Extras din proiect
Capitolul I
Problema de decizie
A. Contextul decizional
În ianuarie 2007 a intrat pe piaţa chipsurilor din România cel mai mare jucător de pe piaţa internaţională de specialitate şi anume Pepsi.Co cu brandul Lay’s. Acest lucru s-a datorat ca urmare e unei campanii de rebranding pentru Star Chips. Beneficiind deja de un renume internaţional brandului Lay’s nu i-a fost greu să se impună şi pe piaţa din România mai ales că în România consumatorii sunt foarte conştienţi de ce mănâncă.
B. Definirea problemei
În urma analizelor interne privind vânzările s-a constatat că în Iaşi încasările provenite din vânzările chipsurilor Lay’s sunt mai mici în comparaţie cu cele provenite din alte oraşe ce sunt asemănătoare din punct de vedere al numărului de locuitori( Cluj, Timişoara, Constanţa). S-a apelat la această comparaţie având în vedere şi faptul că şi în aceste oraşe sunt foarte mulţi tineri,studenţi care reprezintă o mare parte din piaţa ţintă.
Pentru a afla cauzele şi pentru a găsi o soluţie privind aceasta problemă s-a comandat o cercetare de marketing în municipiul Iaşi.
Capitolul II
Problema de cercetare
A. Definirea problemei
Pentru a putea găsi răspunsul la problema privind vânzările Lay’s în municipiul Iaşi este necesar să facem profilul consumatorului şi descrierea pieţei Lay’s din acest oraş.
B. Obiectivele de cercetare
Profilul consumatorului
- vârstă
- venit
- sex
- ocupaţie
Comportamentul de consum
- frecvenţa de consum şi consumul mediu;
- motivaţia de consum (influenţele)
- când şi în ce condiţii consumă
- sortimentele preferate
- avantajele căutate şi ce contează pentru consumator
- în ce cantităţi consumă
- ce alte produse/mărci consumă ca substituent
Comportament de cumpărare
- de unde cumpără;
- preţul mediu acceptat
Concurenţa
- mărcile concurente
- opinia consumatorului faţă de brand (poziţionare, avantaje/dezavantaje concurenţiale)
- preţurile concurenţilor
Indicatori economici
- cota de piaţă
- potenţialul pieţei
- capacitatea pieţei
Capitolul III
Designul cercetării
A. Tipul designului
1. Cercetarea exploratorie
Prima parte a cercetării se bazează pe cercetarea exploratorie. Acest tip de cercetare ne va ajuta sa obţinem idei si păreri din interior. Cercetarea exploratorie ne va ajuta sa stabilim lucrurile ce sunt prioritare in cercetare şi problemele care necesita răspuns şi rezolvare. Cu ajutorul cercetării exploratorie vom formula si mai precis problema de cercetare şi vom dezvolta ipoteze. Principalele concepte de asemenea vor fi clarificate si ne vom familiariza cu problemele. Cercetarea exploratorie reprezintă bazele pentru un studiu bun.
a. Cercetarea secundară
Înainte de a colecta date prin cercetarea secundara din exterior, întotdeauna este necesara şi utila o analiza secundara interna. De aceea s-a studiat situaţia interna a firmei şi sa discutat cu persoane din interiorul firmei care puteau sa dea detalii despre nivelul vânzărilor din anii trecuţi din municipiului Iaşi.
În cercetarea secundara a urmat apoi cea din exterior: publicaţii, articole etc.
b. Cercetarea calitativă – interviu in profunzime
2. Cercetarea descriptivă
Cercetarea descriptivă urmăreşte o serie de obiective de cercetare. Exista o mulţime de factori care pot fi găsiţi chiar si pe internet însă un factor are nevoie de o teorie, o explicaţie, eventual de o corelaţie cu un alt factor pentru a fi folositor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Cercetare de Marketing - Lay's
- chest Lays.doc
- PROIECT CERCETARI DE MARKETING.doc
- Research Proposal.doc