Program de marketing internațional - sicomed

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 7588
Mărime: 107.09KB (arhivat)
Publicat de: Axinte Farcaș
Puncte necesare: 7
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE Facultatea de Marketing

Extras din proiect

I. NECESITATEA SI POSIBILITATEA DERULARII PROGRAMULUI DE MARKETING

PROFILUL COMPANIEI

Industria de medicamente din România a aparut dupa nationalizarea din 1948 odata cu crearea de fabrici mici de sinteze organice si fabrici separate de conditionare medicamente.

Istoricul companiei începe în 1962, odata cu constituirea societatii Uzina de Medicamente Bucuresti, numita ulterior Intreprinderea de Medicamente Bucuresti.

Începand din anul 1969, industria de medicamente a fost condusa de catre Centrala Industriala de Medicamente si Coloranti din cadrul Ministerului Industriei Chimice. Aceasta forma organizatorica s-a mentinut pâna în luna mai 1990, când Centrala Industriala s-a desfiintat – urmnd ca fiecare întreprindere de medicamente sa se organizeze independent ca unitate autonoma.

Primele instalatii din cadrul Uzinei de Medicamente au fost puse în functiune în 1963 având profil de sinteza si anume Vitamina C si antipireticele Piramidon si Novalgina. Înca de la înfiintare, Uzina de Medicamente Bucuresti a cunoscut un continuu proces de dezvoltare.

La sfârsitul anului 1980, Întreprinderea de Medicamente Bucuresti a ajuns sa domine industria locala, devenind cel mai mare producator de medicamente din România, cu o gama de produse de peste 600 de formule, astfel acoperind în mare masura cerintele pietei farmaceutice din România.

La data de 12.11.1990 Întreprinderea de Medicamente Bucuresti se transforma în societatea comerciala Sicomed S.A. (Sinteze si Conditionari Medicamente) prin preluarea întregului patrimoniu al companiei.

Sicomed S.A. este acum o companie cu capital mixt, majoritar privat. Începând cu august 1998, Societatea este listata la Bursa de Valori Bucuresti, fiind de nenumarate ori cea mai listata actiune de la categoria a II-a a Bursei.

Pentru a asigura fondurile de dezvoltare necesare, capitalul investitiei a fost marit la sfarsitul anului 1999 ; în structura actuala actionarul majoritar este VENOMA HOLDINGS detinand 58.41 %, ceilalti actionari fiind SIF MUNTENIA cu 11.99 %, SIF OLTENIA cu 9.99 %, altii cu 19.61%.

Sicomed este acum una din cele mai importante societatii producatoare de medicamente din România, cu o traditie de peste 40 de ani în sinteza si conditionarea medicamentelor de uz uman, bucurându-se de reputatie deosebita si recunoastere a marcilor în rândul consumatorilor români.

Sicomed ofera astazi 180 de produse de uz uman în peste 400 de forme farmaceutice, acoperind aproape toate clasele terapeutice. Activitatea de baza este completata de fabricarea medicamentelor veterinare, sinteza substantelor organice si odoranti, gaze (protoxid de azot) si catgut.

PREGATITI PENTRU VIITOR

De mai bine de 40 de ani Sicomed are grija de sanatatea românilor. Ea este o companie cu traditie pe piata româneasca de medicamente si un membru activ în societate.

În toti acesti ani, Sicomed si-a impus un înalt standard de actiune care se regaseste atât în calitatea produselor, a angajatilor cât si în tot ceea ce întreprinde pe plan social si economic. În acest fel, Sicomed îsi onoreaza statutul de cel mai mare producstor român de medicamente.

Sicomed asigura produse de calitate aratând respect populatiei. Colectivul dinamic, format din oameni cu experienta, reprezinta cel mai important capital al companiei. Alaturi de ei, Sicomed este pregatit pentru viitor .

Sicomed actioneaza pentru realizarea obiectivele sale pe termen lung vizând dezvoltarea activitatii de baza si cautarea oportunitatilor pentru activitati adiacente, prin:

- O prezenta puternica pe piata, nu doar prin promovarea principalelor produse, ci

si prin sustinerea imaginii de lider traditional pe piata farmaceutica.

- Lansarea de noi produse (31 de produse noi au fost înaintate spre înregistrare în

2001 si se pregatesc propunerile pentru alte 50 în anul 2002).

- Investitii corespunzatoare pentru îmbunatatirea capacitatii de productie si pentru

obtinerea în termen a certificarii GMP.

- Consolidarea balantei prin mentinerea unui solid portofoliu de clienti pe de o parte si pe de alta parte prin asigurarea stocului corespunzator, si prin active pe termen lung, reflectate la valoarea pe piata.

Volumul vânzarilor societatii a scazut cu 1%, de la 92,8 m. unitati în 2000 la 91,8 m. unitati în 2001. În acelasi timp, valoric, vânzarile au crescut cu 33%, de la 793 miliarde lei în 2000 la 1055 miliarde în 2001. Aceasta crestere reflecta cresterea totala a preturilor la produsele Sicomed supuse reglementarilor, care în 2001 a înregistrat o valoare de 31,42%.

În anul 2001, societatea a reusit sa compenseze scaderea vânzarilor prin cresteri de pret, fata de anul anterior, la produselor care nu se supun reglementarilor si prin sporirea numarului de astfel de produse. În plus, Sicomed a reusit sa-si îmbunatateasca exporturile, în special prin consolidarea pozitiei detinute în Republica Moldova.

Structura vânzarilor companiei, în ceea ce priveste canalele de distributie arata cresterea vânzarilor catre spitale:

Preview document

Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 1
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 2
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 3
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 4
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 5
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 6
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 7
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 8
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 9
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 10
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 11
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 12
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 13
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 14
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 15
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 16
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 17
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 18
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 19
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 20
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 21
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 22
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 23
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 24
Program de marketing internațional - sicomed - Pagina 25

Conținut arhivă zip

  • Program de Marketing International - Sicomed.doc

Alții au mai descărcat și

Lansarea Produsului Modafen

Scurt istoric Compania farmaceutica Zentiva este o companie noua, rezultata in urma fuziunii in anul 2003 a doi mari producatori de medicamente,...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Politici și Strategii de Marketing

CAP. I Coordonatele politicii de marketing 1. Rolul politicii de marketing : politica de mk reflecta conceptia organizatiei cu privire la...

Te-ar putea interesa și

Analiza rentabilității întreprinderii pe baza ratelor de rentabilitate la societatea comercială Sicomed S.A. București

I 1. NOTIUNI GENERALE PRIVIND RENTABILITATEA Rentabilitatea reprezinta caracteristica unei societati comerciale de a obtine un venit mai mare...

Ai nevoie de altceva?