Cuprins
- 1. Prezentarea societatii
- 1.1. Prezentarea SC Balneoclimaterica SA
- 1.2. Prezentarea hotelului Sovata
- 2. Stabilirea obiectivelor
- Stabilirea obiectivelor generale ale firmei
- Elaborarea obiectivelor de marketing şi comunicare
- 3. Analiza SWOT
- Analiza macromediului firmei
- Analiza micromediului firmei
- Analiza produsului turistic şi/sau segmentului de produs
- 4. Elaborarea strategiei de marketing
- Stabilirea planului strategic
- Stabilirea planului de acţiune
- Comunicarea obiectivelor
- 5. Stabilirea bugetului de marketing
- 6. Evaluarea şi controlul activităţilor de marketing
- Analiza valorii adăugate
- Analiza raportului dintre cheltuielile de marketing şi vânzări
- Monitorizarea gradului de satisfacţie a turistului
Extras din proiect
1. Prezentarea societatii
1.1. Prezentarea S.C. Balneoclimaterica S.A.
S.C. Balneoclimaterica S.A. s-a constituit ca o societate comerciala pe actiuni, cu personalitate juridica romana, specializata in turism.
Obiectul principal de activitate al societatii consta in hoteluri si moteluri cu restaurant.
Capitalul social subscris este stabilit la suma de 32.968.150.000 lei, care este subscris si varsat integral.
Capitalul social este impartit in 1.171.790 actiuni nominative, cu valoare nominla de 25.000 lei fiecare, detinute de actionari, proportional cu aportul lor la capitalul social, dupa cum urmeaza :
S.C. Salina Invest S.A. 24.071.400.000 lei - 73,02 % - 962.856 act.
APAPS 3.673.400.000 lei - 11,14 % - 146.936 act.
Altii 5.223.350.000 lei - 15,64 % - 208.934 act.
Adunarea Generala a Actionarilor este organul de conducere al societatii, care reuneste totalitatea actionarilor, decide asupra activitatii societatii si asigura politica economica si comerciala.
Administrarea si gestionarea societatii se exercita de catre Consiliul de Administratie, care este alcatuit intre trei si sapte administratori numiti de Adunarea Generala Ordinara, cu urmatoarea componenta : presedinte, vicepresedinte, membrii.
Controlul gestiunii se realizeaza de catre trei cenzori interni si un cenzor extern , alesi si revocati de Adunarea Generala, prin vot secret, pe durata de 3 ani, cu posibilitatea de a fi realesi.
La inceputul anului 2002 S.C.Balneoclimaterica S.A. a fost preluata de lantul hotelier “Danubius Hotels Group”; are in patrimoniu 4 hoteluri : Sovata, Faget, Bradet, Alunis si 47 vile, care se afla in statiunea Sovata.
Lantul Danubius a fost constituit in anii ‘70 in Ungaria, iar in 1992 a fost privatizat, 53% apartinand in prezent unui cetatean englez Sir Bernard Sveth.
Lantul are hoteluri in Ungaria , Cehia ( Masienbad), Romania (Sovata), Slovacia (Pesteny), Croatia.
In Ungaria are 48 de hoteluri, dintre care 21 in Budapesta. Majoritatea hotelurilor sunt de 3,4 si 5 stele.
Danubius include si un lant mai mic, lantul Danubius Beta Hotels de care apartin hoteluri de 1,2 stele ( 18 hoteluri : Balatonfured, Keszthely, Kecskemet, Sopron, Orfu, Heviz, Gyor, Pecs, Eger etc.)
1.2. Prezentarea hotelului Sovata
Hotelul Sovata s-a construit in 1974 cu 324 locuri, impreuna cu un restaurant, o cofetarie si o sala de conferinte reprezentativa. In 1975 intra in functiune baza de tratamente, care se afla in incinta hotelului si care a fost inchis in 1996 pentru renovare, insa din lipsa de fonduri nu functioneaza nici in prezent.
Tratamentul se face la baza de langa lacul Ursu, care apartine tot de S.C Balneoclimaterica S.A. In septembrie anul curent incep renovarile, care conform planului vor fi terminate pana in iunie 2003.
In incinta hotelului functioneaza 3 cabinete medicale, un bar, un salon de cosmetica, frizerie, manichiura. In fata hotelului este amenajat o parcare exclusiv pentru clienti.
Hotelul are 162 camere, pe fiecare etaj 27, dintre care 21 cu doua paturi, patru in regim single si 2 apartamente. Camerele sunt dotate cu telefon (prin centrala) si televizor ( telecomanda se da la receptie).
2. Stabilirea obiectivelor
2.1. Stabilirea obiectivelor generale ale firmei
Obiectivele firmei studiate sunt:
- Renovarea hotelului pana in data de 15 mai 2003, adica:
• Reamenajarea receptiei
• Introducerea sistemului informatic in gestiunea hotelului
• Schimbarea mobilierului din camere
• Zugravirea hotelului
• Reamenajarea parcarii din fata hotelului
• Instalarea de noi centrale termice
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Marketing Turistic.doc