Practică - SC Anabella SRL - mediul de marketing

Proiect
4/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1904
Mărime: 16.25KB (arhivat)
Publicat de: Andrian Trandafir
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

FIRMA

SC Anabella SRL cu sediul in Caracal (Dobrosloveni), jud. Olt are ca domeniu de activitate comertul cu amanuntul de produse alimentare si nealimentare in magazinele proprii. Societatea si-a inceput activitatea prin vanzarile, in magazine nespecializate, de marfuri diverse, intre care predominante sunt cele alimentare, bauturile si produsele din tutun. Societatea este prezenta pe piata din anul 1994 si si-a inceput activitatea prin deschiderea unui magazin alimentar in Dobrosloveni. Pe parcurs firma s-a dezvoltat comercializand si marfuri nealimentare deschizand astfel mai multe puncte de lucru.

In noiembrie 2006, SC Anabella SRL si-a deschis principalul punct de lucru situat pe Str Grigore Alexandrescu Nr. 2, punct de reper pentru orasul Caracal si un alt magazin in comuna Gradinari.

Anabella a ajuns la a detine in prezent 2 puncte de lucru in Caracal si 2 in comunele din apropiere in Prundeni si in Gradinari. Numarul angajatilor a ajuns in prezent la 15.

In continuare SC Anabella SRL intentioneaza sa-si deschida un magazin cu produse pentru copii fiind o activitate insuficient de dezvoltata in orasul Caracal.

LOCALIZARE

Municipiul Caracal este al doilea oras ca marime din judetul Olt, fiind situat la 55 km de Craiova.

Ca pozitie geografica municipiul Caracal este situat in sud-vestul tarii, in Campia Romanatiului. De la est la vest este strabatut de raul Gologan, ale carui ape sunt canalizate subteran pe cuprinsul localitatii.

Municipiul Caracal este situat la intersectia DN6 (Bucuresti – Craiova - Timisoara, E70) cu drumurile nationale Corabia – Ramnicu Valcea – Sibiu (DN54, DN64) beneficiind in acelasi timp si de un important nod de cale ferata care completeaza transportul rutier cu cel feroviar. Are o pozitie geografica ce il situeaza la 40 km de portul fluvial Corabia, la 55 km de aeroportul Craiova

CONCURENTA

Concurenta reprezinta ansamblul relatiilor dintre toti cei care actioneaza pe aceeasi piata pentru realizarea propriilor interese in conditii de libertate economica.

Principalii concurenti ai SC Anabella SRL sunt supermarketurile Miramar si Diana, concurentii de pe plan local precum: Romtrend, Panviro, Barbis, Mazilu dar si micile magazine “de cartier”.

Reteaua Miramar din si-a deschis al 16-lea magazin la sfarsitul anului 2006 in Caracal. Acest lucru a avut un impact negativ asupra celorlalti comercianti monopolizand practic toata activitatea de comert din oras. Supermarketul a atras atentia si locuitorilor din preajma Caracalului astfel incat deschiderea acestui magazin a fost un real succes. Miramar a atras un numar atat de mare de clienti incat majoritatea magazinelor din oras au declarat lunile noiembrie si decembrie 2006 “luni moarte”.

Un alt concurent important este magazinul Diana. Firma Diana are ca principal obiect de activitate comercializarea produselor alimentare si nealimentare, prin magazinul propriu. Diana si-a extins reteaua de magazine deschizand in a doua jumatate a anului 2007 un alt magazin in Caracal. Desi nu a obtinut succesul pe care l-a avut Miramar, Diana ramane in continuare un concurent important.

Romtrend este singurul supermarket local si care pana la aparitia magazinelor Miramar si Diana reprezenta principalul concurent al micilor magazine din oras. Romtrend este distribuitor de marfuri alimentare si nealimentare si detailist prin 2 supermarketuri proprii. El a pierdut insa pozitia de lider prin aparitia celor doua retele de magazine valcene.

