Plan de Marketing Privind Lansarea unui Nou Produs pe Piata - Iaurtul Babydino cu Portocale si Fulgi de Ciocolata, in Cadrul Companiei Danone

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1.-Justificarea alegerii temei 1
Capitolul 2.-Descrierea companiei Danone 1
Istoria Danone Romania 2
Capitolul 3.- Analiza mediului extern al companiei 2
3.1 Macromediul companiei 2
Mediul politico-legislativ 2
Mediul economic 3
Mediul socio-cultural 3
Mediul tehnologic 3
Mediul ecologic 4
3.2 Oportunitati 4
3.3Amenintari 4
Capitolul 4.- Analiza mediului intern al companiei 4
4.1.Micromediul 4
Furnizorii 4
Concurentii 5
Intermediarii 6
Clientii 6
4.2 Puncte tari 7
4.3 Puncte slabe 7
Capitolul 5.- Formularea obiectivelor 8
Obiective calitative: 8
Obiective cantitative 8
Capitolul 6.- Formularea strategiilor 9
a). Politica de produs 9
b). Politica de pret 9
c). Politica de distributie 10
d).Politica de promovare 10
Capitolul 7.- Elaborarea programului de actiuni 11
Capitolul 8.- Evaluarea si controlul programului 12
Capitolul 9. -Concluzii 12
Capitolul 10. -Bibliografie 13


