Piata ciocolatei este formata din cumparatori cu dorinte diferite, cu obiceiuri diferite si care isi doresc un produs de calitate, mai exact sa corespunda gusturilor, sa fie cat mai natural, dar sa fie si accesibil. In Romania, anul 1899 a adus la aparitia primei fabricii de ciocolata la Brasov, fabrica supravietuind celor doua Razboaie mondiale si extinzandu-se incepand cu anul 1921. Tot la Brasov a fost infiintata si a doua fabrica de ciocolata din Transilvania. In anul 1994 apare pe piata romaneasca Heidi Chocolate, un grup de succes elvetian, insa singurul jucator national care a reusit sa se claseze pe locurile fruntase in ultimii ani este Kandia. Kandia a este cel mai mare producator de dulciuri din Romania si a luat fiinta prin in urma fuziunii companiilor Kandia si Excelent. Printre cele mai importante branduri ale grupului se numara Laura, Rom sau Magura. Am ales piata ciocolatei deoarece reprezinta o piata foarte dezvoltata in Romania, reprezentand putin sub 9 milioane de consumatori. De asemenea, comparativ cu alte piete, persoanele care isi aleg singuri sortimentele de ciocolata sunt aproape de 3 milioane, ceea ce reprezinta un procent foarte bun. Se poate spune, de asemenea, ca exista un numar foarte mare de consumatori de ciocolata cu varste de pana la 24 de ani, iar printre firmele cu vanzare cea mai mare de ciocolata ar fi Milka si Kandia. Aproape 200.000 de oameni consuma zilnic ciocolata, iar procentul intre barbati si femei este unul destul de echilibrat. Am ales lansarea unui nou produs in gama marcii Kandia deoarece este o marca preferata de cei cu venituri mici si medii, spre deosebire de Milka, de exemplu, care este o marca preferata de cei cu venituri de peste 501 euro sau de catre intreprinzatori. Concurenta este foarte importanta pentru o firma. Existenta concurentei o ajuta sa ramana pe pozitia detinuta sau chiar sa lupte sa atinga o pozitie mai ridicata. Dorind sa ofere consumatorilor un nou sortiment de ciocolata, grupului Kandia a hotarat sa introduca pe piata romaneasca un nou sortiment de de ciocolata, un sortiment de ciocolata ce s-a mai gasit la un moment dat pe piata, combinand gustul minunat al ciocolatei albe cu mici buline care, odata ce se topesc, dau senzatia unor pocnituri. Kandia isi propune sa ofere iubitorilor de ciocolata un sortiment unic care are la baza copilaria, nostalgia unor vremuri apuse. In acest fel, Kandia ofera o noua alternativa la clasica ciocolata, dar si un ambalaj practic si atractiv, usor de identificat. Reteta care sta la baza este una originala care pastreaza savoarea ciocolatei veridice aducand in plus senzatia nebuneasca a bulelor pocnitoare. Astfel, Kandia introduce pe piata noul sortiment de ciocolata care va avea un ambalaj original, tabletele de ciocolata vor avea forma unor triunghiuri si vor fi ambalate individual. Tableta are o greutate individuala de 80g, fiecare ambalaj avand o greutate neta de 120g. Pe fata principala a ambalajului se gaseste logoul marcii, dar si multe cercuri colorate in diferite nuante, prin aceasta urmarindu-se atragerea atentiei si mai ales exprimarea nebuneasca a acestei ciocolate pocnitoare. Acest nou produs, denumit Kandia Njoy este o ciocolata destinata unui public tanar cu varsta cuprinsa intre 12 si 30 de ani, cu venituri mici sau medii si cu o educatie medie si superioara. Publicul vizat este un public tanar, activ, apartinand mediului urban, deschis spre noutate, dar si nostalgic, asteptandu-se ca publicul trecut de 20 de ani, respectiv generatia anilor 90 sa isi aminteasca vechiul sortiment si sa fie dispusi sa cumpere. Analiza mediului Ciocolata este produsa in numerose