Introducere 3 I.Prezentarea generala a hypermarketului 4 1.Amplasarea magazinului 4 2.Numele,sigla si sloganul 6 3 Organizarea interioara a hipermarketului 7 4.Prezentarea politicii comerciale 9 5. Mixul de marketing 11 6.Descrierea holulu de intrare-iesire 13 II.Organizarea activitatii la nivel de raion 14 1.Raionul Alimentar 14 2.Raionul Audio-Video-Electrocasnice 27 3.Raionul Bazar 38 4.Raionul Confectii-incaltaminte 44 5.Raionul Igiena,cosmetica si intretinere 52
Introducere “Everest” este un proiect prin care ne-am asumat misiunea de a crea un hypermarket unic, cu o suprafata de 4400m² valorificand la maxim spatiul disponibil prin crearea si dispunerea unei varietati imense de marfuri si produse de calitate, menite sa satisfaca orice consumator indiferent de varsta, categorie de venit, necesitate. Dorim sa mentionam faptul ca, crearea, planificarea,si amplasarea unui hypermarket este o sarcina deloc usoara, intrucit presupune o planificare minutioasa si calculata asupra avantajelor si dezavantajelor proiectarii unui hypermarket inca necunoscut consumatorului, cu anumite categorii de produse, cu un anumit sortiment de marci si firme si la anumite preturi. Concurenta a fost si este un alt factor ce influenteaza amplasarea, strategiile si politica unui hypermarket. Astfel, a fost necesar sa dam dovada de mai multa abilitate si creativitate pentru amenajarea si realizarea efectiva a hypermarketului.Totusi, in mod ferm am tinut cont de anumite aspecte ce se reflecta benefic asupra imaginii si reputatiei unui hypermarket, prin existenta unor preturi speciale si a oferirii unor produse de la cei mai buni producatori de pe piata autohtona si europeana, introducand in special o multime de oferte, servicii si elemente noi pe care nu toate hypermarketele le poseda si isi permit . In cele doua capitole ale acestui proiect vom dezvalui in detaliu identitatea hypermarketului Everest, motivele, politica si circumstantele ce-au condus la crearea acestuia. De asemeni, vom prezenta organizarea interioara, felul in care a fost planificat si amenajat fiecare raion din hypermarket, dispunerea liniilor de produse, caracterizarea produselor,identificarea tuturor tipurilor de produse si justificarea alegerii modului de amenajare a acestora.In capitolul II, vom gasi si vom intelege detaliat toate punctele mentionate mai sus datorita clasificarilor si calculelor efectuate. Speram ca acest proiect sa satisfaca toate obiectivele pe care ni le-am propus in vederea realizarii unui proiect original cu un continut cuprinzator. I.Prezentarea generala a hipermarketului 1.Amplasarea magazinului Problema implantarii unui hypermarket se pune in special atunci cand se creeaza o noua afacere utilizand un spatiu nevalorificat inca. Fundamentarea deciziilor ce vizeaza proiectarea unui hypermarket se bazeaza pe cunoasterea minutioasa a factorilor principali de influenta asupra structurii cererii de marfuri si a populatiei din zona de atractie a hypermarketului respectiv.Astfel, studiind avantajele si dezavantajele amplasarii, vom da dovada de maxima prudenta si adaptabilitate prin alegerea unor dimensiuni adecvate pentru viitorul hypermarket, delimitand aria de atractie. Hypermarket EVEREST este amplasat la nivelul solului avand o suprafata de 4400 m² cu un randament global al incasarilor de 58000 Ron/m² pentru 2012. Cercetant in grup pe harta toate locatiile posibile si disponibile din unele zone pe care le-am remarcat in special, datorita satisfacerii exigentelor fata de conditiile pe care trebuie sa le detina locatia, am decis ca hypermarketul “Everest” sa fie construit pe Bulevardul Primaverii ,nr2 din Iasi. Alegerea noastra poate fi justificata prin determinarea unor avantaje ale amplasarii precum existenta spatiilor libere bine localizate ce pot fi exploatate, fluxul dens de clienti, mijloace de transport ce circula regulat prin zona, invecinarea cu diverse intreprinderi industriale,firme si crearea unor spatii de parcare puse la dispozitia potentialilor clienti. Alte aspecte de care am tinut cont sunt: obiceiurile de consum ale populatiei, structura pe varste si nivelul venitului oamenilor din zona. Desi zona este predominant avantajoasa din punct de vedere al amplasarii, exista totusi si cateva dezavantaje printre care: concurenta si lipsa relativa a spatiilor locative. Prezenta unei concurente importante pe care o constituie giganti precum Metro Karrefour, Kaufland si Auchan ce detin din ce in ce mai mult spatiu pe piata din Iasi constituie o amenintare si un factor de risc pentru Everest. Piata din Romania este supraincarcata de supermarketuri si hypermaturi care nu ofera mereu calitatea asteptata, iar pretul la multe produse de calitate, este deseori depasit sau prea mare pentru unele categorii de clienti, acest fapt explicandu-se in mare parte prin promovarea mai curanda a brandurilor de produse decat a calitatii si a pretului.Noi insa, am incercat sa mergem pe o alta cale, oferind produse de calitate la un pret atractiv, far a neglija preferintele si dorinta consumatorului de a alege dintr-un sortiment cat mai larg de marci de la cei mai buni producatori. Altfel, nu vom reusi sa ne atingem obiectivele: atragerea unui numar maxim de clienţi, atat din zona cat si din oras, maximizand volumul vanzarilor si creand un mediu stabil si favorabil consolidarii reputatiei hypermarketului.Everest a fost orientat in special catre persoane care doresc sa-si aprovizioneze casa si familia cu produse din toate categoriile de marfuri, incurajandu-i printr-o conditionare atractiva sa aleaga o cantitate mai mare de marfuri la preturi mai mici. Noi dorim sa oferim tot ce-avem mai bun tuturor categoriilor de consumatori: atat celor pretentiosi ce mizeaza mai mult pe calitate si brand decat pe pret, cat si pentru cei chibzuiti,cu un venit limitat dar care isi doresc si ei produse de calitate. Toti pot sa devina clienti potentiali: studenti, elevi, adulti,varstnici. Produsele noastre sunt destinate tuturor, exceptii privind varsta,ocupatia, categoria de venit, posibilitati, cerinte si necesitati nu exista! 2.Numele,sigla si sloganul Orice hypermarket pentru a-si impune o imagine, are nevoie de un nume bun si şi un slogan original si usor de retinut in mintea consumatorului. E necesar ca numele, sigla si sloganul sa reflecte cel mai demn scopurile, activitatea si mesajul pe care vrea sa-l transmita hypermarketul catre client.Vom prezenta identitatea Hypermarketului Everest, luand fiecare element in parte:
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.