Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 32 în total
Cuvinte : 6424
Mărime: 10.23MB (arhivat)
Publicat de: Raul Florea
Puncte necesare: 7
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE FACULTATEA DE MARKETING

Cuprins

  1. Cuprins 3
  2. Contextul actual 4
  3. I. Definirea problemei 5
  4. II. Proiectarea campaniei 6
  5. II.1 Scop și obiective 6
  6. II.2 Modalități de implementare a proiectului 7
  7. II.2.1 Proiectul prin intermediul media 7
  8. II.2.2 Conferința de presă 9
  9. II.2.3 Concursul „Bucureștiul plânge! Cartierul tău râde? 11
  10. II.2.4 Expoziţie dedicată copiilor 13
  11. II.2.5 Dineul oficial și un eveniment surpriză 15
  12. III. Evaluare, Monitorizare şi Control 18
  13. IV. Anexe 23
  14. V. Bibliografie 33

Extras din proiect

Contextul actual

Fenomenul cu care se confruntă Bucureștiul din zilele noastre se poate explica exhaustiv prin intermediul tragediei comunelor sau a bunurilor publice: mediul ambiant reprezentat la nivel pragmatic de spațiile comune puse la dispoziția locatarilor capitalei este al tuturor și totuși al nimănui – cu toții profităm de avantajele pe care ni le oferă, dar nimeni nu-și asigură responsabiliatea îngrijirii unor astfel de spații.

Astfel, Bucureștiul anului 2010 este numită capitala gunoaielor, deținând rușinosul titlu de cea mai poluată capitală europeană. Efectiv, pe lângă o producție impresionantă de noxe provenite de la numărul de autoturisme din București ce se dublează de la an la an , capitala românească suferă de o cantitate crescândă de gunoaie reciclate sau pe post de ornamente, Bucureștiul producând peste 2000 de tone de gunoi zilnic. Impactul asupra mediul înconjurător și, în consecință, asupra sănătății bucureștenilor a gunoaielor aruncate la întâmplare sau reciclate necorespunzător este conștientizat într-o măsură insuficientă de către autoritățile implicate, dar mai ales de către publicul larg. Așadar, există un număr impresionant de locuitori ai capitalei care nu cunosc efectele nocive ale gunoaielor aruncate la întâmplare atât asupra sănătății lor, cât și asupra sănătății și capacității de dezvoltare armonioase a copiilor și nepoților lor.

Pentru soluționarea acestei probleme ocurentă în rândul populației bucureștene a fost realizat în ultima perioadă un număr impresionant de campanii de stimulare a simțului responsabilității printre care putem menționa: “Harta verde a Bucurestiului”, “Marea debarasare”, “Sa ajutam planeta sa respire”, “Mosul Verde”, “Mersul pe bicicleta- protejezi mediul si arati bine”, “Nu fii pungas”, “Protejezi mediul si primesti 15%” de la Altex, “Respect pentru viitor” de la Petrom, “Cicloteque”. Din păcate, deși toate aceste campanii au avut un impact considerabil asupra segmentelor de public vizate, acesta a avut efecte pe termen scurt, numeroasele campanii nereușind să ofere informații complete și pertinente asupra pericolelor trăirii într-un mediu ambiant poluat.

Pentru remedierea acestei deficiențe de informare, organizația non-profit Cercetașii României își propune să realizeze o campanie de informare în masă prin parcurgerea unor pași bine planificați. Prima fază de furnizare a informațiilor concrete și relevante este campania „Bucureștiul plânge” ce va fi dedicată capitalei. Ulterior, în situația unei reușite la nivelul micului Paris, acest concept se va extinde și în alte orașe importante din România.

I. Definirea problemei

Pe lângă problema coletării necorespunzătoare de către autorități a deșeurilor, o problemă majoră cu care se confruntă Bucureștiul este faptul că gunoaiele se găsesc pretutindeni: în fața blocului, în jurul tuturor piețelor bucureștene, în parcuri, pe marginea și în interiorul lacurilor, pe spații întinse la periferia orașului. Astfel, din totalul de 2000 de tone de deșeuri produse zilnic de capitala bucureșteană, aproximativ 60-70 de tone de gunoi rămân neorganizate în fiecare sector al Capitalei. În urma analizei atente se va remarca faptul că doar 80% din cantitatea de gunoaie este colectată, restul de 20% rămânând pe spațiile verzi, terenurile virane, malurile lacurilor. Pericolul reprezentat de acest număr relativ redus de deșeuri necolectate este subapreciat, nefiind luat în considerare un aspect vital - gunoiul este o sursă de hrană pentru câinii vagabonzi, păsări, pisici, ajungând printr-un întreg lanț trofic la animale domestice care vor transmite mai departe bacteriile și elementele nocive până la oameni.

Un mediu înconjurător poluat prin deșeurile necolectate coroborat de nerespectarea frecventă a normelor de igienă alimentară pot fi adevărate „bombe” biologice pentru locuitorii capitalei. Pentru contracararea unui astfel de fenomen se va declanșa campania „Bucureștiul plânge”, o campanie de informare completă și coerentă.

II. Proiectarea campaniei

II.1 Scop și obiective

Proiectul demarat de Cercetașii României are ca scop principal informarea bucureștenilor asupra pericolelor asociate unui mediu ambiant poluat. Prin intermediul campaniei „Bucureștiul plânge” se va urmări prezentarea de date reale în vederea influențării comportamentului publicului nu prin teamă, ci prin conștietizarea unor aspecte vitale.

Principalele obiective ale acestui program sunt următoarele:

- Obținerea unui parteneriat cu Ministerul Mediului și a Pădurilor, Garda Națională de Mediu, Agenția pentru Protecția Mediului, dar și cu Primăria Generală a Municipiului București. Prin atragerea acestor autorități ca parteneri se va asigura autenticitatea și popularitatea proiectului, pe lângă avantajele practice precum contribuția cu sfaturi și implicare directă;

- Ridicarea gradului de conștientizare a efectelor deosebit de nocive ale unui trai într-un mediu ambiant poluat în rândul populației Bucureștiului;

- Orientarea directă către părinții copiilor mici prin informarea acestora despre pericolele generate de existența gunoaielor și a mizeriei stradale asupra sănătății copiilor lor.

Preview document

Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 1
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 2
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 3
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 4
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 5
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 6
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 7
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 8
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 9
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 10
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 11
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 12
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 13
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 14
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 15
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 16
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 17
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 18
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 19
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 20
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 21
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 22
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 23
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 24
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 25
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 26
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 27
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 28
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 29
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 30
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 31
Proiect la relații publice - Campania Bucureștiul Plânge - Pagina 32

Conținut arhivă zip

  • Proiect la Relatii Publice - Campania Bucurestiul Plange!.doc

Alții au mai descărcat și

Plan de relații publice

Etapa 1: Definirea problemei: - Intrebarea de baza: "Ce se intampla acum?" Cramele Recas este unul dintre cei mai apreciati producatori de vin...

Proiect la relații publice - Expoaventuri - târg de pescuit și vânătoare

Revista “Aventuri la pescuit” este o revista ce se adreseaza iubitorilor de pescuit si vanatoare. Nu este doar o revista de pescuit, ci este este...

Relații Publice

Notă: Sunt 12 suporturi de RP pentru 12 întâlniri de predare propriu-zisă (12 cursuri). O întâlnire va fi destinată testării pe parcurs (o oră) şi...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?