Cuprins
- Introducere 3
- Cap.I Prezentarea firmei 4
- 1.1.Denumire, localizare, forma juridică de constituire. 4
- 1.2.Scurt istoric 5
- 1.3.Oferta societăţii(produse/servicii). 6
- Cap.2. Analiza macromediului 6
- Mediul demografic 7
- Mediul economic 9
- Mediul tehnologic 10
- Mediul natural 11
- Mediul cultural 12
- Mediul politico-legislativ 13
- Micromediul (mediul intern al firmei) 15
- Cap 3. Selectarea unei pieţe externe 16
- Cap.4 Modalităţi de pătrundere pe piaţa internaţională a firmei Muller 20
- Cap 5. Politica de produs a firmei Muller 23
- 5.1.Portofoliul de produse pe piaţa externă; 25
- 5.2.Marcă, design, ambalare, calitate, etc. 28
- 5.3.Poziţionarea produsului pe piaţa aleasă 29
- 5.4.Strategii de produs 29
- Cap 6. Politica de preţ a firmei(strategii de preţ utilizate) 30
- Cap.7 Politica de distribuție 30
- Cap. 8.Politica de promovare 32
- Cap. 9 Concluzii si propuneri 35
- 9.1 Concluzii 35
- 9.2 Propuneri 35
Extras din proiect
Introducere
Renumele internaţional al companiei de produse lactate Muller a avut un rol foarte important în promovarea pe piaţa românească. Acest fapt ne-a determinat să încercăm iaurturile cu fructe de la Muller, care s-au dovedit a fi foarte bune şi la un preţ accesibil, lucru foarte important în condiţiile pieţei actuale.
Prin prisma acestui proiect am dorit să putem aplica cunostinţele acumulate până în prezent pentru a realiza o analiza cât mai apropiată de realitate a companiei Muller. Domeniul are o atracţie aparte deoarece în secolul vitezei considerăm nutriţia un aspect foarte important al vieţii noastre, aşadar o alimentaţie corespunzătoare este impetuos necesară. Iaurturile Muller promovează produse proaspete şi sănătoase.
Cap.I Prezentarea firmei
1.1.Denumire, localizare, forma juridică de constituire.
Compania poartă numele celui ce a creat pentru prima oară în 1896 iaurturile Muller şi anume Ludwig Müller un mare iubitor de produse lactate. Acesta a transmis moştenitorilor săi placerea de a crea un iaurt proaspăt şi sănătos fapt ce se păstrează şi astăzi.
Compania germană Muller, unul dintre primii trei jucători din Europa pe segmentul lactatelor, a preferat să intre în România printr-o companie mixta infiinţată împreună cu CBC Israel. Este prima dată când compania a patruns pe o piaţă străina cu un joint venture, iar experienţa CBC Israel în România a fost foarte importantă a declarat Jacob Katz, preşedintele Muller Dairy România, companie care va gestiona pe piaţa internă brandul Muller.
Prezentă în România din august 2008, Müller şi-a stabilit sediul central în judeţul Ilfov, localitatea BRAGADIRU, şoseaua ALEXANDRIEI Nr. 60 şi are depozite în Bragadiru, Timişoara şi Cluj Napoca.
1.2.Scurt istoric
Müller este o companie germană cu o experienţă de 110 ani în domeniul lactatelor, prezentă în 11 ţări din Europa şi totalizând în 2007 o cifră de afaceri de 2,3 miliarde euro. Din luna august 2008, Müller a intrat şi pe piaţa romanească, vizând până la sfârşitul anului 2009 o poziţie în Top 3 a celor mai importanţi jucători în domeniul lactatelor, bazându-se în mod special pe iaurturi. Printre planurile celor de la Müller se numără diversificarea ofertei de produse şi construirea în România în aproximativ 2 ani o fabrică şi o reţea proprie de distribuţie. Müller împarte piaţa de produse lactate din România cu jucători precum: Danone, La Dorna, Friesland, Hochland si Albalact.
Brandul german Müller, a fost lansat pe piaţa românească prin intermediul agenţiei Graffiti BBDO (prima agenţie de publicitate din România), care a lucrat o perioadă de 9 luni la întregul mecanism de promovare al produsele Müller.
1.3.Oferta societăţii(produse/servicii).
Muller produce o gamă largă de iaurturi precum : Amore, Corner Muller, Stelute, Lumina Muller, Rice Muller si Vitalitate Muller. Iaurturile Muller sunt disponibile într-o gamă diversificată inclusiv iaurturi cu bucăţi de fructe(kiwi, portocale, cocos, ananas, banane, piersici, mango,fructe de padure) şi iaurt cu straturi de ciocolată.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan Marketing - Muller Dairy Romania.docx