1 Sumar managerial Obiective generale Strategii recomandate Puncte fundamentale ale programului (mixului) de marketing 2 Obiective Misiunea intreprinderii Obiective generale ale intreprinderii Obiective de marketing la nivelul produsului, brandului, pietei 3 Caracteristicile produsului/pietei Caracteristicile produsului Caracteristicile generale ale pietei Analiza vanzarilor 4 Analiza situatiei (SWOT) Performantele obtinute in contextul strategiei actuale de marketing. Analiza oportunitatilor Principalele provocari si situatii nefavorabile 5 Analiza de marketing Caracteristicile si tendintele mediului de marketing Analiza nevoilor clientilor Segmentarea pietei Analiza concurentei 6 Strategii de marketing Pietele/segmentele de piata principale avute in vedere Bazele avantajului concurential Pozitionarea produsului/brandului 7 Previziunea vanzarilor si rezultatelor Volum de vanzari Cota de piata 8 Programul de marketing Mixul de marketing Sarcini si responsabilitati Termene 9 Control si evaluare Modalitati de inregistrare si masurare a rezultatelor Calendar de verificare a nivelului realizarilor Responsabilitati de monitorizare si interventie corectiva 10 Buget de marketing Determinarea costurilor Alocarea resurselor pentru realizarea obiectivelor de marketing Venituri estimate 11 Aspecte operationale Necesarul de personal Masuri organizatorice Comunicare interna Implicarea cercetarii-dezvoltarii si productiei in realizarea planului Sistemul informational de marketing Anexe Detaliile analizei SWOT Descoperirile obtinute de cercetarea de marketing
CAPITOLUL 1: SUMARUL MANAGERIAL Produsul care a dat cel mai cunoscut gust s-a nascut in Atlanta, Georgia, la data de 8 mai 1886. Dr. John Styth Pemberton, un farmacist local, a produs conform legendei siropul pentru Coca-Cola intr-un vas de arama pe un trepied, in curtea din spatele casei sale. A dus un borcan cu noul produs la farmacia "Jacob's" de pe aceeasi strada, unde a fost testat, declarat "excelent" si pus in vanzare cu cinci centi paharul. In mod intentionat (sau in mod accidental, nu se cunoaste exact), noului sirop i-a fost adaugata apa carbonatata pentru a produce o bautura care a devenit dintr-o data " Delicioasa si Racoritoare", o tema ce continua sa se auda astazi oriunde se savureaza Coca-Cola. The Coca-Cola Company a inceput sa-si dezvolte reteaua globala in anii '20, fiind acum prezenta in peste 200 de tari si producand sute de milioane de portii pe zi. In decursul a peste un secol de schimbari si pasind intr-o noua era care promite si mai multe schimbari, Coca-Cola ramane un simbol fara varsta al bauturilor racoritoare de calitate. Misiunea Companiei Coca-Cola este aceea de a aduce un minut de placere oamenilor de peste tot din lume, de a le darui gustul racoritor, de a reimprospata trupul, mintea si spiritul consumatorilor, de a inspira momente de optimism prin produsele si actiunile sale, de a crea valoare si de a provoca schimbare oriunde este prezenta. Misiunea companiei Coca-Cola mai poate fi redata intocmai cu cuvintele lor: "Noi , oamenii companiei Coca-Cola, ne angajam : - Sa devenim partenerii clientilor nostri; -Sa ne rasplatim actionarii ; -Si sa imbogatim vietile comunitatilor noastre locale Viziunea Coca-Cola trebuie raportata la factorii ce influenteaza activitatea sa zilnica precum: personal, parteneri, profit, planeta. Relatiile cu angajatii, distribuitorii, clientii si alte persone/grupuri de interese sunt si vor fi mereu situate in marja win-win, reciprocitatea fiind caracteristica