Proces decizional de cumpărare

Proiect
6/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2037
Mărime: 13.63KB (arhivat)
Publicat de: Leontin Păduraru
Puncte necesare: 9

Extras din proiect

PROCESUL DECIZIONAL DE CUMPARARE

Achizitionarea unui telefon mobil

Oamenii se confrunta mereu cu dorinta acerba de a-si satisface nevoile cât mai bine, în limita posibilitatilor financiare si sunt pusi în situatia de a alege ceea ce este mai bun pentru ei tinând cont si de ceea ce isi pot permite.

Fie ca avem nevoie de bunuri de utilitate economica, bunuri pentru igiena personala sau bunuri alimentare, ne confruntam în permanenta cu necesitatea alegerii acestora din multiplele variante puse la dispozitia noastra de producatori.

Fiecare persoana se comporta diferit în calitate de consumator, având propriile standarde pentru o mare parte din produsele pe care le utilizeaza frecvent, propriile dorinte si chiar asteptari în ceea ce priveste produsele achizitionate si unele obiectii pentru anumite produse, care insa sunt pe placul altor consumatori. Totul depinde foarte mult de experienta de consum, conceptiile consumatorului, obiceiurile acestuia, standardul de viata, încrederea acordata unui produs/serviciu, informatiile pe care le detine despre un produs/serviciu si chiar veridicitatea acestora, de punctul de vânzare de la care se achizitioneaza produsul respectiv, si de ce nu de imaginea firmei producatoare, marca produsului si chiar pretul acestuia.

Zilnic suntem pusi, (in calitatea noastra de cumparatori) în situatia de a lua decizii în ceea ce priveste bunurile necesare satisfacerii trebuintelor. Procesul decizional de cumparare are o durata diferita de la un consumator la altul în functie de urgenta cu care trebuie luata decizia, experienta consumatorului, fidelitatea acestuia pentru un anumit produs sau perioada de utilizare a produsului respectiv.

Cauzele care m-au determinat sa cumpar un telefon mobil au fost atat uzura fizica si morala a celui pe care il aveam cat si dorinta de a putea desfasura mai multe activitati cu un singur produs: sa navighez pe internet, sa pot face poze, sa ascult muzica si bineinteles sa pot comunica mai usor . Progresele tehnologice foarte importante din domeniu au facut posibila aparitia unei game variate de telefoane mobile(de ultima generatie), apte sa satisfaca chiar si cerintele celor mai exigenti consumatori. Pentru a intelege si mai bine progresul tehnologic vom lua drept exemplu telefonul mobil vechi, un Sony Ericsson T100, cu ecran alb-negru, fara camera de fotografiat (normal) si cu un soft de utilizare care te obliga mai curand sa retii cifrele meniului pentru a-l putea accesa mai rapid si telefoanele care aveau reclame prin tot orasul, dotate cu tehnologia 3G, cu camere foto de pana la 2 Megapixeli, cu media player si cu o memorie de 100 de ori mai mare decat a telefonului meu. Stim foarte bine ca exista multe firme producatoare de telefoane mobile, iar costurile de productie si preturile promovate difera de la o marca la alta.

Hotarata fiind sa fac o investitie de 1100 RON, pentru a putea gasi telefonul care sa poata face tot ce am mentionat ai sus, am inceput sa ma informez foarte bine cu privire la aceasta gama de produse.

Primul pas a fost acela de a ma informa despre ofertele existente pe piata, asa ca am început sa adun pliante si oferte de la diversele firme care comercializau astfel de produse. Nefiind familiarizata cu termenii tehnici prezentati de cele mai multe ori in descrierea telefoanelor si avand putina experienta de consum, am mai cautat si alte mijloace de informare, cum ar fi sursele personale (un prieten care lucreaza la un magazin care comercializeaza produse electronice si electrocasnice, altul care este pasionat de tehnica si telecomunicatii si bineînteles toti cei din jurul meu care deja aveau un telefon performant, incercand sa tin cont de experienta acestora si sa aleg cea mai buna varianta. Deasemenea, am fost din ce in ce mai atenta la diversele materiale publicitare si reclame difuzate la televizor si la radio cu privire la diferite marci de telefoane mobile: NOKIA, MOTOROLA, LG, SONY ERICSSON (cautare externa).

