Proiect Cercetare de Marketing - Lay's

Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul I
Problema de decizie
A. Contextul decizional 
In ianuarie 2007 a intrat pe piata chipsurilor din Romania cel mai mare jucator de pe piata internationala de specialitate si anume Pepsi.Co cu brandul Lay's. Acest lucru s-a datorat ca urmare e unei campanii de rebranding pentru Star Chips. Beneficiind deja de un renume international brandului Lay's nu i-a fost greu sa se impuna si pe piata din Romania mai ales ca in Romania consumatorii sunt foarte constienti de ce mananca.
B. Definirea problemei 
In urma analizelor interne privind vanzarile s-a constatat ca in Iasi incasarile provenite din vanzarile chipsurilor Lay's sunt mai mici in comparatie cu cele provenite din alte orase ce sunt asemanatoare din punct de vedere al numarului de locuitori( Cluj, Timisoara, Constanta). S-a apelat la aceasta comparatie avand in vedere si faptul ca si in aceste orase sunt foarte multi tineri,studenti care reprezinta o mare parte din piata tinta. 
Pentru a afla cauzele si pentru a gasi o solutie privind aceasta problema s-a comandat o cercetare de marketing in municipiul Iasi.
Capitolul II
Problema de cercetare
A. Definirea problemei 
Pentru a putea gasi raspunsul la problema privind vanzarile Lay's in municipiul Iasi este necesar sa facem profilul consumatorului si descrierea pietei Lay's din acest oras.
B. Obiectivele de cercetare 
Profilul consumatorului 
- varsta
- venit
- sex
- ocupatie
Comportamentul de consum
- frecventa de consum si consumul mediu;
- motivatia de consum (influentele)
- cand si in ce conditii consuma
- sortimentele preferate
- avantajele cautate si ce conteaza pentru consumator
- in ce cantitati consuma
- ce alte produse/marci consuma ca substituent
Comportament de cumparare
- de unde cumpara;
- pretul mediu acceptat
Concurenta
- marcile concurente 
- opinia consumatorului fata de brand (pozitionare, avantaje/dezavantaje concurentiale)
- preturile concurentilor
Indicatori economici
- cota de piata
- potentialul pietei
- capacitatea pietei 
Capitolul III
Designul cercetarii 
A. Tipul designului 
1. Cercetarea exploratorie
Prima parte a cercetarii se bazeaza pe cercetarea exploratorie. Acest tip de cercetare ne va ajuta sa obtinem idei si pareri din interior. Cercetarea exploratorie ne va ajuta sa stabilim lucrurile ce sunt prioritare in cercetare si problemele care necesita raspuns si rezolvare. Cu ajutorul cercetarii exploratorie vom formula si mai precis problema de cercetare si vom dezvolta ipoteze. Principalele concepte de asemenea vor fi clarificate si ne vom familiariza cu problemele. Cercetarea exploratorie reprezinta bazele pentru un studiu bun.
a. Cercetarea secundara
Inainte de a colecta date prin cercetarea secundara din exterior, intotdeauna este necesara si utila o analiza secundara interna. De aceea s-a studiat situatia interna a firmei si sa discutat cu persoane din interiorul firmei care puteau sa dea detalii despre nivelul vanzarilor din anii trecuti din municipiului Iasi.
In cercetarea secundara a urmat apoi cea din exterior: publicatii, articole etc.
b. Cercetarea calitativa - interviu in profunzime
2. Cercetarea descriptiva
Cercetarea descriptiva urmareste o serie de obiective de cercetare. Exista o multime de factori care pot fi gasiti chiar si pe internet insa un factor are nevoie de o teorie, o explicatie, eventual de o corelatie cu un alt factor pentru a fi folositor.


Fisiere in arhiva (3):

  • Proiect Cercetare de Marketing - Lay's
    • chest Lays.doc
    • PROIECT CERCETARI DE MARKETING.doc
    • Research Proposal.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!