Cuprins
- I. Rezumat managerial 3
- II. Problema de decizie 3
- II.1. Descrierea contextului decizional 3
- II .2. Problema de cercetare 4
- II.3. Obiectivele de cercetare 4
- III. Metodologie 5
- III.1. Design-ul cercetarii 5
- o Metoda 5
- III.2. Culegerea datelor 6
- III.3. Designul chestionarului 7
- III.4. Esantionul si procedura de esantionare 8
- IV. Rezultate 9
- IV.1. Testul Chi patrat 9
- IV.2. Testele T 11
- IV.3. Corelatii 16
- IV.4. Asociere 18
- VI.5. Regresia liniara simpla 20
- IV.6. Regresie liniara multipla 21
- V. Concluzii si recomandari 24
- VI. Limitele cercetarii 25
Extras din proiect
I. Rezumat managerial
Pentru a afla reactiile consumatorilor asupra brandului Puma, s-a realizat o cercetare de marketing in municipiul Iasi cu privire la comportamentul de cumparare a incaltamintei sport marca Puma.
Problema cu care se confrunta compania Puma pe piata din municipiul Iasi consta in scaderea cotei de piata a acesteia.
Metoda pe care am ales sa o folosim a fost ancheta pe baza de chestionar.
Esantionul efectuat a cuprins ambele categorii de sexe (65- sex masculin, 55- sex feminin) cu varsta minima de 26 ani.
In urma sistematizarii rezultatelor, am aplicat un ansamblu de teste statistice pentru a afla solutiile necesare pentru marirea cotei de piata a companiei Puma. Asadar, au fost efectuate urmatoarele teste: Testul Chi patrat, Testele T, Corelatii, Asocieri si Regresiile liniare simple si multiple. Astfel, am dedus ca principalul factor care infuenteaza cota de piata a companie este atat calitatea produsului, cat si pretul acestuia. Referindu-ne la consumator, am observat ca persoanele cu varsta cuprinsa intre 26-35 ani, de sex masculin, reprezinta principala categorie de consumatori, asupra careia compania Puma ar trebui sa-si orienteze campaniile promotionale.
II. Problema de decizie
II.1. Descrierea contextului decizional
PUMA SE este una din liderii mondiali dintre companiile specializate in designul si productia pentru incaltaminte, haine si accesorii sport.
Initial, compania avea numele de Gebruder Dassler Schuhfabrik, fondata in 1924 de catre fratii Adolf si Rudolf Dassler. Din cauza deteriorarii relatiei dintre cei doi frati, in anul 1948 acestia au format doua companii diferite, pe care le cunoastem si astazi- Adidas si Puma.
Compania Puma distribuie produsele in peste 120 de tari si are peste 10.000 de angajati in intreaga lume.
PUMA seteaza in mod constant tendinte si isi extinde gama de branduri in cele mai spectaculoase feluri: ca furnizor profesional de echipament in sporturi auto (Ferrari, Renault), prin contractele de colaborare din design si moda. Marcile sale Sport Performance si Lifestyle includ categorii ca Fotbal, Atletism, Sporturi Moto, Golf si Navigatie. Sport Fashion include colaborari cu branduri de designeri renumiti ca Alexander McQueen, Mihara Yasuhiro si Sergio Rossi.
Puma este prezenta in Romania prin intermediul firmei Mexxem din Cluj-Napoca, unic importator si distribuitor. Puma a intrat pe piata in ultimii ani de boom economic si a mizat atat pe ma!gazine proprii, cat si pe distributia de pro!duse catre magazinele partenere.
II .2. Problema de cercetare
Problema manageriala a companiei Puma consta in scaderea cotei de piata a categoriei de incaltaminte- adidasi ce apartin brand-ului Puma.
Managerul apeleaza la serviciile noastre cu scopul de a efectua o cercetare de piata pentru a afla motivul scaderii cotei de piata, care l-ar putea ajuta in gasirea solutiilor de rezolvare a problemei manageriale.
Pentru rezolvarea problemei de cercetare este necesara determinarea punctelor tari si slabe fata de concurenta, in raport cu factorii care influenteaza obiceiurile si comportamentul de cumparare. Scopul cercetarii pe care o efectuam este de a afla reactiile consumatorilor fata de anumite caracteristici (aspect, pret, imaginea marcii, calitatea produselor, distributie etc.).
In urma cercetarii, rezultatele ne vor oferi informatii cu privire la perceptia consumatorului fata de produsele brandului si ne vor ghida spre depistarea problemelor si gasirea solutiilor pentru imbunatatirea aspectelor ce au condus spre scaderea cotei de piata.
Bibliografie
Corneliu MUNTEANU, Emil MAXIM, Constantin SASU, Stefan PRUTIANU, Adriana ZAIT, Adriana MANOLICA, Tudor JIJIE, Adrian MONORANU; MARKETING PRINCIPII, PRACTICI, ORIZONTURI; editia a III-a; Editura SEDCOM LIBRIS, IASI, 2011;
www.insse.ro- accesat in data de 29.10.2016
https://ro.scribd.com/doc/86769001/Avantajele-unui-chestionar
http://www.qreferat.com/referate/psihologie/ANCHETA-PE-BAZA-DE-CHESTIONAR722.php
http://www.qreferat.com/referate/drept/Tactici-si-statistici-pentru-anc618.php
Preview document
Conținut arhivă zip
- Cercetare de marketing - Produs incaltaminte sport.docx