Profilul Omului de Publicitate

Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Incepand cu 1990, o data cu disparitia treptata a monopolurilor de stat si a economiei socialiste, romanii au fost nevoiti sa reinventeze publicitatea si comunicarea de marketing. Mai intai, acest efort a fost asumat pe cont propriu, mizandu-se de cele mai multe ori pe intuitii personale; apoi, destul de repede, s-a facut simtita tot mai acut nevoia de profesionalizare a acestor domenii, care reprezinta unul dintre cele mai puternice motoare ale economiei si vietii sociale contemporane. Reinventarea s-a transformat, ca de atatea ori in istoria noastra moderna, intr-un proces de sincronizare, de ardere rapida a etapelor; talentul si entuziasmul publicitarilor romani s-au mulat pe retetele si institutiile care, in Occident, si-au cladit reputatia si eficienta prin descoperiri teoretice si empirice acumulate pe durata a mai bine de un secol. Rezultatul a fost un progres continuu, materializat intr-o spectaculoasa crestere economica a industriei si in premiile obtinute de creatiile autohtone la festivalurile internationale.
Spoturile TV, jingle-urile radio, afisele, panourile gigantice si machetele de presa au devenit unele dintre cele mai spectaculoase manifestari ale culturii contemporane; sunt sclipitoare, atrag privirea, trezesc emotii si dorinte puternice, impun personaje cu care ne identificam sau pe care le indragim, ne fac sa radem cu lacrimi sau ne pun pe ganduri. Insa ceea ce vedem la televizor sau in intersectii nu este decat produsul final, creatia. In spate stau competentele profesionistilor din industrie, iar aceste competente vin nu numai dintr-o vasta experienta, ci si din ceea ce au invatat de la altii sau din lectura a mii de pagini de teorie, analize sau studii de caz. Daca in Statele Unite sau in Europa occidentala aceasta cunoastere teoretica si practica a fost institutionalizata de mult, sub forma modulelor curiculare sau chiar a facultatilor dedicate exclusiv studiului publicitatii la nivel universitar si postuniversitar, la noi abia acum se cristalizeaza cursurile de acest gen, in primul rand datorita nevoii de a furniza industriei autohtone oameni care sa intre in agentii nu numai cu pasiune si entuziasm, ci si cu un bagaj de cunostinte sistematice care sa le permita sa parcurga mult mai rapid etapele uceniciei.
Publicitatea joaca un rol tot mai important in viata oricarei societati moderne, fiind vehiculata si indisolubil legata de comunicarea de masa, ale carei roluri si efecte atat asupra individului, cat si asupra societatii in ansamblul ei sunt bine cunoscute (1). Publicitatea este expresia unor paradigme economice, sociale si chiar politice si se bucura de sprijinul unui aparat teoretic din ce in ce mai sofisticat. Publicitatea a imprumutat si adaptat cu succes concepte, teorii si tehnici din stiintele sociale si in special din sociologia opiniei publice, psihologia aplicata, antropologie, management, retorica. Publicitatea se foloseste ,,de instrumente teoretice care ii permit sa analizeze si sa inteleaga individul in relatiile sale cu propriile dorinte si motivatii, in interactiunile sale cu ceilalti membri ai societatii, in perceptia pe care o are asupra mijloacelor de comunicare si a modurilor de reprezentare a acestora" (Guyot, 1992).
Daca la inceputurile sale publicitatea se facea intr-o maniera mai mult intuitiva, in principal prin informare, bazandu-se pe geniul unor creativi de exceptie, tendinta actuala este de a apela din ce in ce mai mult la cercetare de specialitate si abordari stiintifice. Obiectivul publicitatii moderne si postmoderne este de a se transforma mai degraba intr-o investitie, renuntand la hazard, de a aborda consumatorul pe baza unor tehnologii si instrumente de comunicare fundamentate stiintific, bazate pe un aparat conceptual solid, pe viziune si abordare strategica.
Desi la prima vedere publicitatea pare a tine mai degraba de marketing (deci de stiintele economiei) decat de sociologie sau psihologie - asa cum afirma chiar unii autori de marca precum P. Kotler si W. Mindak -, tot mai multi specialisti in domeniul comunicarii apreciaza ca acest domeniu se revendica mai degraba din stiintele comunicarii, sociologia comunicarii si psihologia aplicata. In sfarsit, studiul comportamentului consumatorului avut in vedere de marketing nu ofera inca o reteta miraculoasa pentru inregimentarea acestuia, iar evaluarea campaniilor de comunicare si a eficientei reclamelor nu poate fi facuta decat de sociologie si psihologie, prin intermediul unui aparat conceptual si metodologic specific.
Prin efectele pe care publicitatea le are asupra individului si structurilor sociale - prin faptul ca este vehiculata de si se bazeaza pe mass media -, acesta a devenit unul dintre factorii care influenteaza semnificativ viata sociala, inducand uneori chiar schimbari majore in campul social.
CAPITOLUL I
Introducere in publicitate 
1.Definitii.Atitudini fata de publicitate 
Definitii 
Publicitatea este unul din elementele utilizate, de regula pentru prezentarea convingatoare a produsului sau serviciului catre cumparator sau utilizator. Pentru multi dintre cei implicati ca : beneficiari de reclama, agenti de publicitate sau consumatori, publicitatea reprezinta elementul de comunicare principal in mixul de marketing. De fapt, publicitatea este cel mai evident element si poate fi lesne de identificat, asigura legatura intre produse sau servicii si oameni. Pentru a fi eficienta, in acest sens ea trebuie sa corespunda produselor si sa fie relevanta pentru oameni in exprimarea si sustinerea unui avantaj competitiv. 
La nivelul cel mai elementar, este clar ca un lucru pe care publicitatea trebuie sa-l faca este identificarea a ceea ce se vinde. O publicitate eficace in procesul de marcare nu reprezinta decat ultima veriga in intregul proces de diferentiere a ofertei fata de a concurentilor - spre care nazuieste un bun marketing, oriunde este posibil. Este un proces la care publicitatea este extrem de potrivita. De fapt, aceasta putere a publicitatii este cea care i-a determinat, in timp, ponderea in cadrul marketingului pentru piata foarte dinamica a bunurilor de consum.
Publicitatea o putem defini ca fiind orice forma platita de prezentare si promovare impersonala a ideilor , bunurilor sau serviciilor prin mijloace de informare in masa (ziare,reviste,programe de radio si TV) de catre un sponsor bine precizat. Multe organizatii folosesc publicitatea pentru a transmite unui anumit public mesaje referitoare la ele insele, la produsele si serviciile lor sau la modul lor de comportament,cu scopul de a determina un raspuns din partea acestuia.


Fisiere in arhiva (1):

  • Profilul Omului de Publicitate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!