Proiect Marketing - Manusi de Bucatarie

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS 2
REZUMAT INTRODUCTIV 3
CAPITOLUL I. ANALIZA PIETEI 4
I.1. IDENTIFICAREA PIETEI (descriere, evolutie, perspective de dezvoltare, structura) 4
DIMENSIUNILE PIETEI 4
I.2. CARACTERIZAREA PIETEI (profil consumatori) 5
I.3. SEGMENTAREA PIETEI (criterii, modalitati) 5
I.4. PIATA TINTA 8
CAPITOLUL II. CONFIGURAREA PRODUSULUI 10
II.1. ATRIBUTE: FIZIONOMIE, CARACTERISTICI FIZICE, UTILIZARI PRINCIPALE SI UTILIZARI SECUNDARE 10
II.2. SISTEMUL DE SUSTINERE: MARCA, AMBALAJUL, SERVICE, GARANTIE 10
II.3. LINIA DE PRODUSE 11
II.4. DIFERENTIEREA SI POZITIONAREA MARCII 12
CAPITOLUL III. CONFIGURAREA PRETULUI 14
III.1. FACTORI CARE INFLUENTEAZA PRETUL 14
III.2. STRATEGIA DE PRET 14
III.3. NIVELUL PRETULUI 15
CAPITOLUL IV. CONFIGURAREA PROMOVARII 16
IV.1. RECLAMA 16
IV.2. PROMOVAREA VANZARILOR 20
IV.3. RELATII PUBLICE 21
CAPITOLUL V. CONFIGURAREA DISTRIBUTIEI 22
V.1. EXTINDEREA TERITORIALA A DISTRIBUTIEI 22
V.2. INTENSITATEA RETELEI DE DISTRIBUTIEI SI STRUCTURA CANALELOR 22
BIBLIOGRAFIE 23


Extras din proiect Cum descarc?

REZUMAT INTRODUCTIV
SC Costel SRL dateaza pe piata Romaniei din 2001 iar produsele sale se adreseaza unui public larg de consumatori, din regiunea de nord-est a tarii (judetul Iasi).
Principalul scop pe care il urmareste SC Costel SRL este acela de a oferi oamenilor un plus de eleganta si disciplina in ceea ce priveste aranjarea materialelor ce tin de birotica si papetarie.
Bibliorafrul este un produs des intalnit si utilizat in majoritatea birourilor, bibliotecilor si a locuintelor. Un factor important il constituie nivelul de educatie al persoanelor vizate, nivelul acestora fiind mediu sau cu studii superioare. Un ultim factor este acela al situatiei materiale a pietei de referinta, nonconsumatorii absoluti reprezintand o ninsa foarte mica a firmei SC Costel SRL.
Lucrarea noastra se bazeaza pe cele patru elemente cheie ale unui mix de marketing:
- Produsul: privit ca un ansamblu de atribute tangibile si intangibile care satisfac o anumita necesitate. Principiul de baza sustinut de firma este obtinerea unui produs de la foarte bun spre excelent, pentru ca ,,firmele care fabrica un produs de valoare medie vor avea un rezultat mediu";
- Pretul: ca expresie baneasca a valorii sau utilitatii marfurilor;
- Plasarea: care este definita de canalele, retelele si circuitele de distributie ale produselor. Mergem pe principiul eficientei obtinute pe operatiuni precise si rapide in ceea ce priveste productia, distributia si serviciile post-vanzare (garantie).
- Promovarea: privita ca fiind comunicarea firmei cu exteriorul. Pentru noi, promovarea reprezinta liantul care leaga celelalte elemente ale mixului, iar pentru a obtine un produs competitiv, departamentul de marketing trebuie sa adopte o strategie care sa propulseze ideea spre cel mai inalt nivel al importantei si profitabilitatii, dar pentru idei bune avem nevoie de angajati intreprinzatori si eficienti, cei plictisiti si plictisitori ducand la un regres considerabil.
CAPITOLUL I. ANALIZA PIETEI
I.1. IDENTIFICAREA PIETEI (descriere, evolutie, perspective de dezvoltare, structura)
Piata gamei de produse a firmei SC Costel SRL este piata articolelor de birotica. Piata tinta a firmei este piata bibliorafturilor din judetului Iasi.
SC Costel SRL isi delimiteaza piata produsului dupa criteriul intereselor de marketing, fiind structurata de profilul persoanelor: consumatori si nonconsumatori.
Din numarul total al populatiei din Iasi ( N = 271.314 locuinte si birouri) un procent de 64.26% (adica C = 174.346 locuinte si birouri) desemneaza numarul consumatorilor si in acelasi timp se face identificarea pietei de referinta pentru bibliorafturi. Diferenta N-C = 271.314 - 174.346 = 96.968 ne arata numarul nonconsumatorilor (NC = 96.968 locuinte si birouri).
Din totalul nonconsumatorilor distingem locuintele ce au posibilitatea, dar nu achizitioneaza biblioraftul sau cei care nu au folosit sau auzit niciodata de produsul nostru. De asemenea, mai pot fi si cei care utilizeaza alte produse de birotica ca inlocuitor. Acestia sunt denumiti de specialistii in marketing nonconsumatori relativi (NCR) si se pot determina prin eliminarea nonconsumatorilor absoluti (NCA) din totalul nonconsumatorilor. In termeni matematici aceasta fraza s-ar transforma in: NCR = NC - NCA.
Din studiul de piata efectuat a rezultat ca 8,7% din nonconsumatori (8.436 gospodarii) sunt catalogati ca fiind absoluti si deci: NCR = 96.968 - 96.968 * 8,7% = 88.532 gospodarii, ceea ce reprezinta 32,63% din populatia totala.
Tinand cont de numarul nonconsumatorilor relativi si de numarul consumatorilor, SC CostelSRL a stabilit ca piata teoretica a produsului este: PT = C + NCR = 174.346 + 88.532 = 262.878 locuinte si birouri.
DIMENSIUNILE PIETEI
1. Frecventa medie de cumparare
f = 3 buc (un consumator achizitioneaza in medie, 3 biblorafturi pe an);
2. Rata de cumparare = 4 luni (consumatorii achizitioneaza produsul o data la 4 luni);
3. Volumul mediu al unei cumparaturi
q = 1 buc(consumatorii cumpara, in medie, un biblioraft la o cumparatura);
4. Capacitatea pietei (Cp) - Cp = N * I = N * q * f 
Cp = 271.314 * 1 * 3 = 813.942 buc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiect Marketing - Manusi de Bucatarie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!