Proiect achiziții - iaurt

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 54 în total
Cuvinte : 8911
Mărime: 128.09KB (arhivat)
Publicat de: Relu Manolache
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Roman Theodora

Extras din proiect

Cap 1. PRODUSUL: Iaurt cu frişcă

1.1 MOTIVAŢIA

Firma noastră este o companie producătoare de lactate care îşi propune să ofere fiecărei familii din România produse lactate de calitate pentru o viaţă mai bună şi să aducă, în fiecare zi, cât mai multor oameni, sănatate, prin alimente gustoase şi echilibrate nutriţional.

Produsele noastre sunt fabricate după reţete locale şi sunt adaptate stilului de viaţă al consumatorilor din România. Acestea sunt produse într-o fabrică construită în conformitate cu exigentele standarde impuse de către Uniunea Europeană.

Una dintre principalele idei directoare ale noastre este aceea că alimentele joacă un rol important în promovarea sănătăţii şi a stării de bine a fiecărei persoane. De aceea, suntem convinşi că trebuie permanent să imbunătăţim calitatea nutriţională a produselor noastre, să investim în cercetare şi noi programe de dezvoltare şi informare ce au drept scop principal, promovarea activităţii fizice şi a unei diete variate, sănătoase şi echilibrate

Istoric şi consum

Iaurtul este originar din Bulgaria

La începutul secolului trecut, Metsnikoff, un colaborator al lui Pasteur, a descoperit cei doi fermenţi lactici utilizaţi pentru fabricarea iaurtului: Streptococcus thermophilus si Thermobacterium bulgaricus. Coagularea laptelui a fost, desigur, descoperită absolut din întimplare.

Cum se prepară iaurtul

Iaurtul se prepară din lapte de vacă, capră sau oaie, în care sunt încorporaţi cei doi fermenţi amintiţi mai sus, care vor transforma, fiecare separat, o parte din lactoză în acid lactic. Acţiunea celor două bacterii este optimă la temperaturi de 40-50 grade Celsius. Atunci când iaurtul este suficient de fermentat, este suficient să fie transportat la rece (4 grade C), pentru ca acţiunea bacteriilor să fie oprită.

Dupa aceea, iaurtul poate fi conservat timp de o lună de la fabricarea lui. La începutul fermentării va acţiona mai mult streptococcus, care îi lasă apoi loc celuilalt ferment, lactobacillus, ceva mai rezistent la mediul acid.

În general iaurtul existent in comerţ conţine mai mult lactobaciluss, bacterie ce da iaurtului un gust ceva mai acrişor.

Compoziţia iaurtului

Beneficiile iaurtului, adică efectele fermenţilor lactici în organism, au rămas mult timp foarte generale, deoarece a fost dificil de studiat bacteriile ce se formează prin fermentare. Dar, de câţiva ani, cercetările de laborator au arătat calitatea majoră a iaurtului: bacteriile rămase vii în iaurt transformă lactoza în acid lactic, iaurtul conţinând, spre deosebire de lapte, în acelaşi timp lactoză şi lactază, ceea ce permite digerarea fără probleme a acestui aliment. Aceste procese favorizează absorbţia şi asimilarea calciului.

Caracterul uşor acid al iaurtului conferă o agreabilă senzaţie de prospeţime, reducând în acelaşi timp fabricarea acidului clorhidric în stomac. Bogat în proteine digerabile, sărac în calorii şi în colesterol, iaurtul conţine o mare cantitate de minerale şi vitamine, ceea ce îl face recomandat pentru dieta sănatoasă începând cu dezvoltarea copiilor pâna la perioadele de sarcină ale viitoarelor mame şi ajungând la persoanele de vârsta a treia.

Efectele benefice ale iaurtului

Graţie compuşilor lactobacillus bulgaricus si streptococcus thermophilus pe care îi conţine, iaurtul ameliorează sau reface flora intestinală inhibând acţiunea germenilor patogeni. Lactobacillus bulgaricus produce, printre altele, acidofilina, o substanţă cu proprietăţi antibiotice. Un studiu efectuat pe şoareci infectaţi cu salmonella a demonstrat că cei hraniţi cu iaurt au o şansă de supravieţuire mai mare decât a celor hraniţi cu lapte sau apa.

Fermenţii din iaurt pot avea şi proprietăţi anticancerigene, eliminând nitriţii din celule, fapt ce reduce incidenţa cancerului. În plus, după unii specialişti, iaurtul previne stresul, un bun echilibru între serenitate şi anxietate provenind din capacitatea sangvină a substanţei trytophane pe care o eliberează fermenţii lactici.

1.2 Descrierea produselor

În urma efectuãrii unui studiu de piaţã amãnunţit bazat în special pe opiniile

consumatorului şi curiozitatea acestuia de a încerca un produs nou,compania noastrã a decis lansarea unui nou sortiment de iaurt, aceasta având 3 arome diferite faţã de cele existente în comerţ.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 1000 de personae, având urmãtoarele rezultate :

-30% dispuşi sã încerce iaurtul cu frişcă;

-25% pentru iaurtul cu stafide si scorţişoară;

-25% pentru iaurtul cu vanilie;

-20% dispuşi sa încerce toatã gama de produse.

Iaurtul cu frişcă va avea un gust uşor dulceag şi adăugândui frişcă va avea o savoare inconfundabilă şi mai mult ca sigur va fi pe gustul persoanelor de toate vârstele. Acesta va putea fi consumat atât la micul-dejun, dar şi pe parcursul zilei ca şi gustare şi dupa masă ca şi desert.

Celelalte două sortimente, cu stafide şi scorţişoară şi cu vanilie ar putea fi un delicios şi sănătos desert atât pentru copii, cât şi pentru adulţi şi adolescenţi.

Preview document

Proiect achiziții - iaurt - Pagina 1
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 2
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 3
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 4
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 5
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 6
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 7
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 8
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 9
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 10
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 11
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 12
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 13
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 14
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 15
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 16
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 17
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 18
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 19
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 20
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 21
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 22
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 23
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 24
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 25
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 26
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 27
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 28
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 29
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 30
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 31
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 32
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 33
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 34
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 35
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 36
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 37
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 38
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 39
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 40
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 41
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 42
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 43
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 44
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 45
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 46
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 47
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 48
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 49
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 50
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 51
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 52
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 53
Proiect achiziții - iaurt - Pagina 54

Conținut arhivă zip

  • Proiect Achizitii - Iaurt.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Analiza Merceologica a Produsului Iaurt

Introducere Iaurtul este un produs lactat rezultat din fermentarea laptelui. Orice fel de lapte poate fi folosit pentru a produce iaurt, dar în...

Ai nevoie de altceva?