Extras din proiect
Compania americana Wrigley, cel mai mare producator de guma de mestecat din lume, este prezenta pe piata romaneasca din anul 1991, data la care se sarbatoreau 100 de ani de la infiintarea companiei-mama de catre William Wrigley Jr.
Cu un portofoliu foarte bogat de dulciuri si gume de mestecat, Wrigley si produsele sale sunt prezente in peste 180 de tari din intreaga lume.
De la debutul sau in industria producatorilor de guma de mestecat din Romania, compania a crescut an de an, avand in prezent 160 de angajati. Obiectivele companiei au urmarit in permanenta diversificarea gamei de produse in vederea satisfacerii a cat mai multor consumatori.
Wrigley Romania are o retea complexa de distributie, cu 20 de distribuitori in toata tara, fiecare avand divizia proprie si o structura completa a echipei de vanzari. In total, aproximativ 400 de oameni asigura o foarte buna distributie a produselor Wrigley catre consumatori.
Un departament extrem de important in cadrul unei mari companii este cel de merchandising, care este permanent in contact cu punctele de vanzare si dorintele consumatorilor. Constientizand importanta acestuia, departamentul de merchandising al companiei Wrigley cuprinde 120 de oameni. In acest fel, calitatii incontestabile a produselor Wrigley i se adauga un plus de valoare, prin calitatea serviciilor si a prezentarii la punctul de vanzare. Vizibilitatea produselor in punctele de vanzare urmareste fidelizarea clientilor actuali si atragerea de noi clienti. Guma de mestecat, o afacere bine gandita de Wrigley
Dezvoltarea gamei de produse fara zahar reprezinta o prioritate in strategia Wrigley
Strategia Wrigley se bazeaza pe convingerea ca piata romaneasca de guma de mestecat se dezvolta intr-un ritm sustinut, fapt dovedit de evolutia din fiecare an. In plus, Wrigley Romania a pus in permanenta accentul pe sprijinirea comerciantilor prin consultanta strategica si asistenta, fara a se neglija asigurarea unui impact publicitar ridicat prin marci de rulaj rapid.
Prezentarea produsului
Un succes dulce, fara zahar
Diversificarea gamei de produse prin lansarea de marci noi a fost o constanta in politica Wrigley Romania din ultimii ani. Astfel, in ianuarie 2004, Wrigley a lansat Orbit Herbal, guma de mestecat fara zahar. Un alt produs inedit a fost lansat apoi in iunie, Orbit Proffesional, o guma de mestecat avand o formula speciala cu microgranule. Noile produse au completat cu succes celelalte marci din portofoliu: Winterfresh, Airwaves, Hubba Bubba si Orbit.
Studiile de piata efectuate de compania Wrigley in Romania si in alte tari din Europa Centrala au aratat ca, in Romania, consumatorii prefera in proportie de 47% produsele fara zahar, fata de Polonia, cu 31%, sau Cehia, cu 40%.
In cazul gumei de mestecat, Wrigley acopera 98% din valoarea acestei piete in 2003. Avand in vedere evolutia vanzarilor pe aceasta piata, Wrigley estimeaza ca cererea pentru produse de consum rapid va fi in crestere. In acelasi timp, tendinta de crestere a consumului se va suprapune pe o perioada din ce in ce mai accentuata a consumatorilor romani pentru calitatea si beneficiile produselor ce le sunt oferite.
Medicii stomatologi recomanda folosirea gumei de mestecat fara zahar
Exista desigur si unele dificultati, care se refera in primul rand la anumite perceptii negative legate de consumul de guma de mestecat. Wrigley combate cu succes aceste perceptii avand avizul medicilor stomatologi, care recomanda gumele de mestecat fara zahar, cu efect carioprotector. Desi, nu pot inlocui metodele clasice de igiena a cavitatii bucale, acestea sunt recomandate, ca fiind un mijloc modern, eficient si placut de curatare a dintilor si improspatare a respiratiei, ce trebuie utilizat in paralel cu metodele traditionale de igiena.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Prezentarea Companiei Americane Wrigley.doc