În urma „cercetarii pietei”, am hotarât ca am de optat între patru marci de telefoane mobile: MOTOROLA, LG, SONY ERICSSON, NOKIA, acestea facându-si aparitia în toate materialele informative consultate. M-am hotarât apoi sa ma informez despre fiecare marca în parte, sa compar alternativele selectate de mine, asa ca urmatorul pas a fost acela de a evalua mental variantele concepute. Aceasta etapa, pot spune, ca a durat ceva mai mult, întrucât m-am confruntat cu o serie de informatii despre care nu aveam nici o notiune, lipsa experientei de consum în privinta acestui produs facându-si simtita prezenta din plin. De asemenea, importanta produsului a fost un alt factor care mi-a întârziat decizia de cumparare a acestui bun personal.

Pâna nu demult, comunicarea prin intermediul telefonului mobil se rezuma la tasta de apel, la agenda telefonica si la mesaje, însa tehnologia a demonstrat ca acest produs poate fi mult mai complex, permitand folosirea a cel putin 3 alte echipamente: computer, mp3 player si aparat de fotografiat. Din punctul meu de vedere telefonul este un bun de folosinta pe termen îndelungat(3-4 ani) necesar fiecarei persoane si uneori chiar costisitor.

Un alt motiv care a determinat întârzierea deciziei de cumparare a fost însasi complexitatea variabilelor evaluate.

Preview document

Proces decizional de cumpărare - Pagina 1
Proces decizional de cumpărare - Pagina 2
Proces decizional de cumpărare - Pagina 3
Proces decizional de cumpărare - Pagina 4
Proces decizional de cumpărare - Pagina 5
Proces decizional de cumpărare - Pagina 6
Proces decizional de cumpărare - Pagina 7
Proces decizional de cumpărare - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Proces Decizional de Cumparare.doc

Alții au mai descărcat și

Comportamentul consumatorului de șampon - Pantene Pro-V

Capitol II Procesul decizional de cumparare In acest capitol vom prezenta cele cinci etape ale procesului decizional de cumparare si maniera in...

Proces decizional de cumpărare pentru automobilul Daewoo Matiz

1. Descrierea etapelor procesului decizional de cumparare 1.1. Aparitia nevoii 1.2. Cautarea informatiilor si identificarea alternativelor 1.3....

Procesul decizional de cumpărare - Volkswagen Bora TDI

APARITIA UNEI NEVOI NESATISFACUTE In viata consumatorului aparitia unei nevoi de cumparare a unui produs, constituie un prim pas a procesului...

Comportamentul consumatorului

CAP.2 Etapele Procesului Decizional De Cumparare 2.1. Constientizarea nevoii Primul pas consta in recunoasterea faptului ca exista o nevoie...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Comportamentul consumatorului

Comportamentul consumatorului cuprinde toate actiunile implicate în alegerea, cumpararea, utilizarea si debarasarea de produse sau servicii. Atunci...

Te-ar putea interesa și

Proces decizional de cumpărare pentru automobilul Daewoo Matiz

1. Descrierea etapelor procesului decizional de cumparare 1.1. Aparitia nevoii 1.2. Cautarea informatiilor si identificarea alternativelor 1.3....

Etape ale Procesului Decizional de Cumpărare

INTRODUCERE: Ciocolata este una din ispitele pământeşti care ne încântă toate simţurile, iar noi ne lăsăm bucuroşi ispitiţi de ea. Ciocolata este...

Procesul decizional de cumpărare a unei mașini de spălat

Procesul decizional de cumparare a unei masini de spalat Pentru unii indivizi este dominant comportamentul de cumparare,desi el provoaca adesea...

Procesul decizional de cumpărare - brânză topită

Prezentarea produsului Date despre produs Brânza topita se mai regaseste pe piata si sub denumirea de brânza procesata. Brânza topita este...

Procesul Decizional de Cumpărare al unui Epilator Braun și Factorii Săi de Influență

1. Apariţia nevoii nesatisfăcute Nevoia de a achiziţiona un nou epilator a apărut datorită faptului că cel vechi se uzase şi nu mai dădea...

Procesul decizional de cumpărare a unui autoturism

În conformitate cu teoria comportamentului consumatorului, procesul decizional de cumparare poate fi descompus în urmatoarele faze: aparitia unei...

Procesul decizional de cumpărare a unui autoturism nou - Dacia Duster

PROCESUL DECIZIONAL DE CUMPARARE A UNEI MASINI NOI Pentru a-mi procura un anumit produs sau serviciu, voi trece printr-un proces de luare a...

Procesul decizional de cumpărare a unei mașini

CONSIDERENTE GENERALE DESPRE PROCESUL DECIZIONAL DE CUMPARARE In cele ce urmeaza, voi analiza procesul decizional de cumparare a unei masini. La...

Ai nevoie de altceva?