Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 3 fișiere: doc
Pagini : 22 în total
Cuvinte : 11214
Mărime: 95.99KB (arhivat)
Publicat de: Valentina Tănase
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Viorelia Moldovan-Batrinac
Am prezentat acest proiect in cadrul facultatii de business si administrarea afacerilor,specialitatea marketing si logistica din cadrul Academiei de studii economice din Moldova, la marketingul serviciilor.

Extras din proiect

1. Descrierea direcţiei de studiere selectată pentru cercetare

1.1 Definirea segmentelor specifice în cadrul industriei

Serviciile de sănătate şi frumuseţe reprezintă una dintre industriile cele mai solicitate pe piaţa serviciilor. Ea se bazează pe stil, iar stilul la rândul sau, determina acel fapt, cum oamenii reacţionează la schimbările mediului ambiant, în sensul larg al cuvântului. Tendinţele de astăzi au in baza lor direcţiile, care au fost iniţiate câţiva ani in urma. Astăzi accentul se pune pe ecologia, sănătatea oamenilor si a planetei. Acest lucru este conceptul stilului modern, forţa motorie pentru persoanele energice si creative – oamenii secolului nou care prin munca asidua de fiecare zi prefera sa acorde ceva timp si sănătăţii şi frumuseţii lor.

Segmentele industriei serviciilor de sănătate şi frumuseţe sunt:

• Proceduri SPA;

• Cosmetologie;

• Sauna cu bazin si masaj hidro;

• Masaj;

• Mezoterapie;

• Epilare (bio, electrica);

• Servicii de frizerie;

• Vizajul profesionist;

• Manichiura si pedichiura;

• Helioterapie;

• Consultaţiile psihologului;

• Elaborarea stilului;

• Chirurgia estetică; etc

1.2 Descrierea generală a industriei şi a firmei selectate

1.2.1Descrierea generală a industriei

Cuvant “spa” este o prescurtare a expresiei latine “sanitas per aquam” si se refera la diferite modalitati de a obtine sanatatea prin intermediul apei. De asemenea, Spa este numele unei statiuni in Belgia unde se practica tratamentul cu apa minerala inca din evul mediu. Englezii au preluat termenul “spa” si l-au folosit ca denumire generica pentru practicile de relaxare: masaj, fitness, sauna, bai cu apa termala, sport, termenul virand mai degraba catre remediile externe decat cele interne.

Indiferent de originea numelui “spa”, acesta se refera la formele de relaxare care vizeaza atat sanatatea, cat si frumusetea. El poate include tratamente speciale la saloane de infrumusetare, dar si orice fel de activitati pe care le poti practica acasa, gen: bai cu uleiuri si diverse esente de plante, masaje, sport, yoga.

Prin spa se trateaza in primul rand stresul, se alunga oboseala, durerile musculare, insomniile, depresiile, lipsa energiei, migrenele, anxietatea, incetinirea ritmului imbatranirii si lipsa fermitatii pielii. Spa nu se refera la tratamente cosmetice, ci la revigorarea trupului si a mintii pe o cale naturala.

Saloanele de spa ofera tratamente de ingrijire faciala si corporala, diverse tipuri de masaj, sauna, aromoterapie, cromoterapie, terapie prin pietre, dusuri, impachetari cu plante, bai in piscina, tratamente anticelulitice si antivergeturi, terapii pentru proaspetele mamici, dar si pentru femeile insarcinate, tratamente pentru detoxifierea organismului si pentru imbunatatirea circulatiei sangelui.

In functie de locul in care se practica s-ar putea spune ca exista mai multe forme de spa:

• Spa in statiunile balneoclimaterice, care se face mai ales cu ape minerale, alge si namol.

• Spa in croaziera, care implica amenajarea la bordul vasului a unei sali speciale unde se asigura tot felul de facilitati care tin de spa: masaj, fitness, acupunctura, argiloterapie, kinetoterapie. Aceste activitati, combinate cu baile in apa din mare au un efect benefic asupra organismului.

• Spa medical – spa prin tot felul de proceduri fizioterapeutice, sub indrumarea unui medic.

• Spa acasa – bai, masaje, sport.

• Spa in vacanta – Daca esti o fire aventuroasa si iti plac scufundarile, bungee jumping, rafting, catararile pe munte, inotul, si daca le mai combini pe acestea cu cateva sedinte de yoga si masaj, poti spune ca faci spa.

• Spa urban – saloane in oras care incearca sa combine diverse sporturi cu diverse tratamente: impachetari cu plante, dusuri, diverse tipuri de masaj etc.

Cultura spa a luat amploare in secolul XIX, insa inceputurile acestei culturi se gasesc mult mai devreme, in secolul XVI, intr-o statiune balneara din Belgia, din regiunea Valonia, situata in zona muntilor Ardeni. Statiunea, care se numeste chiar Spa, este cunoscuta inca din evul mediu pentru apele ei minerale bogate in fier, care vindecau diverse boli. Englezii numeau aceasta statiune “Soda Fountain”, pentru virtutile ei binefacatoare.

