Cuprins
- Rezumat introductiv 2
- Capitolul 1 Prezentarea industriei de bere 2
- 1.1 Natura segmentului berilor premium 6
- 1.2 Analiza sectorului 7
- 1.2.1 Analiza factorilor care influenţează concurenţa în sector 7
- 1.2.1.1 Gradul de automizare a industriei 7
- 1.2.1.2 Uşurinţa pătrunderii în sector 7
- 1.2.2 Factori cheie de succes ai sectorului 9
- 1.2.2.1 Ritmul şi diversitatea inovaţiilor în sector 11
- 1.2.2.2 Schimbări legislative sau în politica guvernamentală 11
- Capitolul 2 Prezentarea firmei 12
- Capitolul 3 Analiza mediului 14
- 3.1 Mediul intern 14
- 3.2 Mediul extern 14
- Capitolul 4 Analiza SWOT 18
- Capitolul 5 Mixul de marketing 20
- 5.1 Politica de produs 20
- 5.2 Politica de distribuţie 24
- 5.3 Politica de preţ 26
- 5.4 Politica de promovare 27
- Capitolul 6 Planul operaţional 29
- Capitolul 7 Buget 38
- Concluzii 39
- Bibliografie 41
Extras din proiect
Rezumat introductiv
Planul de marketing pe care ne propunem să îl realizăm va avea în vedere doar produsele Tuborg ale companiei United Romanian Breweries Bereprod (URBB): Tuborg Gold, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew şi Tuborg Tropical, deoarece compania are în portofoliu beri de pe segmente diferite, sucuri şi apă minerală. Cele patru produse Tuborg Gold, Tuborg Strong, Tuborg Christmas Brew şi Tuborg Tropical sunt poziţionate pe acelaşi segment- cel premium.
Planul va fi realizat doar pentru o perioadă de un an. Perioada aleasă este scurtă în contextul în care schimbările de pe această piaţă sunt rapide
Tuborg şi-a propus de-a lungul timpului să aibă o cotă de piaţă importantă pe segmentul berilor premium, concurând la poziţia de lider cu Ursus. Tuborg a dorit să se poziţioneze în mintea consumatorilor ca o marcă inovativă, care încurajează spiritul liber şi dorinţa de a încerca lucruri noi, însă toate acestea respectând mediul înconjurător. Pentru aceasta a organizat campanii potrivite cu valorile mărcii care au avut ca scop informarea, responsabilizarea şi educarea cetăţeanului.
Tuborg a investit mult şi în mod constant în imaginea produsului. A lansat un ambalaj nou, inovativ datorită sticlei verzi, etichetei transparente şi capacului tuby cap. De asemenea a organizat evenimente de amploare mare cum ar fi Green Fest, care a devenit o tradiţie şi care se desfăşoară anual.
În ciuda condiţiilor crizei actuale, Tuborg nu a cunoscut o scădere a vânzărilor în anul 2010. Deoarece vânzările celorlalte companii au scăzut în acest an, Tuborg a cunoscut o creştere a cotei de piaţă. Luând în calcul aceste date, Tuborg îşi propune doar o menţinere a vânzărilor pentru anul următor şi susţinea imaginii pe care şi-a format-o.
Deasemenea se continuă cu promovarea mărcii Tuborg Christmas Brew şi cu realizarea festivalului Green Fest.
Capitolul 1 Prezentarea industriei de bere
Pe piaţa românească de bere există patru mari producători multinaţionali - InBev România, Heineken România, Ursus Breweries şi United Românian Breweries Bereprod (URBB), la care se alătură doi producători autohtoni - European Food, respectiv Romaqua Group. Aceste companii au peste 25 de mărci de bere ce concurează la nivelul calității, preţului, cât şi a targetului vizat. Piaţa berii este cea mai dinamică şi concurenţială piaţă din România. Investiţiile publicitare în acest domeniu sunt cele mai mari de pe piaţa de advertising românească.
Principala clasificare pe piaţa berii se face grupând mărcile în diferite segmente, în funcţie de nivelul preţului şi de imaginea pe care o transmit. Astfel se poate vorbi despre segmentul super premium, premium, mediu, economic. La aceste segmente se adaugă berile fără alcool, cele cu diferite arome şi cele importate.
În anul 2010 singurul producător care a făcut investiţii a fost URBB, în timp ce celelalte companii rivale au început să oprească producţia în fabricile lor. Investiţia a fost de 6 milioane euro pentru modernizarea şi dezvoltarea liniilor de îmbuteliere şi sistemului logistic.
Vânzările de bere ale URBB au crescut cu 2% în primele nouă luni ale anului 2010, în timp ce în anul 2009 vânzările au fost similare cu cele din 2008. Însă în condiţiile scăderii consumului de bere, cota de piaţă a crescut. URBB a atins o cotă de piaţă pentru bere de 9.5% în creştere faţă de 2008, cu 15% în volum.
Preferinţele de consum ale anului 2010 s-au orientat mai puţin spre segmentele superpremium şi premium, în timp ce segmentele mainstream şi economic au avut cea mai redusă regresie procentuală.
Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries au vândut 7,4 milioane de hectolitri de bere în prima jumătate a lui 2010, ceea ce înseamnă o scădere de aproximativ 11% comparativ cu primul semestru al lui 2009, când volumul vânzărilor însuma 8,3 milioane de hectolitri de bere.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Marketing Tuborg.doc