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1.-Justificarea alegerii temei
Am ales aceasta tema, deoarece iaurtul este considerat a fi unul dintre alimentele sanatoase din familia lactatelor , este considerat de catre foarte multi consumatori alimentul care ajuta la prelungirea vietii. De asemenea un alt motiv pentru care am ales lansarea acestui produs este faptul ca in momentul de fata nu exista un iaurt cu aceasta formula, care cu siguranta va fi pe placul copiilor, si nu numai. Totodata, brandul Danone este unul foarte popular pe piata din Romania, nu doar in ceea ce priveste iaurturile, ci toata gama de lactate pe care o produce si comercializeaza. 
Un alt motiv pentru care am optat pentru lansarea unui nou tip de iaurt este acela ca firmele producatoare de iaurt au o raza de extindere relativ mare si pot introduce oricand idei noi si inovatoare cu scopul de a capta atentia consumatorilor, si de asemenea consumatorii sunt tentati sa incerce tot ceea ce este nou pe piata.
Sunt de parere ca firma producatoare de iaurt Danone ar obtine beneficii ridicate in urma lansarii unui nou produs, orientat spre copii, si nu numai. Tinand cont de succesul de care se bucura acest brand pe piata romaneasca, si de increderea pe care o au consumatorii in produsele lui, compania are sanse reale sa isi mareasca profitul, odata cu lansarea de noi produse.
Capitolul 2.-Descrierea companiei Danone
In spatele numelui Danone se afla doua persoane : Daniel Carasso si Antoine Riboud. Acestia au fost intreprinzatori pasionati si vizionari care si-au dedicat viata implinirii visurilor lor. Visul lui Daniel a inceput in 1919 o data cu vanzarea primului iaurt Danone. Acesta a avut chiar de la inceput ca obiectiv imbunatatirea starii de sanatate a oamenilor.
Interesat de lucrarile lui Elie Metchnikoff (ex. ,,Cateva observatii asupra iaurtului" in care explica beneficiile iaurtului si ale culturii de Lactobacillus bulgaricus in tratarea tulburarilor intestinale) si ingrozit de numarul mare de copii suferinzi de tulburari intestinale din anii ce au urmat Primului Razboi Mondial, Isaac Carasso decide sa produca iaurt din culturile de la Institutul Pasteur. Carasso le lanseaza sub numele Danone, vanzand iaurturile in farmacii, cu recomandarea medicului.
Fiind in cautarea unui nume, Isaac Carasso se gandeste imediat la ,,Danon", numele de alint al fiului sau Daniel, adauga un ,,e" si astfel se naste marca Danone.
Inca de la inceput, forma paharelor Danone a fost deosebita. Primul dintr-o serie lunga este un pahar de portelan decorat, cu baza maronie si partea superioara alba, care constituia un fundal contrastant pentru numele Danone.
Primul iaurt cu fructe din lume (Dany) si-a facut aparitia pe piata cu un slogan care sublinia combinatia perfecta dintre un aliment gustos si beneficiile sale pentru sanatate (,,Joie du palais, sante du corps").
In 1958 Danone instaleaza in Franta cea mai moderna linie de productie din Europa fabricand 20000 de borcane zilnic. Iar in 1963 are loc fuziunea Danone cu Gervais (cea mai cunoscuta marca de branzeturi din Franta la acea vreme).
In 1967 are loc lansarea Danonino, primul produs dedicat copiilor, iar in 1970 are loc lansarea primului desert Danone sub denumirea de Danette.
In 1987 are loc lansarea iaurtului probiotic cu Bifidus, BIO (astazi marca Danone Activia prezenta pe mai multe continente).
In 1991 are loc fondarea Institutelor Danone. Primele trei Institute Danone sunt infiintate simultan in Paris, Milano si Bruxelles, avand trei obiective : promovarea cercetarii cu scopul de a extinde cunoasterea, creearea unei structuri in care expertii in nutritie si sanatate din intreaga lume sa poata lucra impreuna, si sensibilizarea profesionistilor din domeniul sanatatii si a publicului larg cu privire la importanta unei diete sanatoase.
Istoria Danone Romania
In anul 1996 ia nastere al Danone Romania. Danone achizitioneaza activele unei foste fabrici de lactate din Bucuresti. In 1997 Danone incepe operatiunile in Romania, prin distributia de produse importate din Polonia si Ungaria. Danone aduce pentru prima data in Romania iaurturile cu fructe. Succesul este imediat.
In 1998 incep lucrarile de renovare si dotare a fabricii cu echipamente noi si moderne.
In 1999 apare primul lot de iaurt Danone fabricat in Romania. Danone Natural si Delicios sunt primele marci fabricate local. In acelasi an se lanseaza Natural de baut si Savoarea fructelor. Vor urma, in scurt timp, noi marci de produse: Cremosso, Smantana si Vitalinea.
Danone Romania are astazi in portofoliu peste 60 de referinte de produse.
Cea mai mare pondere o reprezinta iaurturile : simple, cu fructe, traditionale sau probiotice. Alaturi de acestea, smantana, laptele proaspat, branzica de vaci cu fructe, diferitele deserturi asigura varietatea ofertei si adaptarea la nevoile si gusturile consumatorilor romani.
Danone fabrica circa 95% din produsele comercializate in Romania in fabrica sa din Bucuresti. Celelalte produse sunt importate din Franta, Germania, Spania, Polonia, Ungaria, Bulgaria. In acelasi timp, exportam produse in Bulgaria, Republica Moldova si in tarile din zona Adriaticii.
Capitolul 3.- Analiza mediului extern al companiei
3.1 Macromediul companiei
Mediul politico-legislativ
Creeaza unele premise favorabile si aceasta datorita impunerii unei alimentatii sanatoase tinerilor si copiilor in scoli, licee, gradinite etc. Aceasta in conditiile in care si Danone promoveaza alimentatia sanatoasa, din care nu trebuie sa lipseasca lactatele. Pe de alta parte, mediul legislativ constituie o amenintare prin prisma inaspririi legilor in ceea ce privesc fermele agricole. Insa Danone poate face fata unei astfel de amenintari deoarece a realizat investitii importante in acest sector: in echipamente, masini, training-uri, sustinerea furnizorilor - firma aducand in tara 2000 de vaci de rasa care produc 21,1 milioane litri/an, echivalentul a 9000 de vaci din Romania, colaborarea sa cu peste 100 de ferme din intreaga tara, din care 79 beneficiaza de echipamente moderne de muls.
Calitatea produselor Danone sunt certificate prin Sistemele de Management al Calitatii (ISO 9001:2000) si Sigurantei alimentului (Sistem HACCP), primite in 2003 si reinnoite in 2007. Compania detine si un certificat de Management al Mediului (ISO 14001:1996) obtinut in 2004 si recertificat in 2008.


Fisiere in arhiva (1):

  • Plan de Marketing Privind Lansarea unui Nou Produs pe Piata - Iaurtul Babydino cu Portocale si Fulgi de Ciocolata, in Cadrul Companiei Danone.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!