Cuprins
- Cap 1. Descrierea societăţii SC Danone
- 1.1 Paşi în istoria societăţii
- 1.2 Conducerea şi organizarea societăţii
- 1.3 Evoluţia cifrei de afaceri şi a profitului în ultimii 5 ani
- 1.4 Situaţia societăţii în contextul crizei economice
- Cap 2. Analiza activităţii de vânzare la SC Danone
- 2.1 Concepte teoretice cu privire la activitatea de vânzare
- 2.2 Radiografia portofoliului de produse
- 2.3 Conducerea şi organizarea activităţii de vânzare
- 2.4 Rezultatele activităţii de vânzare
- Cap 3. Prezentarea procesului de vânzare la SC Danone
- 3.1 Concepte teoretice cu privire la procesul de vânzare
- 3.2 Etapele procesului de vânzare
- Cap 4. Concluzii şi posibilităţi de îmbunătăţire a procesului de vânzare la SC Danone
- Bibliografie
Extras din proiect
CAP1. DESCRIEREA SOCIETĂŢII
Paşi în istoria societăţii Danone
Scurt istoric
DANONE este o companie multinaţională, recunoscută ca lider mondial incontestabil in industria alimentara(detine locul 1 cu produse lactate proaspete si biscuiti).
Dintre toate brand-urile sale, pe piaţa României s-a impus DANONE – produse lactate proaspete.
Intrarea pe piaţa românească s-a dovedit a fi profitabilă şi în 1998 s-a luat decizia
construirii unei fabrici proprii la Bucureşti, unde sunt produse iaurturile Danone.
Produsele lactate Danone existente pe piaţa românească sunt:
- iaurturi simple;
- iaurturi cu fructe;
- smântână;
- deserturi.
Dintre acestea, sunt produse la Bucureşti numai iaurturile gama natural (Danone Natural Iaurt de Băut, Danone Natural Cremoso – Cremă de Iaurt) şi gama cu fructe (Delicios şi Savoarea Fructelor).
Celelalte produse sunt importate din Ungaria și Polonia.
În România, Danone este o societate cu răsoundere limitată, cu sediul în strada Nicolae Cânea nr.96, Bucureşti. În fiecare judeţ al ţării există filiale, structura acestora limitându-se la compartimentul de vânzări şi cel de distribuţie, subordonate unui şef zonal de vânzări.
Sigla Danone reprezintă garanţia constantă a calităţii la cele mai înalte standarde.
Două întreprinderi din industria sticlei, Souchon Neuvessel şi Glaces de Boussois anunţă fuziunea lor, avînd drept scop dezvoltarea pe piaţa ambalajelor recuperabile. În 1969, BSN cumpără Evian şi Kronenbourg devenind dintr-o dată nunărul 1 în Franţa pe piaţa apelor minerale şi a berii. În 1973 BSN şi Gervais Danone anunţă fuziunea lor, devenind primul grup alimentar francez. Pentru Gervois Danone, scopul era accelerarea dezvoltării de la consecvente în Europa şi în lume.
În octombrie 1973 războiul dintre Israel şi ţările arabe precum şi şocul petrolier marchează sfărşitul perioadei de expansiune economică pe care Europa în cunoscuse. Grupul decide să renunţe la activitatea din domeniul sticlăriei şi se axează definitiv pe domeniul alimentar.
În 1979, cifra de afaceri atinge 16,5 miliarde FRF.
Deoarece Europa se apropie din ce în ce mai mult de o piaţă unică de 320 milioane locuitori , BSN Gervais Danone, decide la începutul anilor 1980 să-şi extindă activitatea. Se interesează cu prioritate de ţările ce-i oferă cele mai mari posibilităţi de dezvoltare, în special Italia şi Spania.
Îşi multiplică achiziţiile societăţilor locale, permiţându-i să devină omniprezentă atât în Europa de Sud cât şi în Germania şi Anglia.
În 1986, achiziţionează General Biscuit, datorită noilor cerinţe alimentare în plină expansiune. În mai puţin de 20 ani, politica europeană a grupului îl face să devină al treilea pe continent, în 1989 cifra de afaceri se ridică la 48,7 miliarde.
În noiembrie 1989, căderea zidului Berlinului deschide o nouă piaţă în Europa. Gervais Danone trimite imediat echipe în ţările din Est pentru a explora posibilităţile de implantare. Grupul începe prin a vinde în Est produse fabricate în Vest înainte de a trece la încheierea de joint – ventures cu firmele locale sau preluând controlul întreprinderilor existente ca Bolshevik în Rusia, Cokolodovny în Cehia.
Obiectul de activitate
Obiectul principal de activitate al societăţii Danone este colectarea, prelucrarea, conservarea, comercializarea, laptelui şi a produselor lactate.
Dezvoltarea pe plan internaţional
În 1993, BSN Gervais Danone îşi îmbogăţeşte organigrama cu un compartiment specializat în export.
Strategia sa este de a determina mărcile cu vocaţie internaţională şi ţările prioritare unde îşi va instala echipele. Dar exportul nu este singurul efort al grupului în dezvoltarea sa pe plan mondial: face achiziţii şi parteneriate în Asia, America Latină, Africa de Sud, pieţe cu potenţial deosebit.
Grupul se internaţionalizează pe activităţile unde competenţele sale sunt egale sau superioare celor mai bune considerate la acel moment pe plan mondial, fără să excludă din principiu orice activitate în care ar putea atinge rapid o poziţie strategică.
Danone…NATURAL
Pentru a se dezvolta şi mai rapid, grupului Danone îi lipsea un atu esenţial:un logo reprezentativ. În iunie 1994, se decide să abandoneze numele BSN care evoca mai mult istoria decât viitorul, pentru a se numi de acum înainte Danone, simbolizat de combinaţia între un copil şi o stea(logo-ul). Grupul beneficiază astfel de puterea principalei sale mărci, cunoscută deja pe toate continentele.
Numele de marcă Danone se transformă într-o legătură între diversele familii de mărci pentru biscuiţi, ape minerale, alimente destinate copiilor mici.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Procesul de Vanzare la SC Danone.doc