Probleme Caracteristice in Logistica Transporturilor

Extras din proiect Cum descarc?

Introducere - descrierea contextului decizional
Transportarea produselor inseamna practic deplasarea acestora din locul in care au fost produse in locul in care sunt cerute . Aceasta miscare in spatiu sau pe o anumita distanta adauga mai multa valoare produselor .Aceasta valoare adaugata este adeseori numita utilitatea in spatiu .
Utilitatea temporala este creata de catre depozite unde produsele sunt tinute pina cind sunt cerute . Transportul este de asemenea un factor de utilitate temporala , determinata cit de repede si de eficient este deplasat un produs dintr-un loc in altul. Aceasta optiune este cunoscuta drept timp in tranzit respectiv eficienta serviciilor .
Daca produsul nu este disponibil in momentul in care este cerut pot exista repercursiuni costisitoare , precum vinzari pierdute , insatisfactia clientului , si productia lenta , cind produsul este folosit in procesul de prelucrare . 
Intreprinzatorii serviciilor de transport precum DHL , Solutions, TNT Logistics , Excel , Fiege , au avut succes ca operatori europeni deoarece pot oferi timp in tranzit consistent si astfel sa creasca utilitatea in timp si spatiu a produselor clientilor lor .
Cele mai importante caracteristici ale serviciului de transportare care afecteaza nivelele de servire a clientului sunt :
- consistenta serviciului 
- perioada de tranzit 
- cuprinderea pietei de vinzare - posibilitatea de a oferi servicii door to door 
- flexibilitate - a se ocupa de o varietate de produse si a intilni nevoile speciale ale transportatorilor navali 
- pierderea si deteriorarea produselor 
- capacitatea transportatorului de a oferi mai mult decit servicii de baza de transport 
Fiecare modalitate de de transport - rutier , naval , aerian- prezinta diferite capacitati de servire .
Transportul deplaseaza produsele pe pietele de vinzare care sunt separate geografic si le da cu valoare adaugata clentilor atunci cind ajung la timp, fara stricaciuni si in cantitatile cerute. In acest fel transportul constituie la nivelul serviciului clientului , ceea ce reprezinta piesa de baza a satisfactiei clientului , o componenta importanta a conceptului de marketing .
Deoarece transportul creaza utilitate spatiala si contribuie la utilitatea temporala - ambele fiind necesare pentru efortul de marketing de succes - dsponibilitatea , adecvarea si costul transportului produc un impact asupra deciziilor de afaceri aparent neavind legatura cu administrarea functiei transportului in sine - adica , ce produse ar trebui fabricate , unde ar trebui vindute , unde ar trebui sa fie localizate facilitatile si de unde ar trebui sa fie originea materialelor .
Transportul reprezinta unul dintre cele mai mari costuri ale logisticii si ar putea fi cauza unor mariri de preturi de vinzare a unor produse .Avem ca exemple produsele cu valoare scazuta pe unitate de produs si anume nisipul si carbunele .Costurile transportarii calculatoarelor , utilajelor si masinilor si componentelor electronice ar putea reprezenta un mic procent din pretul de vinzare .
In general , administrarea eficienta a transportului devine mai importanta pentru firma cu cit creste pretul de intrare si de iesire al produselor de schimb transportate.Chiar si cu produse cu valoare inalta cheltuielile pentru transportare sunt importante detinind procentajul pretului de vinzare care poate fi scazut , in primul rind deoarece costul total al transportului in termeni completi este semnificativ .
Istoricul politicii de transport in Romania
Romania, prin asezarea sa geografica, reprezinta o zona de intersectie a magistralelor internationale de transport, care leaga atat nordul de sudul Europei, cat si vestul de estul acesteia. Reteaua de transport asiguralegatura atat cu toate retelele tarilor vecine, cat si cu cele din tarile Europei si Asiei
Tratatul de la Roma (Tratatul instituind Comunitatea Europeana), in art. 78-84, asa cum este modifi cat prin dispozitiile Tratatului de la Amsterdam, si implicit a obiectivelor stabilite in titlurile:
III - "Libera circulatie a persoanelor, a serviciilor si
a capitalului"
V - "Transport"
VI - "Reguli comune privind concurenta, taxarea si
armonizarea legislatiilor"
XV - "Retele trans-europene"
XVI - "Industrie"
XVII -"Coeziune economica si sociala"
XIX - "Mediu
2. Obiectivele si problemele de cercetare (1-4 probleme sau intrebari de cercetare)
Obiectivele stabilite sunt urmatoarele :
- crearea de specialisti in domeniul logisticii transporturilor 
- protejarea mediului
- decongestionarea si optimizarea traficului urban 
- cresterea sigurantei in transport .
Probleme de cercetare :
- penuria de specialisti in domeniul logisticii transporturilor
- poluarea mediului inconjurator
- congestionarea si ambuteiajele formate in traficului urban
- nesiguranta in transport .
3. Documentarea teoretica (bibliografica) sau asa numitul Literature review (trecerea in revista a bazei teoretice si cadrului conceptual) 
Crearea de specialisti in domeniul logisticii transporturilor 
,, A logistician understands cultural context and works effectively across it." ( Major Jason J. F. Murphy , Training Logisticians for the Curent and Future Operational Environment .) 
Model de training in logistica


Fisiere in arhiva (1):

  • Probleme Caracteristice in Logistica Transporturilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!