Politica de Distributie

Cuprins proiect Cum descarc?

ARGUMENT 3
Capitolul I:DISTRIBUTIA PRODUSULUI-PARTE INTEGRANTA A 
POLITICILOR DE MARKETING 5
I.1.Conceptul de distributie in turism 5
I.2.Caile de acces la produsele turistice 7
Capitolul II:CANALELE DE DISTRIBUTIE 9
II.1.Alegerea canalelor de distributie de catre producatori 13
II.2.Tipuri de canale de distributie si administrarea lor 13
II.3.Decizii privind conceptia unui circuit de distributie 15
II.4.Conceperea unui canal de distributie 18
II.5.Alegerea unui circuit de distributie 20 
II.6.Evaluarea principalelor circuite de distributie 23
Capitolul III:INTERMEDIARI IN TURISM 28
Studiu de caz: 31
Concluzii si Propuneri 36
BIBLIOGRAFIE 38


Extras din proiect Cum descarc?

Motivul pentru care eu am ales subiectul marketing cu tema"Politica de distributie in turism"se datoreaza faptului ca acest obiect mi-a placut foarte mult si este cuprinzator atat din punct de vedere cantitativ cat si calitativ.In domeniul turismului distributia este un element important,cu rol de parghie si atragere a clientilor potentiali,ea reuneste toate activitatile prilejuite de punerea produselor turistice la dispozitia consumatorilor si fluxurilor pe care le genereaza.
Separarea spatiala si in timp a agentilor economici direct prestatori de servicii,de consumatori,face necesara inventia unui aparat economic care sa ofere produsele turistice la punctele de vanzare-cumparare sau de consum.In cele mai multe situatii,ofertantul direct al acestor servicii turistice nu intretine o vasta retea proprie de distributie,ce recurge la intermediari specializati.Ultima solutie creeaza,in plus,posibilitati mai largi de grupare si combinare a diferitilor "furnizori",a diferitelor prestatii turistice,astfel incat oferta sa fie mai tentanta pentru consumatori.In acelasi timp,intermediarii pot oferi clientilor potentiali,la locul lor de resedinta,informatiile necesare in legatura cu o oarecare destinatie aleasa,tipurile de servicii oferite,avantajele si inconvenientele diferitelor "pachete" de servicii,corespunzand in mai mare masura necesitatilor si motivatiilor lor.
Produsul turistic neputand fi stocat, este esentiala alegerea intermediarilor si elaborarea deciziilor cu privire la canalele de distributie si,apoi,activarea acestora astfel incat sa asigure valorificarea integrala a potentialului lor turistic prin contractarea anticipata.
Competente vizate / implicate in realizarea / executia proiectului (care se refera la tema proiectului conform standardului de pregatire profesionala):
Analizeaza rolul marketingului in activitatea agentului economic
Analizeaza oportunitatile de marketing
Stabileste relatii cu prestatorii de servicii turistice
Studiaza cererea si concurenta pe piata
Asigura colaborarea optima cu prestatorii de servicii turistice
Analizeaza componentele produsului turistic
Concepe produse turistice
Elaboreaza politica de produs
Aplica mixul de marketing
I.1.Conceptul de distributie in turism
Politica de distributie reprezinta una din principalele componente ale strategiei globale de marketing turistic,ea cauta sa contureze o serie de probleme privind distributia produselor abordate din punct de vedere al specificului activitatilor turistice. 
Politica de distributie reprezinta un ansamblu de activitati ce au in vedere atat circuitul fizic si economic al produselor turistice,cat si relatiile care iau nastere intre prestatorii de servicii,clienti,comercianti si alti intermediari.
In consecinta,politica de distributie se prezinta ca un ansamblu de fluxuri ale negocierilor,transferului,actelor promotionale,produselor.
In trecut,organizatiile nationale de turism nu aveau,in general,posibilitatea de a influenta intr-un fel simtitor politica de distributie din cauza metodelor de distributie folosite in promovarea produsului turistic.Se pune si problema dificila a cheltuielilor impuse de organizarea unor canale eficiente de distributie.Odata cu cresterea posibilitatilor de a asigura cazare la preturi relativ scazute(crearea unor noi tipuri de cazare:formele de cazare suplimentara,obtinerea de catre organizatorii de calatorii de tarife contractuale speciale);odata cu dezvoltarea unor mijloace de transport la preturi mai reduse(tarife aeriene promotionale,zboruri la cerere in formula:"tout compris",si alte variante de promovare),tarile cu specific turistic ofera un complex de atractii turistice care devine,astfel,accesibil pentru diferitele categorii ale populatiei.De aceea competitivitatea intre ofertantii de servicii turistice se va manifesta si in domeniul politicii de distributie si in acela a costurilor,pe care le necesita activitatile intermediarilor,deoarece structurarea eficienta a subsistemului de marketing are o influenta considerabila asupra atragerii clientelei turistice.


Fisiere in arhiva (2):

  • Politica de Distributie.doc
  • Politica de Distributie.ppt

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!