Procesul de achiziție pentru mașină de spălat

Proiect
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3271
Mărime: 89.81KB (arhivat)
Publicat de: Eugenia Grigoraș
Puncte necesare: 7
Studiul comportamentului consumatorului ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE , BUCURESTI Facultatea : Finante, Banci si Burse de Valori

Extras din proiect

Confruntându-ne cu dorinta acerba de a ne satisface nevoile (trebuintele) cât mai bine, în limita posibilitatilor noastre financiare, noi, oamenii, suntem pusi în situatia de a alege ceea ce este mai bun pentru noi tinând cont si de ceea ce ne putem permite.

Fie ca avem nevoie de bunuri de utilitate economica, bunuri pentru igiena personala, bunuri alimentare sau bunuri de productie, ne confruntam în permanenta cu necesitatea alegerii acestora din multiplele variante puse de producatori la dispozitia noastra, a consumatorilor. Modalitatile prin care producatorii încearca sa-si atraga clientii sunt diferite de la un producator la altul în functie de targetul dorit, de caracteristicile segmentului de piata vizat, de panelul avut în vedere, de clientii efectivi sau potentiali carora le sunt adresate produsele respective.

Fiecare persoana se comporta diferit în calitate de consumator, având propriile standarde pentru o mare parte din produsele pe care le utilizeaza frecvent, propriile dorinte si chiar asteptari în ceea ce priveste produsele dorite sau achizitionate, propriile obiectii pentru anumite bunuri, care de altfel pot placea (foarte) mult altor consumatori.

Trebuie mentionat ca în luarea unei decizii de cumparare a unui produs, fiecare consumator se comporta altfel, chiar daca el însusi nu constientizeaza, poate, acest lucru. Totul depinde foarte mult de experienta de consum, conceptiile consumatorului, obiceiurile acestuia, standardul de viata al consumatorului, încrederea acordata unui produs/serviciu, informatiile pe care le detine despre un produs/serviciu si chiar veridicitatea acestora, de punctul de vânzare de la care se achizitioneaza produsul respectiv, si de ce nu de imaginea firmei producatoare, marca produsului si chiar pretul acestuia.

Zilnic suntem pusi, (in calitatea noastra de cumparatori) în situatia de a lua decizii în ceea ce priveste bunurile necesare satisfacerii trebuintelor. Procesul decizional de cumparare are o durata diferita de la un consumator la altul în functie de urgenta cu care trebuie luata decizia, experienta consumatorului, fidelitatea acestuia pentru un anumit produs, etc., dar chiar si la acelasi consumator, în perioade de timp diferite.

Cauza care m-a determinat sa ma hotarasc sa cumpar o masina de spalat automatic a reprezentat-o uzura morala a celei pe care o detineam acasa. Progresele tehnologice foarte importante din domeniu au facut posibila aparitia unei game variate de masini de spalat (de ultima generatie), apte sa satisfaca chiar si cerintele celor mai exigenti consumatori (cumparatori). Exista în prezent o paleta larga de masini de spalat, diverse firme întrecându-se în a scoate pe piata produse cât mai bune si competitive, concurenta având un rol foarte important în evolutia tehnologiei moderne.

Stim foarte bine ca foarte multe firme produc masini de spalat, iar costurile de productie si preturile promovate difera de la o marca la alta. Astfel, masinile BOSCH sunt cele mai bune din punct de vedere al consumului efectiv, au o rezistenta mai mare, iar calitatea lor nu poate fi pusa la îndoiala, acestea fiind produse în Germania. Masinile de spalat INDESIT si ZANUSSI sunt fabricate în Italia. Nu de mult, marca ZANUSSI a fost preluata de Suedia, care stim cu totii ca este liderul mondial în domeniul electrocasnicelor. Despre INDESIT trebuie amintit faptul ca este singura firma care produce si modele (de masini de spalat) cu cuva din inox; aceasta, spre deosebire de cea realizata din duraprop (un material care înglobeaza în el plastic si alte componente, proiectat special din motive pur economice, pentru a nu ridica costurile de productie si pentru a putea oferi produsele respective la un pret mai mic). Este însa adevarat ca o astfel de masina de spalat este garantata pe toata viata, spre deosebire de celelalte tipuri de masini de spalat care au cuva din duraprop si care au garantia de 2, 4, 5, maxim 10 ani. Masinile de spalat WHIRLPOOL sunt produse in Uniunea Europeana, iar societatea mama se afla în S.U.A. Acestea au avantajul de a fi mediatizate intens, motiv pentru care multi cumparatori cunosc aceste produse.

Preview document

Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 1
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 2
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 3
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 4
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 5
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 6
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 7
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 8
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 9
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 10
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 11
Procesul de achiziție pentru mașină de spălat - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Procesul de Achizitie pentru Masina de Spalat.doc

Alții au mai descărcat și

Studiu de Caz - SC FlashLight SA

Capitolul 1: Analiza pietei 1.1 Identificarea pietei Descrierea pietei. Piata reprezinta un element important pentru marketing deoarece aici se...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea Strategiei de Marcă pentru Mărcile din Portofoliul Companiei Arctic pentru Perioada 2011-2014

Introducere Prin lucrarea de faţă “Elaborarea strategiei de marcă pentru mărcile din portofoliul companiei Arctic pentru perioada 2011-2014” s-a...

Tehnologia fabricării sucului de mere

1. INTRODUCERE Lucrarea işi propune prezentarea principalelor aspecte legate de sucurile naturale de fructe: compoziţia fructelor, metode de...

Managementul producției și operațiilor

1.Motivatie In viziunea mea un acvariu reprezinta o modalitate excelenta de relaxare , echivalentul unui foc in semineu sau a unei muzici bune in...

Mixul de Marketing la SC Titan SA

CAPITOLUL 1 NOŢIUNI ELEMENTARE ALE MARKETINGULUI ŞI MIXULUI DE MARKETING În ciuda unor credinţe general acceptate, marketingul nu înseamnă doar...

Coportament Cosumator de Vitamine

Astăzi nu mai este necesr să încercăm să demonstrăm importanţa cunoaşterii propriilor consumatori pentru o firmă. Istoria economică a ultimelor...

Proiectarea și Prepararea Produselor Noi - SC Mib Prodcom SRL

Etapa 1.Definirea ideii de produs nou 1.1.Scurt istoric al firmei SC Mib Prodcom SRL Prezentarea societăţii Firma SC Mib Prodcom SRL a fost...

Plan de Afacere SC White and Clean SRL

A. Date de identificare a firmei 1. Numele complet al firmei: S.C. White&Clean S.R.L. 2 Coordonatele firmei: a) Sediul social: Municipiul...

Management - plan de afacere Restaurant SC Casa Nature SRL

PLAN DE AFACERE A. DATE DE IDENTIFICARE A FIRMEI 1. Numele complet al firmei: S.C CASA NATURE S.R.L 2. Numele prescurtat <dacã este cazul>: 3....

Ai nevoie de altceva?