Extras din proiect
Introducere – descrierea contextului decizional
Transportarea produselor înseamnă practic deplasarea acestora din locul în care au fost produse în locul în care sunt cerute . Această mișcare in spațiu sau pe o anumită distanță adaugă mai multă valoare produselor .Această valoare adăugată este adeseori numită utilitatea în spațiu .
Utilitatea temporală este creată de către depozite unde produsele sunt ținute pînă cînd sunt cerute . Transportul este de asemenea un factor de utilitate temporală , determinată cît de repede și de eficient este deplasat un produs dintr-un loc în altul. Această opțiune este cunoscută drept timp în tranzit respectiv eficiența serviciilor .
Dacă produsul nu este disponibil în momentul în care este cerut pot exista repercursiuni costisitoare , precum vînzări pierdute , insatisfacția clientului , și producția lentă , cînd produsul este folosit in procesul de prelucrare .
Întreprinzătorii serviciilor de transport precum DHL , Solutions, TNT Logistics , Excel , Fiege , au avut succes ca operatori europeni deoarece pot oferi timp în tranzit consistent și astfel să crească utilitatea în timp și spațiu a produselor clienților lor .
Cele mai importante caracteristici ale serviciului de transportare care afectează nivelele de servire a clientului sunt :
- consistența serviciului
- perioada de tranzit
- cuprinderea pieței de vînzare – posibilitatea de a oferi servicii door to door
- flexibilitate - a se ocupa de o varietate de produse și a întîlni nevoile speciale ale transportatorilor navali
- pierderea și deteriorarea produselor
- capacitatea transportatorului de a oferi mai mult decît servicii de bază de transport
Fiecare modalitate de de transport - rutier , naval , aerian- prezintă diferite capacități de servire .
Transportul deplasează produsele pe piețele de vînzare care sunt separate geografic și le dă cu valoare adăugată clenților atunci cînd ajung la timp, fără stricăciuni și în cantitățile cerute. În acest fel transportul constituie la nivelul serviciului clientului , ceea ce reprezintă piesa de bază a satisfacției clientului , o componentă importantă a conceptului de marketing .
Deoarece transportul crează utilitate spațială și contribuie la utilitatea temporală – ambele fiind necesare pentru efortul de marketing de succes – dsponibilitatea , adecvarea si costul transportului produc un impact asupra deciziilor de afaceri aparent neavînd legătură cu administrarea funcției transportului în sine – adică , ce produse ar trebui fabricate , unde ar trebui vîndute , unde ar trebui să fie localizate facilitățile și de unde ar trebui să fie originea materialelor .
Transportul reprezintă unul dintre cele mai mari costuri ale logisticii și ar putea fi cauza unor măriri de prețuri de vînzare a unor produse .Avem ca exemple produsele cu valoare scăzută pe unitate de produs și anume nisipul și cărbunele .Costurile transportării calculatoarelor , utilajelor și mașinilor și componentelor electronice ar putea reprezenta un mic procent din prețul de vînzare .
În general , administrarea eficientă a transportului devine mai importanta pentru firmă cu cît crește prețul de intrare și de ieșire al produselor de schimb transportate.Chiar și cu produse cu valoare înaltă cheltuielile pentru transportare sunt importante deținînd procentajul prețului de vînzare care poate fi scăzut , în primul rînd deoarece costul total al transportului în termeni compleți este semnificativ .
Istoricul politicii de transport în Romania
România, prin aşezarea sa geografică, reprezintă o zonă de intersecţie a magistralelor internaţionale de transport, care leagă atât nordul de sudul Europei, cât şi vestul de estul acesteia. Reţeaua de transport asigurălegătura atât cu toate reţelele ţărilor vecine, cât şi cu cele din ţările Europei şi Asiei
Tratatul de la Roma (Tratatul instituind Comunitatea Europeană), în art. 78-84, aşa cum este modifi cat prin dispoziţiile Tratatului de la Amsterdam, şi implicit a obiectivelor stabilite în titlurile:
III - “Libera circulaţie a persoanelor, a serviciilor şi
a capitalului”
V - “Transport”
VI - “Reguli comune privind concurenţa, taxarea şi
armonizarea legislaţiilor”
XV - “Reţele trans-europene”
XVI - “Industrie”
XVII -“Coeziune economică şi socială”
XIX - “Mediu
2. Obiectivele şi problemele de cercetare (1-4 probleme sau întrebări de cercetare)
Obiectivele stabilite sunt următoarele :
- crearea de specialiști în domeniul logisticii transporturilor
- protejarea mediului
- decongestionarea si optimizarea traficului urban
- cresterea sigurantei in transport .
Probleme de cercetare :
- penuria de specialiști în domeniul logisticii transporturilor
- poluarea mediului înconjurător
- congestionarea si ambuteiajele formate in traficului urban
- nesiguranta in transport .
3. Documentarea teoretică (bibliografică) sau aşa numitul Literature review (trecerea în revistă a bazei teoretice şi cadrului conceptual)
Crearea de specialiști în domeniul logisticii transporturilor
„ A logistician understands cultural context and works effectively across it.” ( Major Jason J. F. Murphy , Training Logisticians for the Curent and Future Operational Environment .)
Model de training în logistică
Preview document
Conținut arhivă zip
- Probleme Caracteristice in Logistica Transporturilor.doc