Procesul Decizional de Cumparare al unui Serviciu - Cursuri de Antrenament Fizic

Extras din proiect Cum descarc?

Pentru producatorul de bunuri si servicii, comportamentul consumatorului prezinta mare interes in masura in care acesta se hotaraste sa-i cumpere rezultatele activitatii sale. Modul in care consumatorul abordeaza luarea deciziei de cumparare si metodele utilizate trebuie sa-i preocupe in mod deosebit pe operatorii de marketing, pentru a intelege cum consumatorii transforma marketingul si alte variabile de intrare in reactii de cumparare. In prezent, toti specialistii in marketing sunt de acord ca procesul de cumparare incepe si se sfarseste cu mult inainte de achizitia propriu-zisa.
Decizia de cumparare este un act constient ce urmareste satisfacerea in conditii de rationalitate a unei nevoi. Ea exprima un anumit curs al actiunii, bazat pe o alegere preliminara a bunului sau serviciului respectiv. Decizia unui consumator de a cumpara sau nu un anumit bun sau serviciu este rezultatul unui proces amplu, reprezentat de ansamblul actelor premergatoare si posterioare momentului achizitiei lui, un proces de gandire cu numeroase ramificatii si feed-back-uri: prcesul decizional de cumpirare. Specialistii au incercat sa-l analizeze prin fragmentarea sa in etape:
Fig. 1 - Etapele procesului decizional de cumparare
1. Aparitia nevoii nesatisfacute este prima faza a procesului decizional de
cumparare, atunci cand consumatorul sesizeaza ca exista o diferenta perceptibila, suficient de mare, intre modul in care ii este satisfacuta o anumita nevoie si modul in care el ar dori sa-i fie satisfacuta. 
Nevoia de a apela la serviciile unei firme specializate pe diverse tehnici de remodelare corporala, antrenamente fizice de intretinere, a aparut in prima luna a noului an, imediat dupa sarbatorile de iarna, din cauza excesului de mancare si lipsei de miscare. 
Profesia mea de educatoare ma determina sa ma mentin intr-o forma buna pentru a putea fi mereu activa, spontana si energica in preajma copiilor din grupa, care sunt un adevarat izvor de energie. In plus, consider ca aspectul exterior contribuie la autopretuire, la cresterea increderii de sine. Fiind nemultumita de conditia mea fizica, am decis ca e timpul sa apelez la unul din cursurile conduse de diversi instructori din orasul Sibiu.
Fig. 2 - Incadrarea nevoii in Piramida lui Maslow
2. Cautarea de informatii si identificarea alternativelor reprezinta cea de-a
doua etapa din procesul decizional de cumparare. Dupa recunoasterea nevoii, urmeza cautarea informatiilor necesare si identificarea alternativelor astfel incat sa se poata lua o decizie. Informatiile cautate de consumator vizeaza aspecte cum sunt: diversele alternative existente in ceea ce priveste produsele sau serviciile considerate, atributele acestora, avantajele si dezavantajele diferitelor alternative identificate, posibilitatile de obtinere a acestora. 
In ceea ce priveste cautarea sunt importante sursele, adica unde anume isi gaseste consumatorul aceste informatii. In primul rand, consumatorul are 
intotdeauna posibilitatea de a efectua o cautare interna (sa incerce sa isi aminteasca niste informatii deja retinute, intentionat sau intamplator) si o cautare externa. Cautarea interna poate fi atat activa (intentionata), cat si pasiva (involuntara).
Inainte de a avea intentia de a face sport, povesteam cu diverse prietene care practica aerobic, tae - bo, inot sau fitness in diverse cluburi sportive, toate fiind multumite de serviciile oferite, informatii care le - am retinut involuntar. (cautare interna pasiva)
Fiind o persoana dinamica si pasionata de sport, am mai practicat in urma cu un an aerobic si am incercat sa aflu cit mai multe lucruri de pe internet, de la prieteni, despre alte cursuri desfaturate in orasul Sibiu. (cautare interna activa)
Din cauza faptului ca informatiile care le detineam nu erau de actualitate, am decis sa apelez si la alte surse: 
- experienta personala - Stiu ca este foarte important sa apelezi la servicii de
calitate, cu instructori bine pregatiti, care sa te poata indruma spre obtinerea rezultatelor dorite. Este important ca acestia sa aiba experienta in sportul practicat. Iau in calcul si experienta mea anterioara de la sala de aerobic care o frecventam inainte.
- surse personale - Am apelat la prietene care inca se antreneaza la diverse
cluburi, colege de la locul de munca, pentru a obtine mai multe informatii despre cum se desfasoara activitatile, programele, etc. Am prietene care practica inotul, aerobic sau fitness. Eu am practicat si tae-bo, sport complex care solicita intregul organism.


Fisiere in arhiva (1):

  • Procesul Decizional de Cumparare al unui Serviciu - Cursuri de Antrenament Fizic.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!