Portofoliu Marketing

Extras din proiect

L1 - Studiul cereri de consum pentru produsele agricole si agroalimentare cu ajutorul datelor din bugetele de familie
Cererea de consum pentru produsele agricole si agroalimentare este influentata de o multime de factori. Evaluarea tendintei de consum pentru produsele agricole si agroalimentare se realizeaza cu ajutorul coeficientilor de elasticitate.
Principalul factor care influenteaza marimea cererii de consum este reprezentat de anume venitul consumatorilor. In functie de acesta a fost facuta o analiza a evolutiei cererii de consum la produsul “compot de pere”, pe baza datelor din bugetele familiale.
Astfel s-au ales 6 grupe de familii, pe baza unui esantion, cu venituri diferite, si s-au determinat coeficientii de elasticitate, in vederea analizarii acestei cereri de consum, cu ajutorul unui program informatic special.
Datele din bugetele de familie privind veniturile pe o persoana si cumparaturile lunare la produsul “compot de pere” sunt prezentate in tabelul 1.
Tabelul 1.
VENITURI SI CUMPARATURI LUNARE LA COMPOT DE PERE
Grupa de familii in functie de venitul mediu lunar pe o persoana (in ordine crescatoare) Ponderea persoanelor din grupa de familii in totatul esantionului( %) Venitul mediu lunar pe o persoana (X), lei Cumparaturi medii lunare pe o persoana
I 20 650 2,4
II 17 720 2,8
III 13 950 3,5
IV 13 1000 3,9
V 10 1800 4,4
VI 8 2500 5,3
i. Coeficientul mediu al elasticitatii totale a cererii de consum in functie de venit determinat - 1, 421
ii. Coeficientul mediu al elasticitatii cererii de consum pentru cantitate in functie de venit – 1,156
iii. Coeficient de elasticitate pentru calitate in functie de venit – 0,265
iv. Cantitatea medie cumparata de o persoana – 2,782
v. Pretul mediu unitar (borcan 800 g) – 9,054


Fisiere în arhivă (1):

  • Portofoliu Marketing.docx

Imagini din acest proiect

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!