Politică de produs în marketingul alimentar

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 8544
Mărime: 33.44KB (arhivat)
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

1.1.Delimitări conceptuale şi clasificări privind produsele agroalimentare

Politica de produs reprezintă conduita pe care o adoptă firma referitor la dimensiunile, structura şi evoluţia gamei de produse ce fac obiectul propriei sale activităţi, atitudine ce se raportează permanent la cerinţele mediului de piaţă, la tendinţele manifestate de ceilalţi concurenţi.

Obiectivele urmărite de politica de produs trebuie să slujească scopului activităţii economice a firmei. Dincolo de specificitatea imprimată acestora de orizontul de timp pentru care se stabilesc, de profilul activităţii firmei sau de natura pieţei căreia se adresează, obiectivele politicii de produs privesc modul concret de alocare a resurselor pentru dimensionarea adecvată a structurii fabricaţiei sau a mărfurilor comercializate.

Existenţa unei firme se justifică din punct de vedere economic numai în măsura în care produce şi pune la dispoziţia pieţei, produse şi servicii destinate satisfacerii nevoilor consumatorilor. Acesta este şi motivul pentru care specialiştii consideră produsul ca fiind elementul fundamental al mixului de marketing, iar politica de produs ca principală componentă a politicii globale de marketing. [35]

În sens clasic produsul poate fi definit ca un ansamblu de atribute şi caracteristici funcţionale, reunite într-o formă identificabilă şi tangibilă, ce pot fi apreciate obiectiv cu ajutorul unor parametrii fizici, chimici, tehnici, economici şi estetici care îi oferă proprietatea de a satisface o anumită nevoie socială. Viziunea de marketing a modificat structural această definiţie şi conceptul de produs a evoluat spre o combinaţie între produsul în sens fizic şi o serie întreagă de atribute intangibile ce pot fi grupate în:

- componente corporale, cuprinzând caracteristicile merceologice ale produsului şi ambalajul său, determinate de substanţa materială a acestora, precum şi utilitatea lor funcţională. Se încadrează aici dimensiunile calitative ale produsului ce ţin de formă, gabarit şi capacitate, structură şi conţinut, greutate şi densitate, putere instalată şi rezistenţă la acţiunea factorilor de mediu;

- componente acorporale incluzând elemente ce nu au un corp material nemijlocit cum sunt: numele şi marca, instrucţiunile de folosinţă, preţul, etc.;

- comunicaţiile privitoare la produs, care se referă la informaţiile transmise de producători sau de distribuitori spre cumpărătorul potenţial cu scopul principal de a poziţiona produsul pe piaţă: circuite de distribuţie utilizate, acţiuni de merchandising, acţiuni de promovare la locul vânzării, publicitate şi relaţii publice;

- imaginea produsului, se referă la sinteza reprezentărilor mentale de natură cohnitivă, afectivă, socială şi personală a produsului în rândul cumpărătorilor.

Extinderea caracteristicilor unui produs dincolo de nivelul funcţional reprezintă o adaptare la natura subiectivă a cererii, caracterizată de dorinţe, preferinţe, aspiraţii privind statutul social. Cumpărătorii pe măsura creşterii veniturilor reale insistă tot mai mult asupra componentelor psihologice, determinând o revizuire a conceptului de calitate a produsului şi a modalităţilor de apreciere a acesteia.

Produsul alimentar destinat consumului final, respectiv consumului uman, reprezintă rezultatul activităţii unui sistem de organizaţii format din societăţi de producţie, de distribuţie şi de promovare care aparţin unor diferite domenii economice.

În concepţia de marketing alimentul este un potenţial de satisfacţie ce trebuie înţeles de eventualii cumpărători. Acest potenţial se transformă în realitate atunci când consumatorul cumpără şi utilizează produsul. Dacă produsul alimentar oferă satisfacţie cumpărătorului şi utilizatorului, el trebuie să ofere în egală măsură satisfacţie distribuitorului şi producătorului care la realizat.

Produsul alimentar trebuie să satisfacă aşteptările raţionale şi iraţionale ale cumpărătorilor cât şi ale consumatorilor. În funcţie de tipul şi locul de cumpărare, raportul dintre cele două categorii de aşteptare este diferit. Până la începutul anilor `80 se distingeau trei tipuri de produse alimentare:

- de elită (sau festive) pentru care preţul conta mai puţin, importantă fiind plăcerea pe care o genera consumul lor;

- de consum (sau uzuale) pentru care preţul era foarte important;

- intermediare, aflate între primele două atât ca preţ cât şi din punctul de vederea al calităţii.

