Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 37 în total
Cuvinte : 5285
Mărime: 157.47KB (arhivat)
Publicat de: Alida Emilia Iancu
Puncte necesare: 8
Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iasi
Specializare: Marketing

Cuprins

  1. I. Rezumat managerial 3
  2. II. Problema de decizie 3
  3. II.1. Descrierea contextului decizional 3
  4. II .2. Problema de cercetare 4
  5. II.3. Obiectivele de cercetare 4
  6. III. Metodologie 5
  7. III.1. Design-ul cercetarii 5
  8. o Metoda 5
  9. III.2. Culegerea datelor 6
  10. III.3. Designul chestionarului 7
  11. III.4. Esantionul si procedura de esantionare 8
  12. IV. Rezultate 9
  13. IV.1. Testul Chi patrat 9
  14. IV.2. Testele T 11
  15. IV.3. Corelatii 16
  16. IV.4. Asociere 18
  17. VI.5. Regresia liniara simpla 20
  18. IV.6. Regresie liniara multipla 21
  19. V. Concluzii si recomandari 24
  20. VI. Limitele cercetarii 25

Extras din proiect

I. Rezumat managerial

Pentru a afla reactiile consumatorilor asupra brandului Puma, s-a realizat o cercetare de marketing in municipiul Iasi cu privire la comportamentul de cumparare a incaltamintei sport marca Puma.

Problema cu care se confrunta compania Puma pe piata din municipiul Iasi consta in scaderea cotei de piata a acesteia.

Metoda pe care am ales sa o folosim a fost ancheta pe baza de chestionar.

Esantionul efectuat a cuprins ambele categorii de sexe (65- sex masculin, 55- sex feminin) cu varsta minima de 26 ani.

In urma sistematizarii rezultatelor, am aplicat un ansamblu de teste statistice pentru a afla solutiile necesare pentru marirea cotei de piata a companiei Puma. Asadar, au fost efectuate urmatoarele teste: Testul Chi patrat, Testele T, Corelatii, Asocieri si Regresiile liniare simple si multiple. Astfel, am dedus ca principalul factor care infuenteaza cota de piata a companie este atat calitatea produsului, cat si pretul acestuia. Referindu-ne la consumator, am observat ca persoanele cu varsta cuprinsa intre 26-35 ani, de sex masculin, reprezinta principala categorie de consumatori, asupra careia compania Puma ar trebui sa-si orienteze campaniile promotionale.

II. Problema de decizie

II.1. Descrierea contextului decizional

PUMA SE este una din liderii mondiali dintre companiile specializate in designul si productia pentru incaltaminte, haine si accesorii sport.

Initial, compania avea numele de Gebruder Dassler Schuhfabrik, fondata in 1924 de catre fratii Adolf si Rudolf Dassler. Din cauza deteriorarii relatiei dintre cei doi frati, in anul 1948 acestia au format doua companii diferite, pe care le cunoastem si astazi- Adidas si Puma.

Compania Puma distribuie produsele in peste 120 de tari si are peste 10.000 de angajati in intreaga lume.

PUMA seteaza in mod constant tendinte si isi extinde gama de branduri in cele mai spectaculoase feluri: ca furnizor profesional de echipament in sporturi auto (Ferrari, Renault), prin contractele de colaborare din design si moda. Marcile sale Sport Performance si Lifestyle includ categorii ca Fotbal, Atletism, Sporturi Moto, Golf si Navigatie. Sport Fashion include colaborari cu branduri de designeri renumiti ca Alexander McQueen, Mihara Yasuhiro si Sergio Rossi.

Puma este prezenta in Romania prin intermediul firmei Mexxem din Cluj-Napoca, unic importator si distribuitor. Puma a intrat pe piata in ultimii ani de boom economic si a mizat atat pe ma!gazine proprii, cat si pe distributia de pro!duse catre magazinele partenere.

II .2. Problema de cercetare

Problema manageriala a companiei Puma consta in scaderea cotei de piata a categoriei de incaltaminte- adidasi ce apartin brand-ului Puma.

Managerul apeleaza la serviciile noastre cu scopul de a efectua o cercetare de piata pentru a afla motivul scaderii cotei de piata, care l-ar putea ajuta in gasirea solutiilor de rezolvare a problemei manageriale.

Pentru rezolvarea problemei de cercetare este necesara determinarea punctelor tari si slabe fata de concurenta, in raport cu factorii care influenteaza obiceiurile si comportamentul de cumparare. Scopul cercetarii pe care o efectuam este de a afla reactiile consumatorilor fata de anumite caracteristici (aspect, pret, imaginea marcii, calitatea produselor, distributie etc.).

In urma cercetarii, rezultatele ne vor oferi informatii cu privire la perceptia consumatorului fata de produsele brandului si ne vor ghida spre depistarea problemelor si gasirea solutiilor pentru imbunatatirea aspectelor ce au condus spre scaderea cotei de piata.