si felurite forme, un lucru deosebit daca tinem cont de faptul ca a inceput prin a fi o bautura iute ce era utilizata in mod special in procesiunile religioase.Cu toate ca are un gust placut si vine in numeroase arome, romanii nu sunt chiar cei mai mari consumatori de ciocolata, majoritatea preferand ciocolata tablete, respectiv 70% din consumatorii de ciocolata savureaza aceasta gama sortimentala, restul de 30% revin pralinelor si batoanelor de ciocolata. Cele mai crescute vanzari sunt inregistrate in luna Decembrie, luna cadourilor. Se pare ca ciocolata este unul dintre cadourile preferate, in mod special de copii si femei. In aceasta perioada rata cea mai mare de vanzare o inregistreaza pralinele de ciocolata, crescand chiar cu 50% mai mult decat in oricare alta perioada a anului.Un roman mananca de pana la 10 ori mai putina ciocolata decat un vest-european, iar tendinta este de scadere a consumului, in paralel cu rafinarea gusturilor. Doar sarbatorile si tinerii ii salveaza pe producatorii care se bat pe fiecare procent din piata. Specialistii considera ca gusturile romanilor in materie de ciocolata au devenit mai rafinate in ultimii ani. Tocmai de aceea, companiile producatoare incearca sa aduca pe piata diverse tipuri de ciocolata de la tablete la batoane, praline sau prajituri preambalate. Piata romaneasca de ciocolata este detinuta de patru mari jucatori care concentreaza peste 90% din sector. Acesti producatori sunt: - Kandia-Excelent, producator autohton detine intre 30% si 40% din piata; - Kraft Foods Romania, intre 30% si 35%; - Supreme Chocolat detine 25%; - Hiedi Chocolat Suisse 7%. In ceea ce priveste structura pietei, si piata pralinelor este impartita tot in cele 3 binecunoscute segmente : economic, medium si premium. Segmentul economic Acest segment al pietei este caracterizat de consumatorii cu venituri mici, lucru care ii determina sa fie preocupati de felul in care isi cheltuiesc veniturile, fiind asadar, influentati in primul rand de preturile produselor achizitionate sau pe care doresc sa le achizitioneze. Cu toate ca trebuie sa aleaga produsele cu preturile cele mai mici, sunt totusi atenti sa aleaga produse oarecum de calitate. In ceea ce priveste piata ciocolatei, consumatorii care pot fi incadrati in acest segment sunt fideli marcilor precum: Laura, Africana, Novatini, precum si altor produse ce se incadreaza in acest segment. In general, consumatorii din segmentul economic sunt tineri la inceput de viata cu varste cuprinse intre 18-24 de ani, cu venituri mici, dar si persoane in varsta. Acest tip de consumatori este mai rar intalnit in mediul urban, dar foarte frecvent in mediul rural.
http://www.financiarul.com/articol_22417/piata-dulciurilor-117-miliarde-lei-.html http://www.ziare.com/articole/consumatori+ciocolata+2009 http://www.ziare.com/preturi/rca/consumul-de-ciocolata-mai-mic-cu-50-la-suta-in-2009-655396 http://ro.wikipedia.org/wiki/Ciocolat%C4%83 http://www.revista-piata.ro/index.php?c=search&query=piata+dulciuri http://www.revista-piata.ro/TOP_100_Companii_din_FMCG-id5805.html https://start-up.ro/cum-planifici-lansarea-unui-produs-scurt-ghid-pentru-startup-uri/ Alversson, Mats, (1993), Organisation: From Substance to Image?, in Ambrecht, Wolfgang/ Avenarius, Horts/ Zabel, Ulf (coord.): Image and PR, Opladen. Arens, William, F., (1996), Contemporary Advertising, 6th edition, Irwing, Chicago. Avenarius, Horst, (2000): Public Relations, die Grundform der gesellschaftlichen Kommunikation, Primus, Verlag, Darmstadt. Kotler, Philip, (2001), Managementul marketingului, Teora, Bucuresti.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.