Proiect la Relatii Publice - Campania Bucurestiul Plange!

Cuprins proiect Cum descarc?

Cuprins 3
Contextul actual 4
I. Definirea problemei 5
II. Proiectarea campaniei 6
II.1 Scop si obiective 6
II.2 Modalitati de implementare a proiectului 7
II.2.1 Proiectul prin intermediul media 7
II.2.2 Conferinta de presa 9
II.2.3 Concursul ,,Bucurestiul plange! Cartierul tau rade? 11
II.2.4 Expozitie dedicata copiilor 13
II.2.5 Dineul oficial si un eveniment surpriza 15
III. Evaluare, Monitorizare si Control 18
IV. Anexe 23
V. Bibliografie 33


Extras din proiect Cum descarc?

Contextul actual
Fenomenul cu care se confrunta Bucurestiul din zilele noastre se poate explica exhaustiv prin intermediul tragediei comunelor sau a bunurilor publice: mediul ambiant reprezentat la nivel pragmatic de spatiile comune puse la dispozitia locatarilor capitalei este al tuturor si totusi al nimanui - cu totii profitam de avantajele pe care ni le ofera, dar nimeni nu-si asigura responsabiliatea ingrijirii unor astfel de spatii. 
Astfel, Bucurestiul anului 2010 este numita capitala gunoaielor, detinand rusinosul titlu de cea mai poluata capitala europeana. Efectiv, pe langa o productie impresionanta de noxe provenite de la numarul de autoturisme din Bucuresti ce se dubleaza de la an la an , capitala romaneasca sufera de o cantitate crescanda de gunoaie reciclate sau pe post de ornamente, Bucurestiul producand peste 2000 de tone de gunoi zilnic. Impactul asupra mediul inconjurator si, in consecinta, asupra sanatatii bucurestenilor a gunoaielor aruncate la intamplare sau reciclate necorespunzator este constientizat intr-o masura insuficienta de catre autoritatile implicate, dar mai ales de catre publicul larg. Asadar, exista un numar impresionant de locuitori ai capitalei care nu cunosc efectele nocive ale gunoaielor aruncate la intamplare atat asupra sanatatii lor, cat si asupra sanatatii si capacitatii de dezvoltare armonioase a copiilor si nepotilor lor. 
Pentru solutionarea acestei probleme ocurenta in randul populatiei bucurestene a fost realizat in ultima perioada un numar impresionant de campanii de stimulare a simtului responsabilitatii printre care putem mentiona: "Harta verde a Bucurestiului", "Marea debarasare", "Sa ajutam planeta sa respire", "Mosul Verde", "Mersul pe bicicleta- protejezi mediul si arati bine", "Nu fii pungas", "Protejezi mediul si primesti 15%" de la Altex, "Respect pentru viitor" de la Petrom, "Cicloteque". Din pacate, desi toate aceste campanii au avut un impact considerabil asupra segmentelor de public vizate, acesta a avut efecte pe termen scurt, numeroasele campanii nereusind sa ofere informatii complete si pertinente asupra pericolelor trairii intr-un mediu ambiant poluat.
Pentru remedierea acestei deficiente de informare, organizatia non-profit Cercetasii Romaniei isi propune sa realizeze o campanie de informare in masa prin parcurgerea unor pasi bine planificati. Prima faza de furnizare a informatiilor concrete si relevante este campania ,,Bucurestiul plange" ce va fi dedicata capitalei. Ulterior, in situatia unei reusite la nivelul micului Paris, acest concept se va extinde si in alte orase importante din Romania. 
I. Definirea problemei
Pe langa problema coletarii necorespunzatoare de catre autoritati a deseurilor, o problema majora cu care se confrunta Bucurestiul este faptul ca gunoaiele se gasesc pretutindeni: in fata blocului, in jurul tuturor pietelor bucurestene, in parcuri, pe marginea si in interiorul lacurilor, pe spatii intinse la periferia orasului. Astfel, din totalul de 2000 de tone de deseuri produse zilnic de capitala bucuresteana, aproximativ 60-70 de tone de gunoi raman neorganizate in fiecare sector al Capitalei. In urma analizei atente se va remarca faptul ca doar 80% din cantitatea de gunoaie este colectata, restul de 20% ramanand pe spatiile verzi, terenurile virane, malurile lacurilor. Pericolul reprezentat de acest numar relativ redus de deseuri necolectate este subapreciat, nefiind luat in considerare un aspect vital - gunoiul este o sursa de hrana pentru cainii vagabonzi, pasari, pisici, ajungand printr-un intreg lant trofic la animale domestice care vor transmite mai departe bacteriile si elementele nocive pana la oameni. 
Un mediu inconjurator poluat prin deseurile necolectate coroborat de nerespectarea frecventa a normelor de igiena alimentara pot fi adevarate ,,bombe" biologice pentru locuitorii capitalei. Pentru contracararea unui astfel de fenomen se va declansa campania ,,Bucurestiul plange", o campanie de informare completa si coerenta.
II. Proiectarea campaniei
II.1 Scop si obiective 
Proiectul demarat de Cercetasii Romaniei are ca scop principal informarea bucurestenilor asupra pericolelor asociate unui mediu ambiant poluat. Prin intermediul campaniei ,,Bucurestiul plange" se va urmari prezentarea de date reale in vederea influentarii comportamentului publicului nu prin teama, ci prin constietizarea unor aspecte vitale.
Principalele obiective ale acestui program sunt urmatoarele:
- Obtinerea unui parteneriat cu Ministerul Mediului si a Padurilor, Garda Nationala de Mediu, Agentia pentru Protectia Mediului, dar si cu Primaria Generala a Municipiului Bucuresti. Prin atragerea acestor autoritati ca parteneri se va asigura autenticitatea si popularitatea proiectului, pe langa avantajele practice precum contributia cu sfaturi si implicare directa;
- Ridicarea gradului de constientizare a efectelor deosebit de nocive ale unui trai intr-un mediu ambiant poluat in randul populatiei Bucurestiului;
- Orientarea directa catre parintii copiilor mici prin informarea acestora despre pericolele generate de existenta gunoaielor si a mizeriei stradale asupra sanatatii copiilor lor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiect la Relatii Publice - Campania Bucurestiul Plange!.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!