Extras din proiect
1. Aparitia nevoii nesatisfacute
Nevoia de a achizitiona un aparat foto digital a aparut in momentul in care cel vechi s-a stricat (era un aparat foto Minolta, binenteles ca nu era digital).
Ca un prim aspect, nevoia aparatuta poate fi clasata ca nevoie nesatisfacuta generata de dezechilibrul aparut intre produsele asociate in consum, aici fiind cazul aparatului foto vechi, care s-a stricat. Acest lucru a dus la hotararea de a achizitiona un aparat foto digital. In acelasi timp aparitia nevoii se incadreaza in nevoile generate de progresele de natura tehnologica.
Consider ca achiztionarea unui aparat foto digital e cea mai buna solutie. Poti sa faci multe poze, daca nu-ti place vreo poza, ai posibilitatea sa o stergi, poti sa scoti doar acele poze care iti plac, binenteles si multe alte beneficii.
2. Cautarea de informatii
Avand in vedere ca produsul dorit – aparat foto digital are o valoare relativ mare (binenteles aici vorbim de aparatele bune ) si o frecventa mai redusa de cumparare, informatia cautata a trebuit sa aiba un volum mare, iar sursele de informare sa fie deosebit de variate.
Desi am auzit din mai multe surse ca aparatele HP sunt de buna calitate , nu am renuntat sa adun informatii despre alte marci.
- Cautarea interna -are la baza procesul mental de regasire in memorie a informatiilor stocate in trecut si care acum vor servi deciziei de cumparare.
Aceste informatii stocate in mod activ reprezinta rezultatul deciziilor de cumparare anterioare, in speta achizitionarea vechiului aparat foto si a neajunsurilor legate de unele aspecte ale acestuia.
Am hotarat ca de aceasta data ma voi indrepta catre o marca de renume, pentru a evita noi dezamagiri. E de la sine inteles aceasta decizie va atrage dupa sine modificari in sensul cresterii bugetului alocat achizitiei, dar aceasta este decizia adoptata de la inceputul demersului de achizitionare.
Informatiile in magazinate in mod pasiv, cele pur si simplu retinute in timp din mediul ambiant fara sa existe un proces de cautare activa in care sa fi fost angajata, o reprezinta contactele cu mass – media, interactiunile cu alte persoane, institutii, ajungand sa iau cunostinta de anumite informatii fara sa fi urmarit acest obiectiv in mod deosebit.
- Cautarea externa definitiveaza cautarea interna, in masura in care aceasta din urma nu a fost elocventa sau atotcuprinzatoare de aspecte relevante pentru produsul care face subiectul unei decizii de cumparare.
Referitor la sursele cautarii externe, experienta de consum dobandita prin utilizarea vechiului aparat foto – a dus la conturarea unor competente sporite in ceea ce priveste diferitele caracteristici de baza ale unui aparat foto in general.
a. Experienta personala
Din propria experienta stiu ca este bine sa cauti companii cu renume, atunci cand vrei sa achizitionezi produse de folosinta indelungata. Trebuie sa eviti cumpararea unor produse de la companii necunoscute. Pretul folosit de aceste companii este destul de mic, fata de marcile de renume, lucru care poate sa-i atraga pe multi consumatori cu venituri mici si medii. Ce nu stiu acestia, este ca produsele pe care le achizitioneaza de la acele firme se strica mult mai repede decat cele oferite de companiile cunoscute, iar calitatea lasa de dorit.
De asemenea, trebuie sa iau in calcul si cat este asigurata garantia si daca mi se ofera servicii de service.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Procesul Decizional de Cumparare al unui Aparat Foto Digital.doc