Extras din proiect
Etapa 1: Definirea problemei:
- Intrebarea de baza:
"Ce se intampla acum?"
Cramele Recas este unul dintre cei mai apreciati producatori de vin din tara noastra, al treilea exportator de vin din Romania. Cramele Recas dispune de unul dintre cele mai moderne complexe de vinificatie din tara, dotat cu utilaje de ultima generatie si cu un spatiu de productie si depozitare de circa 10 milioane de litri de vin. Datorita deosebitelor conditii climaterice din regiune si nivelului tehnologic ridicat, Cramele Recas este cel mai mare exportator de vin imbuteliat din tara si se numara printre primii trei exportatori de vin imbuteliat si vin vrac din Romania, acest fapt fiind o incununare a unei traditii atestate documentar de peste 600 de ani.
Cramele Recas va lansa game noi de vinuri cu design special. Va fi prezentata o gama completa de vinuri, majoritatea din productia anului 2005, in ambalaje cu design nou, cat si de o calitate superioara.
- Intrebari specifice:
1) " Care este produsul- "
'' LA PUTERE ''
Acest brand a fost conceput ca un produs exclusivist, destinat unei clase sociale deja realizata, persoane care cauta produse cu imagine.
Target & Pozitionare:
Pozitionarea marcii: un raport pret-calitate exclusivist, vinuri cu peste 2 ani vechime, maturate in butoaie de stejar, vinificate din struguri de deosebita calitate, prezentate intr-un mod elegant si provocator, in ambalarea convenabila.
Grup tinta: barbati/ femei, 30-50 ani, mediu urban mare, venituri mari, cunostinte ridicate despre vinuri, statut social ridicat.
Momente de consum: ocazii deosebite, cadouri, consum la masa imbelsugata la restaurant sau acasa.
Canal de vanzare: alimentatie publica doar locatii de lux, magazine specializate de vinuri, catering de lux.
Denumire/ Soi Litri Tip Alcool Sticle/ Bax
Riesling Italian 0,75L sec 12,5% 6
Feteasca Regala 0,75L sec 12,5% 6
Sauvignon Blanc 0,75L sec 13% 6
Merlot 0,75L sec 12,5% 6
Feteasca Neagra 0,75L sec 12,5% 6
Cabernet Sauvignon 0,75L sec 12,5% 6
2) '' Care sunt beneficiile pentru consumator- ''
-caracteristicile produsului
Vinul este un produs de larg consum, in mod tradititional asezat in categoria bauturilor alcoolice, alaturi de spirtoase si bere. Spre deosebire de acestea, vinul este considerat si un produs alimentar, acest punct de vedere este mai frecvent intalnit in vestul europei, si mai nou exista o tendinta crescatoare si in Romania cu privire la aceasta asezare a vinului in categoria produselor alimentare.
Variatii fata de media anuala Jan Feb 06 Mar Apr 06 May Jun 06 July Aug 06 Sept Oct 06 Nov Dec 06
TOTAL VIN -4% 4% -4% -10% -1% 15%
Vin Alb -4% 3% -3% -9% -1% 14%
Vin Rosu -3% 5% -5% -18% 3% 19%
Vin Roze 0% 8% -12% 8% -12% 9%
Vinul este o categorie distincta si aparte de toate categoriile de produse de larg consum.
Decizia de cumparare este un mix al criteriilor: pret, disponibilitate, recunoastere, calitate, in care toate aceste elemente au ponderi diferite de marea majoritate a produselor de larg consum.
O prima segmentare a clientilor se face in functie de bagajul de cunostiite pe care acestia il au despre vin.
Categoria care dispune de un nivel redus de cunoastre este foarte mult influentata de pret sau de campaniile de promovare din mass media, pe de alta parte categoria de consumatori cu nivel peste medie de cunoastre a vinului este mult mai putin dornica sa incerce un nou produs doar datorita avantujului de pret, si in situatia in care datorita promovarii incearca un nou produs, de la prima experienta stiu sa evalueze calitatea, si nu vor recumpara un produs daca acesta nu le satisface asteptarile.
In mod sintetic, nevoile consumatorului sunt in ordinea importantei urmatoarele :
- increderea in produs
- perceptia proprie asupra raportului pret/calitate
- momentul de consum
- disponibilitatea produsului.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Relatii Publice.doc