Preview document

Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 1
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 2
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 3
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 4
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 5
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 6
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 7
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 8
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 9
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 10
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 11
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 12
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 13
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 14
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 15
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 16
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 17
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 18
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 19
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 20
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 21
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 22
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 23
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 24
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 25
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 26
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 27
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 28
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 29
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 30
Politică de produs în marketingul alimentar - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • Politica de Produs in Marketingul Alimentar.doc

Alții au mai descărcat și

Politica de Distribuție

Introducere Această lucrare a fost elaborată cu scopul de a-mi servi pentru susţinerea lucrării de licenţă, tema aleasă de mine este studierea...

Merchandising

Introducere În lucrarea de faţă sunt evidenţiate noţiunea de merchandising în ansamblul ei precum şi principiile, instrumentele şi tehnicile...

Studiu privind Aprovizionarea și Promovarea unor Produse Alimentare

CAPITOLUL 1 NECESITATEA ELABORĂRII PROIECTULUI ŞI CONSECINŢELE SOCIAL – ECONOMICE PH. Kalter arată că: “Marketingul este un proces social şi de...

Studiu Practic privind Principiile, Tehnicile și Instrumentele de Merchandising la Fidelio Supermarket

1. Autoservirea 1.1. Principiul furnizării de materiale ajutătoare în exteriorul supermarketului Fidelio -Tehnica semnele exterioare...

Analiza Mediului de Marketing în Industria Alimentară

Abstract: Analiza mediului de marketing este importantă, în primul rând, prin relevanța pe care o dă procesului de planificare strategică de...

Research Report - Ulei Unisol

Rezumat managerial Pentru aflarea răspunsului la problema managerială, situarea mărcii de ulei de floarea-soarelui UNISOL pe piaţa ieşeană ca...

Piața și Filiera Produselor Alimentare Biologice

Piaţa şi filiera produselor alimentare biologice Definirea produselor ecologice. În agromarketingul produselor alimentare biologice prin metode şi...

Analiza mediului de marketing în industria alimentară

Obiectivele cercetării noastre sunt: Prezentarea unui demers analitic corespunzător (cadrul teoretic) Identificarea surselor de avantaj...

Te-ar putea interesa și

Mixul de marketing

INTRODUCERE În condiţiile economiei contemporane, ale sporirii şi diversificării neîntrerupte a bunurilor şi serviciilor destinate satisfacerii...

Politică de produs

Introducere Mixul de marketing este, probabil, sintagma cel mai des folosită în marketing. Orice companie care doreşte sa aibă o strategie de...

Proiecte de Marketing - Studiu de Caz VelPitar

I Prezentarea S.C. Vel Pitar S.A. Grupul Vel Pitar este liderul pietei românesti a produselor de panificatie si un jucator important în domeniul...

Proiectarea și promovarea cozonacului cu ciocolată albă și migdale

I. DEFINIREA IDEII DE PRODUS NOU 1.1.Scurt istoric al firmei. Grupul Vel Pitar este liderul pietei romanesti a produselor de panificatie si...

Politică de produs. Analiza caracteristicilor calitative al produselor fabricate la SA Carmez Chișinău

INTRODUCERE Carnea este unul din cele mai importante produse alimentare, deoarece conţine aproape toate substanţele nutritive necesare...

Analiza mediului european de afaceri - semipreparate din carne tradiționale

Introducere Prin analiza mediului de afaceri înţelegem studiul marketing-ului unei pieţe. Marketing-ul reprezintă o noua concepţie sau o nouă...

Politica promoțională a companiei Vel Pitar pe piața românească

Capitolul I Principalele coordonate ale activitatii companiei 1.1 Prezentarea companiei Vel Pitar Vel Pitar este un grup de companii din...

Model de Management Strategic în Cadrul SC Oriental Beverage SA

1. Fundamentarea modelului strategic al S.C Oriental Beverage S.A. 1.1 Premise Compania romaneasca Oriental Beverage S.A. s-a infiintat in...

Ai nevoie de altceva?