ce ofera durabilitate oricarui tip de relatie. Viziunea companiei se contureaza pe 5 directii principale : - OAMENII - PLANETA - PROFIT - PARTENERI Gama sortimentala oferita Coca-Cola Company a introdus si prezentat ocazional si alte bauturi de tip cola sub numele brandului Coke. Cea mai comuna dintre acestea este Diet Coke. Cu toate acestea, exista si altele: -Diete Coke Caffeine-Free -Cherry Coke -Coca-Cola Zero -Coca-Cola Light -Vanilla Coke -editiile speciale cu lamaie si cafea Pozitia fruntasa a bauturii Coca-Cola nu este doar rezultatul unor spoturi publicitare reusite, ci si a unei implicari constante in majoritatea domeniilor de interes ale consumatorilor. Sloganurile atractive pe care le lanseaza in fiecare campanie contribuie la pastrarea unei imagini favorabile. Este imposibil ca auzindu-le, sa nu lerecunoastem. Sloganuri precum: 1993 - Always Coca-Cola, 2000 - Enjoy, 2001 - Life tastesGood, 2 003 - Real, 2005 - Make It Real, 2006 - The Coke Side of Life, 2007 - Given The LoveAll comes back to you. Coca-Cola HBC Romania, liderul pietei de bauturi racoritoare, are o cota de piata de 65% in segmentul de bauturi carbogazoase, arata un studiu al companiei de cercetare de piata Euromonitor. ,,Compania beneficiaza, pe langa brandurile cunoscute pe care le are in portofoliu, si de o retea foarte buna de distributie, care ii permite sa ajunga in cele mai departate locatii si sa isi asigure vanzari mari", arata analistii Euromonitor. Compania are 14 puncte de distributie pe plan local. Astfel, din consumul anual de circa 55 de litri per capita de bauturi ,,cu bule", brandurile din portofoliul imbuteliatorului reprezinta 35 de litri, conform calculelor ZF. CAPITOLUL 2: ANALIZA SITUATIEI 2.1. Analiza SWOT Puncte forte (S): - Vechime pe piata - Consum la nivel global - Reputatie constanta - Produse si servicii superioare - Increderea creata in mintea consumatorilor - Calitatea servicilor - Calitatea si eficienta procesului tehnologic - Actiuni promotionale care implica tinerii - Accesibilitatea Puncte slabe (W): - Management slab - Nu exista un concept unic de economisire a resurselor - Scaderea rentabilitatii - Continut ridicat de zahar si cofeina - Preocuparea pentru sanatate - Efecte negative asupra dintilor - Gustul diversificat in fiecare tara in care este produs Oportunitati (O): - Extinderea pe piete noi - Parteneriate cu alte companii - Pret accesibil - Gama variata de produse - Retea puternica de distributie - Cresterea consumului de apa imbuteliat Amenintari (T): - Concurenta puternica a companiei Pepsi - Costuri relativ egale cu ale produselor Pepsi - Competitia pentru pret - Dependenta de partenerii de imbuteliere-
https://ro.scribd.com/doc/98223042/Loializarea-Si-Fidelizarea-Clientilor http://www.scritub.com/economie/comert/Analiza-pietei-bauturilor-carb18424481.php http://www.magazinulprogresiv.ro/stiri/coca-cola-intra-pe-piata-lactatelor-cu-brandul- fairlife http://www.magazinulprogresiv.ro/stiri/coca-cola-anunta-promotii-de-sarbatori-si-o-inovatie-de-ambalaj http://marketingportal.manager.ro/articole/tipssitricks-43/cola-vs-pepsi-uimitoarea- poveste-din-spatele-razboiului-secolului-2524.html http://www.e-scoala.ro/comunicare/istoria_coca_cola.html http://www.coca-colahellenic.ro/Productsandbrands/ http://www.coca-colahellenic.ro/Productsandbrands/Sparklingproducts/ http://www.coca-colahellenic.ro/Productsandbrands/StillBeverages/ http://www.coca-colahellenic.ro/Productsandbrands/waters/
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.