Politica de distribuție Tuborg

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 2869
Mărime: 59.08KB (arhivat)
Publicat de: Sorin Scarlat
Puncte necesare: 3
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Draghici Dana
Facultatea de Stiinte Economice "Geroge Baritiu" Brasov Studiu de caz -distributia produsului bere TUBORG

Extras din proiect

Politica de distributie cuprinde totalitatea deciziilor care se refera la o asigurare a treptelor de desfacere subordonate cu performantele întreprinderii.

Conceptul de distributie poate fi definit drept totalitatea activitatilor economice si organizatorice pentru dirijarea si transmiterea fluxului de marfuri si servicii de la producator la consumator.

Principalele functii ale procesului de distributie sunt:

- schimbarea proprietatii asupra produsului prin intermediul vânzarii-cumpararii;

- deplasarea produsului, respectiv transportarea, stocarea, conditionarea, manipularea, ambalarea etc.;

- alegerea si utilizarea canalelor de distributie.

Unii autori structureaza procesul de distributie pe trei componente mai cuprinzatoare decât cele enuntate mai sus:

- traseul (ruta) pe care îl parcurge produsul pe piata;

- ansamblul operatiunilor economice ce însotesc, conditioneaza si desavârsesc acest traseu (vânzare-cumparare, concesiune, consignatie etc.);

- lantul proceselor operative la care sunt supuse marfurile în drumul lor de la producator la utilizator (consumator).

Din definitiile prezentate, se observa ca între producator si consumator nu circula doar produsul, în realitate în procesul de distributie fiind generate mai multe fluxuri economice si anume:

- fluxul tranzactiilor (al negocierilor) - cuprinde tratativele desfasurate între partenerii actului de schimb (producatori, intermediari, utilizatori finali) prin care producatorul se angajaza sa produca si sa livreze distribuitorilor produsele solicitate de consumatori, în cantitatea solicitata si într-o anumita forma de ambalare si prezentare. Tot în aceasta faza se stabilesc si responsabilitatile participantilor la procesul de distributie;

- fluxul informational - priveste vehicularea tuturor informatiilor necesare procesului de distributie, atât pe ruta producator-intermediari -consumatori, cât si pe circuitul invers;

- fluxul promotional - cuprinde actiunile (mesajele) producatorilor si intermediarilor prin care acestia încearca sa informeze piata de existenta unui produs;

- fluxul produsului - consta în deplasarea efectiva, fizica a produsului de la producator la consumator, adica din momentul încheierii procesului de productie, când produsul este livrat si pâna la cumpararea acestuia de catre consumatori.

Toate aceste fluxuri se desfasoara într-o strânsa interdependenta, astfel încât atunci când producatorul se hotaraste asupra unei anumite modalitati de distributie, pe lânga fluxul produsului trebuie sa ia în seama si celelalte fluxuri care îl însotesc simultan sau, paralel.

Canalul de distributie

Canalul de distributie reprezinta o retea organizata de agentii si institutii care desfasoara activitati menite sa faca legatura între producatori si consumatori sau cu alte cuvinte drumul parcurs de produs de la locul obtinerii sale si pâna la locul unde se consuma. Acest itinerar este realizat de un ansamblu de persoane si întreprinderi care se numesc intermediari. Intermediarii sunt întreprinzatori independenti specializati în activitati necesare sa apropie producatorul de consumatorul final. Intermediarii îndeplinesc mai multe functii legate de procesul de distributie: functii tranzactionale (cumparare, vânzare, asumarea riscurilor legate de proprietatea bunurilor), functii logistice (concentrarea bunurilor din surse diverse în acelasi loc, depozitare, sortare, transport), functii de facilitare a vânzarii-cumpararii (facilitati financiare, clasificarea produselor pe categorii de calitate, cercetarea pietei etc.).

Complexitatea rolului îndeplinit de canalul de distributie, care nu se limiteaza doar la deplasarea bunurilor de la producator la consumator, fiind recunoscuta implicarea retelei de intermediari în creare de valoare pentru consumatori, a determinat înlocuirea termenului de canal de distributie cu termenul de canal de marketing.

Canalul de marketing poate fi caracterizat prin trei dimensiuni: lungime, latime si adâncime.

- lungimea canalului este data de numarul de verigi intermediare parcurse de un produs între producator si consumatorul final. În functie de numarul acestor puncte intermediare, canalele de distributie pot fi:

- canale directe - fara intermediari (producator - consumator);

- canale scurte - cu un singur intermediar;

- canale lungi - cu doi sau mai multi intermediari.

