Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2271
Mărime: 253.62KB (arhivat)
Publicat de: Dinu Nistor
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: N. Teodorescu
ASE, Marketing, An II, Comportamentul consumatorului

Cuprins

  1. 1. CAPITOLUL I
  2. 1.1. Aparitia nevoii nesatisfacute
  3. 1.2. Cautarea de informatii si identificarea alternativelor
  4. 1.3. Evaluarea mentala a alternativelor
  5. 1.4. Rezultanta evaluarii
  6. 1.5. Evaluarea post-cumparare
  7. 2. CAPITOLUL II
  8. 2.1. Realizarea profilului consumatorului
  9. 2.2. Recomandări asupra celor 4 componente ale mixului de marketing

Extras din proiect

PROCESUL DECIZIONAL DE CUMPĂRARE

-APARAT FOTO SEMI-PROFESIONAL-

CAPITOLUL I

1.1. Apariţia nevoii nesatisfăcute

Fotograful este omul care gandeste poza atunci cand o face, ii analizeaza structura si ii da culoarea necesara si povestea de care are nevoie.Fiecare fotografie are povestea ei, fie ca este vorba de o fotografie care ilustreaza natura sau de o persoana,aceea fotografie ia nastere din mainile unui fotograf care este pasionat de fotografie si trebuie sa aiba o linie de imaginatie imbinata perfect pentru a imortaliza momentul.Va aduceti aminte ca imortalizam acum cativa ani aceste momente placute din viata noastra pe aparate cu rola si era necesar sa ne ducem sa le developam, asteptam cu nerabdare pozele alea, acum aparatele foto au evoluat odata cu conceptul de fotografie, si oamenii pasionati de fotografie au profile pe deviantart, flickr sau chiar blog-uri personale de fotografie.Este un mod de exprimare si o pasiune foarte frumoasa.

Privesc cu alti ochi iesirile in aer liber. Incerc sa gasesc mereu locul, planta, norul, omul, pomul, pasarea... Vreau perfectiune, vreau frumusete, insa nu intotdeauna. Ceea ce caut eu este sa capturez intr-o poza acel ceva care face din orice exista pe lumea asta ceva special.

Nu sunt un fotograf profesionist si nici macar nu am un aparat performant, dar asta nu m-a impiedicat pana acum sa-mi desfasor aceasta placere.

Insa, consider ca a venit momentul unei schimbari. Doresc sa achizitionez un aparat de fotografiat. Consider ca aparatul pe care il detin nu este deloc performant fiind depasit tehnologic . Astfel aceasta nevoie se incadreaza in nevoia de autodepasire.

Stimulii care au generat aparitia acestei nevoi au fost urmatorii:

Sunt fascinata de fotografie si de cate ori am ocazia incerc sa ma perfectionez. Un important stimul a fost de ordin personal si superior generand nevoia mea de implinire, realizare si dezvoltare de sine.

Stimuli din mediul extern:

o de natura tehnologica:

- Dezvoltarea tehnologiei pentru aparatele de fotografiat

Stimuli de marketing:

o produs:

- Aparitia unei game variate de aparate de fotografiat (de ultima generatie), apte sa satisfaca chiar si cerintele celor mai exigenti consumatori.

o pret:

- Strategia de pret a unor dealeri de aparatura foto, care ofera reduceri de pret in anumite perioade ale anului.

o promovare

- Promovarea complexa a aparatelor foto prin mass-media in special publicitatea online.

1.2. Căutarea de informaţii şi identificarea alternativelor

Pentru a putea gasi aparatul foto care sa poata corespunde preferintelor mele, am inceput sa ma informez foarte bine cu privire la aceasta gama de produse.

Alegerea unui aparat de fotografiat se poate dovedi a fi, uneori, un exercitiu foarte dificil de realizat. Motivul este simplu. Pe piata exista foarte multi producatori care fabrica o gama variata de modele de aparate foto care se incadreaza in toate categoriile de pret.

In primul rand aceastea ar trebui sa aiba o carcasa rezistenta din metal, sau daca nu, sa fie construite dintr-un plastic dur. Sa aiba stabilizator de imagine, pentru evitarea pozelor neclare.