Magazinele “de cartier” intra in concurenta doar prin avantajele pe care le au: nu presupun o deplasare mare pana la ele, au program prelungit, unele fiind non-stop, relatia apropiata intre vanzatori si locuitorii din cartier etc. Desi sunt de dimensiuni mici ele sunt singurele care mai rezista “valului de modernizare” a comertului.

CLIENTII

Prin natura produselor oferite, SC Anabella SRL se adreseaza tuturor categoriilor de clienti. Functionarii, angajatii bancilor, ai magazinelor de diferite profiluri sunt persoane cu venituri medii sau mari si care reprezinta de fapt segmentul tinta de consumatori. Este insa foarte greu sa convingi si sa pastrezi acest segment de clienti mai ales cand ei sunt atrasi de supermarketuri.

Pensionarii reprezinta un alt segment pe care societatea doreste sa-l pastreze. Desi veniturile lor nu sunt mari ei sunt o categorie importanta de consumatori.

Dezindustrializarea orasului face ca numarul de consumatori cu venituri medii sau mari sa fie destul de mic iar activitatile de comert foarte greu de realizat pentru firmele mici in conditiile intrarii pe piata a unor competitori de talie nationala.

IDENTIFICAREA PROBLEMEI DE MARKETING

In orasele mici asa cum este Caracal, majoritatea firmelor sunt in imposibilitatea de a adopta si implementa un program de marketing cu obiective, strategii, sa-si previzioneze vanzarile etc. Acest lucru se intampla doar in firmele bine cotate pe piata si care au un departament de marketing.

Dimensiunile reduse ale pietei locale si a segmentelor de consumatori fac ca activitatile de marketing sa fie aplicate de catre firme la o scara mult mai mica decat pe cea nationala. Acest lucru se datoreaza in parte si inexistentei concurentei in mass-media locala. In orasul Caracal nu sunt agentii de publicitate, exista doar o singura televiziune, doua posturi de radio si doua sau trei ziare locale.

Miramar si Diana, apartinand unor retele de magazine isi desfasoara activitatea de marketing chiar si in orasele mici, strategiile de marketing fiind implementate de catre societatea-mama.

Preview document

Practică - SC Anabella SRL - mediul de marketing - Pagina 1
Practică - SC Anabella SRL - mediul de marketing - Pagina 2
Practică - SC Anabella SRL - mediul de marketing - Pagina 3
Practică - SC Anabella SRL - mediul de marketing - Pagina 4
Practică - SC Anabella SRL - mediul de marketing - Pagina 5
Practică - SC Anabella SRL - mediul de marketing - Pagina 6
Practică - SC Anabella SRL - mediul de marketing - Pagina 7
Practică - SC Anabella SRL - mediul de marketing - Pagina 8
Practică - SC Anabella SRL - mediul de marketing - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Practica - SC Anabella SRL - Mediul de Marketing.doc

Alții au mai descărcat și

Activitatea de Marketing a Firmei Carrefour

1. Introducere Întreprinderea nu trăieşte izolat. Fie că este vorba de marea întreprindere, care are un impact de netăgăduit asupra dezvoltării...

Amenajarea unui magazin - Hipermarketul Carrefour Băneasa

Comercianţii operează azi într-un mediu complex cu un număr mare de puncte de lucru, categorii de produse, clienţi, stocuri. Competiţia e din ce în...

Plan de Marketing - Supermarket Billa

I. INTRODUCERE 1.1. Scurt istoric Din februarie 1999, când a avut loc deschiderea primului supermagazin în Bucureşti, BILLA s-a străduit in...

Analiza Mediului de Marketing a Firmei SC Unicarm SRL

Capitolul 1. Prezentarea firmei S.C UNICARM S.R.L. 1.1 Scurt Istoric În anul 1994, SC UNICARM SRL s-a constituit ca societate comercială cu...

Tehnologia comercială la nivelul magazinului Domo Retail SA

Capitolul 1:Starea actuala a unitatii comerciale 1.1Date despre firma Domo DOMO este unul dintre cei trei mari retaileri de electronice ,...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?