Eficienta unui canal de marketing nu depinde de lungimea sa ci de modul cum îsi îndeplineste atributiile, precum si de calitatea serviciilor prestate de intermediari;

- latimea canalului este definita de numarul intermediarilor ce presteaza servicii de aceeasi natura, prin care se poate asigura distribuirea produselor în cadrul fiecarei faze de deplasare a produsului spre consumator;

- adâncimea canalului exprima gradul de apropiere a ultimului distribuitor de locurile efective de consum sau de utilizare a unui produs sau serviciu.

Înainte de a desemna canalul de marketing ce va fi utilizat pentru un produs sau serviciu anume, întreprinderea trebuie sa-si defineasca obiectivele urmarite prin strategia de distributie, obiective ce trebuie sa deserveasca în primul rând obiectivul global al întreprinderii. Pentru aceasta, un canal de distributie trebuie sa satisfaca urmatoarele cerinte:

Preview document

Politica de distribuție Tuborg - Pagina 1
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 2
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 3
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 4
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 5
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 6
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 7
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 8
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 9
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 10
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 11
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 12
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 13
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 14
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 15
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 16
Politica de distribuție Tuborg - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Politica de Distributie.doc

Alții au mai descărcat și

BRD - Mediul de Marketing

INTRODUCERE În cadrul sectorului financiar, băncile joacă un rol crucial, fiind un sistem indispensabil al sectorului economic fără de care...

Plan de marketing pentru lansarea pe piață a unui nou produs ecologic

1. REZUMAT S.C. NAPOFAN S.A. este o societate pe actiuni, fondata in 2001, avand ca obiect de activitate fabricarea si comercializarea produselor...

Fundamentarea strategiilor de distribuție

INTRODUCERE Intermediarul nu este o simpla veriga a unui lant conceput de catre un producator, ci mai degraba un debuseu independent,...

Plan de Marketing

2. ANALIZA MEDIULUI EXTERN SI INTERN 2.1. MEDIUL EXTERN – MICROMEDIUL SI MACROMEDIUL EXTERN MICROMEDIUL întreprinderii – cuprinde...

Politica de Distribuție - Componentă a Mixului de Marketing

INTRODUCERE Integraţi mecanismului economiei de piaţă, agenţii economici, producători şi comercianţi, desfăşoară o serie de operaţii care asigură...

Berea

- SCURTA ISTORIE A BERII Cea mai veche referire documentara privind aparitia berii in Romania dateaza din 1402 cand Alexandru cel Bun daruieste...

Program de marketing privind lansarea modelului N95 pe piața românească

1. PREZENTAREA CONDITIILOR CE FAC NECESARA SI POSIBILA ELABORAREA PROGRAMULUI DE MARKETING 1.1 ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING 1.1.1 Mediul intern...

Curs Avansat de Marketing Strategic

Managerii contemporani sunt confruntati cu un flux aprope continuu de probleme care se cer rezolvate prin decizii bine gândite. Fiecare problema...

Te-ar putea interesa și

Plan de Marketing Tuborg

Rezumat introductiv Planul de marketing pe care ne propunem să îl realizăm va avea în vedere doar produsele Tuborg ale companiei United Romanian...

Realizarea unei campanii promoționale la SC Miruna Internațional Impex SRL

CAPITOLUL I INTRODUCERE – IMPORTANŢA ACTIVITĂŢILOR PROMOŢIONALE PENTRU ÎNTREPRINDEREA MODERNĂ Provenind din latinescul “promovere”, termenul de...

Marketing Strategic - Tuborg Christmas Brew

United Romanian Breweries Bereprod Tuborg 1. Istoric companie URBB a fost infiintata in anul 1994. Inca de la infiintare, compania a urmarit...

Politică de produs în domeniul serviciilor

Faza actuala de dezvoltare a serviciilor se distinge prin expansiunea acestora pentru firme si dezvoltarea serviciilor complexe care participa la...

Proiect de practică - Hanover Distribution SRL

1. PREZENTAREA ORGANIZAŢIEI 1.1 Scurt istoric Cele 90 de ore de practică le-am efectuat în cadrul societăţii comerciale HANOVER DISTRIBUTION SRL...

Piața berii în România

I. PRODUSUL I.1. SCURT ISTORIC AL PRODUSLUI In urma cu cateva mii de ani oamenii au descoperit ca prin fermentarea cerealelor ei obtin o bautura...

Studiul pieței berii

Berea este o bautura alcoolica obținuta din 4 produse naturale: drojdia de bere, malț, hamei și apa. Berea este una din cele mai vechi și mai...

Ai nevoie de altceva?