciprocitatea fiind caracteristica ce ofera durabilitate oricarui tip de relatie.
Viziunea companiei se contureaza pe 5 directii principale :
-  OAMENII
-  PLANETA
-  PROFIT
-  PARTENERI
Gama sortimentala oferita Coca-Cola Company a introdus si prezentat ocazional si alte bauturi de tip cola sub numele brandului Coke. Cea mai comuna dintre acestea este Diet Coke. Cu toate acestea, exista si altele: -Diete Coke Caffeine-Free -Cherry Coke -Coca-Cola Zero -Coca-Cola Light -Vanilla Coke -editiile speciale cu lamaie si cafea
Pozitia fruntasa a bauturii Coca-Cola nu este doar rezultatul unor spoturi publicitare reusite, ci si a unei implicari constante in majoritatea domeniilor de interes ale consumatorilor. Sloganurile atractive pe care le lanseaza in fiecare campanie contribuie la pastrarea unei imagini favorabile. Este imposibil ca auzindu-le, sa nu lerecunoastem. Sloganuri precum: 
1993 -  Always Coca-Cola, 
2000 -  Enjoy, 2001 - Life tastesGood, 2
003 -  Real, 2005 - Make It Real, 
2006 - The Coke Side of Life, 
2007 - Given The LoveAll comes back to you.
Coca-Cola HBC Romania, liderul pietei de bauturi racoritoare, are o cota de piata de 65% in segmentul de bauturi carbogazoase, arata un studiu al companiei de cercetare de piata Euromonitor.
,,Compania beneficiaza, pe langa brandurile cunoscute pe care le are in portofoliu, si de o retea foarte buna de distributie, care ii permite sa ajunga in cele mai departate locatii si sa isi asigure vanzari mari", arata analistii Euromonitor.
Compania are 14 puncte de distributie pe plan local. Astfel, din consumul anual de circa 55 de litri per capita de bauturi ,,cu bule", brandurile din portofoliul imbuteliatorului reprezinta 35 de litri, conform calculelor ZF.
CAPITOLUL 2: ANALIZA SITUATIEI
2.1. Analiza SWOT
Puncte forte (S):
-  Vechime pe piata
-  Consum la nivel global
-  Reputatie constanta
-  Produse si servicii superioare
-  Increderea creata in mintea consumatorilor
-  Calitatea servicilor
-  Calitatea si eficienta procesului tehnologic
-  Actiuni promotionale care implica tinerii
-  Accesibilitatea Puncte slabe (W):
-  Management slab
-  Nu exista un concept unic de economisire a resurselor
-  Scaderea rentabilitatii
-  Continut ridicat de zahar si cofeina
-  Preocuparea pentru sanatate
-  Efecte negative asupra dintilor
-  Gustul diversificat in fiecare tara in care este produs
Oportunitati (O):
-  Extinderea pe piete noi
-  Parteneriate cu alte companii
-  Pret accesibil
-  Gama variata de produse
-  Retea puternica de distributie
-  Cresterea consumului de apa imbuteliat Amenintari (T):
-  Concurenta puternica a companiei Pepsi
-  Costuri relativ egale cu ale produselor Pepsi
-  Competitia pentru pret
-  Dependenta de partenerii de imbuteliere-


Fisiere in arhiva (1):

  • Plan de marketing pentru marca Coca Cola.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

https://ro.scribd.com/doc/98223042/Loializarea-Si-Fidelizarea-Clientilor
http://www.scritub.com/economie/comert/Analiza-pietei-bauturilor-carb18424481.php
http://www.magazinulprogresiv.ro/stiri/coca-cola-intra-pe-piata-lactatelor-cu-brandul- fairlife
http://www.magazinulprogresiv.ro/stiri/coca-cola-anunta-promotii-de-sarbatori-si-o-inovatie-de-ambalaj
http://marketingportal.manager.ro/articole/tipssitricks-43/cola-vs-pepsi-uimitoarea- poveste-din-spatele-razboiului-secolului-2524.html
http://www.e-scoala.ro/comunicare/istoria_coca_cola.html
http://www.coca-colahellenic.ro/Productsandbrands/
http://www.coca-colahellenic.ro/Productsandbrands/Sparklingproducts/
http://www.coca-colahellenic.ro/Productsandbrands/StillBeverages/
http://www.coca-colahellenic.ro/Productsandbrands/waters/


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!