Si nu in ultimul rand, obiectivul cu care vin aceste camere foto necesita o atentie sporita din partea cumparatorului deoarece, pe langa senzorul de imagine, obiectivul reprezinta cel mai important element dintr-o camere foto digitala. Cu cat obiectivul este mai evoluat, ca si in cazul senzorului de imagine, cu atat camera foto va scoate imagini mai bune.

Ce inseamna imagini mai bune? Imagini mai clare, fara prea mari distorsiuni sau aberatii cromatice.

Toate aceste caracteristici la un loc fac dintr-o camera foto digitala profesionala o unealta de lucru prietenoasa si de incredere.

Totusi, pentru mine calitatea imaginii finale conteaza cel mai mult la o camera foto digitala, fie ea compacta, semi-profesionala sau profesionala. Cautarea de informatii poate fi de 2 feluri si anume:

Preview document

Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 1
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 2
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 3
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 4
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 5
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 6
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 7
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 8
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 9
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 10
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 11
Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Procesul Decizional de Cumparare pentru Camera Foto Digitala.docx

Alții au mai descărcat și

Influențele culturale asupra comportamentului consumatorului de produse electrocasnice mici

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să analizeze comportamentul consumatorului în procesul decizional de cumpărare a produselor...

Procesul decizional de cumpărare - alegerea unui aparat de fotografiat digital, profesional

Termeni generali Asociaţia Americană de Marketing defineşte comportamentul consumatorului ca fiind „interacţiunea dinamică între afect şi...

Comportamentul consumatorului - procesul decizional de cumpărare a unui laptop

Capitolul I 1. Apariţia nevoii nesatisfăcute Nevoia de cumpărare a unui laptop a apărut, în mod special, din nevoia de informare. Verificarea...

Procesul decizional de cumpărare a unui aparat foto digital

CAPITOLUL I 1. Apariţia nevoii nesatisfăcute Conform piramidei lui Maslow, nevoia de a achiziţiona un aparat foto aparţine categoriei nevoilor...

Procesul decizional de cumpărare - aparate foto

Capitolul I 1. Apariţia nevoii nesatisfăcute Datorita faptului ca am un aparat de fotografiat de foarte mult timp,acesta pe langa faptul ca nu...

Procesul Decizional de Cumpărare al Unui Aparat Foto Digital

CAPITOLUL I 1.Apariţia nevoii nesatisfăcute Ceea ce m-a determinat să-mi aleg un aparat foto digital este din cauza unei nevoi sociale,aceea că...

Procesul decizional de cumpărare a unui aparat foto digital

Aparitia nevoii nesatisfacute Nevoia cumpararii unui aparat foto nou a aparut atunci cand am realizat ca nu sunt destul de multumita de vechiul...

Procesul decizional de cumpărare - Nikon cameră foto

Capitolul I 1. Aparitia nevoii nesatisfacute Camera foto digitala Nikon a fost considerata un produs pe care trebuie sa il achizitionez in urma...

Te-ar putea interesa și

Procesul decizional de cumpărare a unui aparat foto digital

CAPITOLUL I 1. Apariţia nevoii nesatisfăcute Conform piramidei lui Maslow, nevoia de a achiziţiona un aparat foto aparţine categoriei nevoilor...

Aparate foto digitale - Canon

Fotografia alb-negru Cele 3 fenomene necesare obtinerii imaginilor fotografice sunt cunoscute de mult timp. De la Aristotel s-au stiut mai multe...

Comportamentul consumatorului de camere foto digitale

Lumea fotografiei digitale evolueaza constant si a tine pasul cu schimbarile este o adevarata provocare pentru utilizatorii pasionati de acest...

Procesul Decizional de Cumpărare a unui Aparat Foto

Nevoia de cumpărare a unui aparat foto-digital, în Piramida lui Maslow, se încadreaza în categoria nevoi sociale, de apartenenţă la un grup :...

Procesul Decizional

Pentru acest studiu de caz am ales un bun de uz îndelungat şi anume propriul telefon pe care îl voi trece prin cele cinci faze ale procesului...

Procesul decizional de cumpărare - Nikon cameră foto

Capitolul I 1. Aparitia nevoii nesatisfacute Camera foto digitala Nikon a fost considerata un produs pe care trebuie sa il achizitionez in urma...

Ai nevoie de altceva?