Proces Decizional de Cumparare

Extras din proiect Cum descarc?

PROCESUL DECIZIONAL DE CUMPARARE 
Achizitionarea unui telefon mobil
Oamenii se confrunta mereu cu dorinta acerba de a-si satisface nevoile cat mai bine, in limita posibilitatilor financiare si sunt pusi in situatia de a alege ceea ce este mai bun pentru ei tinand cont si de ceea ce isi pot permite.
Fie ca avem nevoie de bunuri de utilitate economica, bunuri pentru igiena personala sau bunuri alimentare, ne confruntam in permanenta cu necesitatea alegerii acestora din multiplele variante puse la dispozitia noastra de producatori.
Fiecare persoana se comporta diferit in calitate de consumator, avand propriile standarde pentru o mare parte din produsele pe care le utilizeaza frecvent, propriile dorinte si chiar asteptari in ceea ce priveste produsele achizitionate si unele obiectii pentru anumite produse, care insa sunt pe placul altor consumatori. Totul depinde foarte mult de experienta de consum, conceptiile consumatorului, obiceiurile acestuia, standardul de viata, increderea acordata unui produs/serviciu, informatiile pe care le detine despre un produs/serviciu si chiar veridicitatea acestora, de punctul de vanzare de la care se achizitioneaza produsul respectiv, si de ce nu de imaginea firmei producatoare, marca produsului si chiar pretul acestuia.
Zilnic suntem pusi, (in calitatea noastra de cumparatori) in situatia de a lua decizii in ceea ce priveste bunurile necesare satisfacerii trebuintelor. Procesul decizional de cumparare are o durata diferita de la un consumator la altul in functie de urgenta cu care trebuie luata decizia, experienta consumatorului, fidelitatea acestuia pentru un anumit produs sau perioada de utilizare a produsului respectiv.
Cauzele care m-au determinat sa cumpar un telefon mobil au fost atat uzura fizica si morala a celui pe care il aveam cat si dorinta de a putea desfasura mai multe activitati cu un singur produs: sa navighez pe internet, sa pot face poze, sa ascult muzica si bineinteles sa pot comunica mai usor . Progresele tehnologice foarte importante din domeniu au facut posibila aparitia unei game variate de telefoane mobile(de ultima generatie), apte sa satisfaca chiar si cerintele celor mai exigenti consumatori. Pentru a intelege si mai bine progresul tehnologic vom lua drept exemplu telefonul mobil vechi, un Sony Ericsson T100, cu ecran alb-negru, fara camera de fotografiat (normal) si cu un soft de utilizare care te obliga mai curand sa retii cifrele meniului pentru a-l putea accesa mai rapid si telefoanele care aveau reclame prin tot orasul, dotate cu tehnologia 3G, cu camere foto de pana la 2 Megapixeli, cu media player si cu o memorie de 100 de ori mai mare decat a telefonului meu. Stim foarte bine ca exista multe firme producatoare de telefoane mobile, iar costurile de productie si preturile promovate difera de la o marca la alta.
Hotarata fiind sa fac o investitie de 1100 RON, pentru a putea gasi telefonul care sa poata face tot ce am mentionat ai sus, am inceput sa ma informez foarte bine cu privire la aceasta gama de produse.
Primul pas a fost acela de a ma informa despre ofertele existente pe piata, asa ca am inceput sa adun pliante si oferte de la diversele firme care comercializau astfel de produse. Nefiind familiarizata cu termenii tehnici prezentati de cele mai multe ori in descrierea telefoanelor si avand putina experienta de consum, am mai cautat si alte mijloace de informare, cum ar fi sursele personale (un prieten care lucreaza la un magazin care comercializeaza produse electronice si electrocasnice, altul care este pasionat de tehnica si telecomunicatii si bineinteles toti cei din jurul meu care deja aveau un telefon performant, incercand sa tin cont de experienta acestora si sa aleg cea mai buna varianta. Deasemenea, am fost din ce in ce mai atenta la diversele materiale publicitare si reclame difuzate la televizor si la radio cu privire la diferite marci de telefoane mobile: NOKIA, MOTOROLA, LG, SONY ERICSSON (cautare externa).
In urma ,,cercetarii pietei", am hotarat ca am de optat intre patru marci de telefoane mobile: MOTOROLA, LG, SONY ERICSSON, NOKIA, acestea facandu-si aparitia in toate materialele informative consultate. M-am hotarat apoi sa ma informez despre fiecare marca in parte, sa compar alternativele selectate de mine, asa ca urmatorul pas a fost acela de a evalua mental variantele concepute. Aceasta etapa, pot spune, ca a durat ceva mai mult, intrucat m-am confruntat cu o serie de informatii despre care nu aveam nici o notiune, lipsa experientei de consum in privinta acestui produs facandu-si simtita prezenta din plin. De asemenea, importanta produsului a fost un alt factor care mi-a intarziat decizia de cumparare a acestui bun personal.
Pana nu demult, comunicarea prin intermediul telefonului mobil se rezuma la tasta de apel, la agenda telefonica si la mesaje, insa tehnologia a demonstrat ca acest produs poate fi mult mai complex, permitand folosirea a cel putin 3 alte echipamente: computer, mp3 player si aparat de fotografiat. Din punctul meu de vedere telefonul este un bun de folosinta pe termen indelungat(3-4 ani) necesar fiecarei persoane si uneori chiar costisitor.
Un alt motiv care a determinat intarzierea deciziei de cumparare a fost insasi complexitatea variabilelor evaluate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proces Decizional de Cumparare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!