Daca ne referim la bai ca terapie, se poate spune ca spa se practica inca din antichitate, cand la romani si la greci, acestea erau o obisnuinta. Aceste bai se gasesc mentionate in diverse surse datand inca din anul 500 i.e.n.

Spa, in interpretarea moderna de azi, isi are originile in limba engleza in cuvantul “espa” care facea referire la o anumita fantana. Din “espa”, cuvantul s-a transformat in “spaw”, iar in 1326, descoperirea de catre englezi a virtutilor apelor din mica localitate belgiana, Spa, a dus si la transformarea termenului in “spa”, adica terapie prin apa. La scurt timp dupa descoperirea acestor ape de englezi, in oraselul belgian au inceput sa se construiasca piscine cu apa minerala. In jurul anului 1550, William Slingsby a descoperit cateva izvoare de apa minerala langa Harrogate, in Anglia, si a comparat apa minerala a acestor izvoare cu cea din Belgia. De la aceasta data, terapiilor cu apa termala le-a ramas numele de “spa”.

400 de ani mai tarziu, Sidney Licht, fondatorul Societatii Americane de Hidrologie Medicala si Climatologie a definit spa-ul ca fiind un loc in care se folosesc ape minerale naturale intr-un scop terapeutic, indicate de o echipa de medici. In definitiile date termenului spa au mai fost incluse diverse servicii terapeutice, activitati sportive, tratamente specializate, diete si ritualuri de relaxare, toate avand un element comun, virtutile apei si in general, ale naturii.

Spre sfarsitul anilor ’90, spa a devenit o adevarata afacere, centrele de spa fiind din ce in ce mai promovate. Incepand cu anul 2000, centrele spa s-au transformat intr-o moda, cele mai cautate vacante fiind cele spa, iar sanatatea devenind treptat un fel de obiect de consum ca oricare altul.

1.2.2 Descrierea generală a firmei « EdenSPA »

“EdenSPA”este unul dintre cele mai moderne centre prestatoare de servicii spa din România aparut în noiembrie 2005, care îşi găseşte sediul în Bucureşti(doua centre:într-o casă şi în hotelul Monte Carlo Palace) şi Sibiu( în incinta hotelului Hilton), fiind prima firma de acest fel în acest spaţiu.

Filozofia firmei

De multe ori oamenii visează sa găsescă un loc unde sa uite de agitatia orasului, sa lase la o parte stress-ul cotidian, un loc in care sa se relaxeze si sa petreacă cateva ore de rasfat cu arome exotice, atmosfera calda si intima, terapie cu apa, maini magice si uleiuri miraculoase. « EdenSPA » oferă oaza in care ii poate rasfata si abandona intr-o atmosfera relaxanta, unde mintea, corpul si sufletul se destind si se armonizeaza.

Clienţii pot incerca experienta multisenzoriala a aromelor si a cromoterapiei, a masajelor si bio-electrostimularii, a terapiilor cu apa sau aer cald, insotite de efectul celor mai rafinate extracte vegetale si uleiuri esentiale vitaminizante.La dispozitia lor stă o varietate de peste patruzeci de tratamente naturale si terapeutice si alte servicii de relaxare, intretinere si infrumusetare administrate de o echipa profesionista inalt calificata al carei obiectiv este sa ai un tonus exceptional, o silueta frumoasa, un ten cu aspect tonic, stralucitor si un trup sanatos

Echipa

« Eden SPA » pune la dispoziţia clientului kinetoterapeuti si terapeuti spa, cu pregatire si experienta relevanta in tara si in strainatate.

In asociere cu terapiile corporale, medicii nutritionisti ajuta clientul sa-şi imbunatăţească regimul de viata si sa adopte o alimentatie naturala si sanatoasa, potrivit cu nevoile organismului său.

Esteticienele identifica particularitatile tenului clientului si ii recomanda tratamentul optim si produsele de ingrijire acasa, pentru a obtine un chip tonic si stralucitor.

Preview document

Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 1
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 2
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 3
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 4
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 5
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 6
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 7
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 8
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 9
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 10
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 11
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 12
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 13
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 14
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 15
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 16
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 17
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 18
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 19
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 20
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 21
Proiect de cercetare a pieței serviciilor Spa în baza Eden Spa - Pagina 22

Conținut arhivă zip

  • proiect Eden SPA part I.doc
  • proiect EdenSPA part III.doc
  • proiect part II.doc

Alții au mai descărcat și

Plan de Marketing - Deschiderea unui Restaurant

SCURTA INTRODUCERE Motto : A mânca diferit este întotdeauna ceea ce cautam când împingem usa unui restaurant O conjunctura acceptabila, o reala...

Cercetare de Marketing - Restaurant Medieval Gurmand

I. Prezentare firma a) Istoric Restaurantul “Medieval Gurmand” i-a nastere in 1987, dar din 2000 il putem gasi in incinta Iulius Mall din Iasi....

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?