Bibliografie

Corneliu MUNTEANU, Emil MAXIM, Constantin SASU, Stefan PRUTIANU, Adriana ZAIT, Adriana MANOLICA, Tudor JIJIE, Adrian MONORANU; MARKETING PRINCIPII, PRACTICI, ORIZONTURI; editia a III-a; Editura SEDCOM LIBRIS, IASI, 2011;

www.insse.ro- accesat in data de 29.10.2016

https://ro.scribd.com/doc/86769001/Avantajele-unui-chestionar

http://www.qreferat.com/referate/psihologie/ANCHETA-PE-BAZA-DE-CHESTIONAR722.php

http://www.qreferat.com/referate/drept/Tactici-si-statistici-pentru-anc618.php

Preview document

Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 1
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 2
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 3
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 4
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 5
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 6
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 7
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 8
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 9
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 10
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 11
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 12
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 13
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 14
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 15
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 16
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 17
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 18
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 19
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 20
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 21
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 22
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 23
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 24
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 25
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 26
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 27
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 28
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 29
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 30
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 31
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 32
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 33
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 34
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 35
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 36
Proiect-cercetari-de-marketing-FINAL - Pagina 37

Conținut arhivă zip

  • Cercetare de marketing - Produs incaltaminte sport.docx

Alții au mai descărcat și

Cercetări de marketing - Dacia Logan

CAPITOLUL 1. PIATA AUTO DIN ROMÂNIA 1.1 Introducere Anul 2005 a fost al cincilea an consecutiv de crestere a pietei auto, începând cu 2001....

Raport Cercetare de Marketing - Brand Cunoscut vs Brand No Name

1. SCURT ISTORIC AL BRAND-URILOR SPORT CU TRADIŢIE ADIDAS şi NIKE sunt 2 din cele mai importante companii producătoare de adidaşi, haine,...

Studiul Serviciului Aerian

CAPITOLUL I: TRANSPORTUL AERIAN – COMPONENTĂ A TRANSPORTULUI INTERNAŢIONAL Transportul aerian – noţiuni generale. Transporturile aeriene...

Cercetare de marketing Poiana

CAPITOLUL I 1. Definirea problemei de cercetare 1.1. Stabilirea nevoii de cercetare Ciocolata reprezinta categoria în care intră tabletele,...

Raport de cercetare îmbrăcăminte

Rezumat Managerial În urma cercetării efectuate, am ajuns la următoarele concluzii: Cei mai mulți dintre consumatorii de articole vestimentare...

Cercetări de marketing cu privire la serviciul de transport în comun

1. Rezumat Tema raportului de cercetare o reprezintă “Studierea opiniei clienţilor cu privire la serviciul de transport în comun”. Chestionarul...

Cecrcetari marketing - atitudini opinii și comprtamente în ceea ce privește turismul montan în România

Introducere Ca ramura a sectorului tertiar si în acelasi timp ca ramura de interferenta, turismul reprezinta în perioada contemporana o varianta...

Ochelari de înot

Intoducere Când auzim cuvântul „ochelari” gândul ne duce automat către ochelarii de vedere (eventual de soare), însă există și alte feluri de...

Te-ar putea interesa și

Mediul de Marketing

Cap. 1. MEDIUL DE MARKETING Rezultatele pe care o firmă le obţine depind nu numai de activitatea pe care ea o desfăşoară, ci şi de factorii care...

Crearea și Promovarea Brand-ului Politic Metode și Tehnici - Cazul Republicii Moldova

Introducere Actualitatea Temei Investigate. Dinamica Impetuoasă A Schimbărilor Social-politice Care Au Avut Loc În Republica Moldova La Sfîrşitul...

Influențele culturale asupra comportamentului consumatorului de produse electrocasnice mici

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să analizeze comportamentul consumatorului în procesul decizional de cumpărare a produselor...

Proiectarea unui produs nou. Gingășie - brânza proaspătă de vaci cu banane

I.1 Scurt istoric al firmei- S.A “JLC”-Societate pe Acțiuni Jardan Lapte Companie Industria laptelui ocupa un loc deosebit în industria alimentară...

Berea cu aromă de ananas

I.1 Istoric firma Scurt istoric despre bere si intreprinderea “ Bere-Unitanc” Berea este una din cele mai vechi produceri. Se presupune ca inca...

Berea cu limonadă - Dinogeția

1. NECESITATEA APARIŢIEI UNUI PRODUS NOU 1.1. Scurt istoric al firmei Dacă în lume berea a câştigat teren din cele mai vechi timpuri, chiar din...

Proiectare produse noi - ciocolată cu mentă

I.1 Scurt istoric al firmei “Bucuria” Marca comercială SA ,,Bucuria” este cartea de vizită a Moldovei. Astăzi aceasta este cea mai mare...

Cercetări de Marketing

U1.1. Introducere Marketingul Plaseaza Clientul În Centrul Preocuparilor Unei Firme, Având Ca Obiectiv Principal Satisfacerea Nevoilor Si...

Ai nevoie de altceva?