Cuprins
- CUPRINS 2
- REZUMAT INTRODUCTIV 3
- CAPITOLUL I. ANALIZA PIEŢEI 4
- I.1. IDENTIFICAREA PIEŢEI (descriere, evoluţie, perspective de dezvoltare, structură) 4
- DIMENSIUNILE PIEŢEI 4
- I.2. CARACTERIZAREA PIEŢEI (profil consumatori) 5
- I.3. SEGMENTAREA PIEŢEI (criterii, modalităţi) 5
- I.4. PIAŢA ŢINTĂ 8
- CAPITOLUL II. CONFIGURAREA PRODUSULUI 10
- II.1. ATRIBUTE: FIZIONOMIE, CARACTERISTICI FIZICE, UTILIZĂRI PRINCIPALE ŞI UTILIZĂRI SECUNDARE 10
- II.2. SISTEMUL DE SUSŢINERE: MARCA, AMBALAJUL, SERVICE, GARANŢIE 10
- II.3. LINIA DE PRODUSE 11
- II.4. DIFERENŢIEREA ŞI POZIŢIONAREA MĂRCII 12
- CAPITOLUL III. CONFIGURAREA PREŢULUI 14
- III.1. FACTORI CARE INFLUENŢEAZĂ PREŢUL 14
- III.2. STRATEGIA DE PREŢ 14
- III.3. NIVELUL PREŢULUI 15
- CAPITOLUL IV. CONFIGURAREA PROMOVĂRII 16
- IV.1. RECLAMA 16
- IV.2. PROMOVAREA VÂNZĂRILOR 20
- IV.3. RELAŢII PUBLICE 21
- CAPITOLUL V. CONFIGURAREA DISTRIBUŢIEI 22
- V.1. EXTINDEREA TERITORIALĂ A DISTRIBUŢIEI 22
- V.2. INTENSITATEA REŢELEI DE DISTRIBUŢIEI ŞI STRUCTURA CANALELOR 22
- BIBLIOGRAFIE 23
Extras din proiect
REZUMAT INTRODUCTIV
SC Costel SRL datează pe piaţa României din 2001 iar produsele sale se adresează unui public larg de consumatori, din regiunea de nord-est a ţării (judeţul Iaşi).
Principalul scop pe care îl urmăreşte SC Costel SRL este acela de a oferi oamenilor un plus de eleganță și disciplina în ceea ce priveşte aranjarea materialelor ce tin de birotică și papetarie.
Bibliorafrul este un produs des intălnit și utilizat în majoritatea birourilor, bibliotecilor și a locuintelor. Un factor important îl constituie nivelul de educaţie al persoanelor vizate, nivelul acestora fiind mediu sau cu studii superioare. Un ultim factor este acela al situaţiei materiale a pieţei de referinţă, nonconsumatorii absoluţi reprezintând o ninșa foarte mica a firmei SC Costel SRL.
Lucrarea noastră se bazează pe cele patru elemente cheie ale unui mix de marketing:
- Produsul: privit ca un ansamblu de atribute tangibile şi intangibile care satisfac o anumită necesitate. Principiul de bază susţinut de firmă este obţinerea unui produs de la foarte bun spre excelent, pentru că „firmele care fabrică un produs de valoare medie vor avea un rezultat mediu”;
- Preţul: ca expresie bănească a valorii sau utilităţii mărfurilor;
- Plasarea: care este definită de canalele, reţelele şi circuitele de distribuţie ale produselor. Mergem pe principiul eficienţei obţinute pe operaţiuni precise şi rapide în ceea ce priveşte producţia, distribuţia şi serviciile post-vânzare (garanţie).
- Promovarea: privită ca fiind comunicarea firmei cu exteriorul. Pentru noi, promovarea reprezintă liantul care leagă celelalte elemente ale mixului, iar pentru a obţine un produs competitiv, departamentul de marketing trebuie să adopte o strategie care să propulseze ideea spre cel mai înalt nivel al importanţei şi profitabilităţii, dar pentru idei bune avem nevoie de angajaţi întreprinzători şi eficienţi, cei plictisiţi şi plictisitori ducând la un regres considerabil.
CAPITOLUL I. ANALIZA PIEŢEI
I.1. IDENTIFICAREA PIEŢEI (descriere, evoluţie, perspective de dezvoltare, structură)
Piaţa gamei de produse a firmei SC Costel SRL este piaţa articolelor de birotică. Piaţa ţintă a firmei este piaţa bibliorafturilor din judeţului Iaşi.
SC Costel SRL îşi delimitează piaţa produsului după criteriul intereselor de marketing, fiind structurată de profilul persoanelor: consumatori şi nonconsumatori.
Din numărul total al populaţiei din Iaşi ( N = 271.314 locuințe și birouri) un procent de 64.26% (adică C = 174.346 locuinte și birouri) desemnează numărul consumatorilor şi în acelaşi timp se face identificarea pieţei de referinţă pentru bibliorafturi. Diferenţa N-C = 271.314 – 174.346 = 96.968 ne arată numărul nonconsumatorilor (NC = 96.968 locuinte și birouri).
Din totalul nonconsumatorilor distingem locuintele ce au posibilitatea, dar nu achiziţionează biblioraftul sau cei care nu au folosit sau auzit niciodată de produsul nostru. De asemenea, mai pot fi şi cei care utilizează alte produse de birotica ca înlocuitor. Aceştia sunt denumiţi de specialiştii în marketing nonconsumatori relativi (NCR) şi se pot determina prin eliminarea nonconsumatorilor absoluţi (NCA) din totalul nonconsumatorilor. În termeni matematici această frază s-ar transforma în: NCR = NC - NCA.
Din studiul de piaţă efectuat a rezultat că 8,7% din nonconsumatori (8.436 gospodării) sunt catalogaţi ca fiind absoluţi şi deci: NCR = 96.968 – 96.968 * 8,7% = 88.532 gospodării, ceea ce reprezintă 32,63% din populaţia totală.
Ţinând cont de numărul nonconsumatorilor relativi şi de numărul consumatorilor, SC CostelSRL a stabilit că piaţa teoretică a produsului este: PT = C + NCR = 174.346 + 88.532 = 262.878 locuințe și birouri.
DIMENSIUNILE PIEŢEI
1. Frecvenţa medie de cumpărare
f = 3 buc (un consumator achiziţionează în medie, 3 biblorafturi pe an);
2. Rata de cumpărare = 4 luni (consumatorii achizitionează produsul o dată la 4 luni);
3. Volumul mediu al unei cumpărături
q = 1 buc(consumatorii cumpără, în medie, un biblioraft la o cumpărătură);
4. Capacitatea pieţei (Cp) – Cp = N * I = N * q * f
Cp = 271.314 * 1 * 3 = 813.942 buc.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Marketing - Manusi de Bucatarie.doc