Proiect Marketing Servicii - Family Pizza

Proiect
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Mărime: 96.20KB (arhivat)
Publicat de: Emil Chira
Puncte necesare: 7
UAIC, Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor

Extras din proiect

Firma analizata se numeste Family Pizza, este situate in Iasi b-dul Copou nr.26-28(langa Teo Farm) tel 0232 261647 iar adresa de email este www.familypizza.ro

Firma activeaza in domeniul alimentar si are ca principal obiect de activitate producerea si comercializarea urmatarelor tipuri de preparate culinare: pizza, paste, bauturi racoritoare si alcoolice, deserturi, etc. dupa cum se observa chiar din denumirea firmei, produsul de baza al firmei este reprezentat de pizza, dar printre clientii firmei se pot intalni si non-consumatori ai acestui produs.

In ceea ce priveste piata tinta, dupa cum rezulta chiar din titlu se doreste ca la serviciile pizzeriei sa apeleze intreaga familie, dar tinand cont si de amplasarea firmei(in inima centrului universitar al Iasiului), putem afirma ca piata tinta este reprezentata in principal de studenti.Cu toate acestea nu cred ca se poate face o delimitare exacta a clientilor firmei in ceea ce priveste varsta, clasa sociala, sexul, nivelul de educatie sau venitul.

Capitolul I : Implicarea umana

Atmosfera exterioara

Unul dintre inconvenientele firmei analizate este faptul ca functioneaza intr-o cladire in care isi desfasoara activitatea si alte unitati: cabinet stomatologic, casa de amanet, farmacie, birou traduceri si birou notarial.

Este adevarat faptul ca accesul se face separat, dar un client nou, care apeleaza pentru prima data la serviciile firmei este oarecum bulversat de varietatea firmelor amplasate in zona. De specificat este si faptul ca in interiorul localului este prezent si un bancomat.

Fatada cladirii este ingrijita si arhitectura se potriveste cu cea a cladirilor din zona

Daca ar fi sa analizam mijloacele de semnalizare a prezentei in zona, putem spune ca acestea exista, sunt in concordanta cu obiectul de activitate, ba mai mult incita clientul sa apeleze la serviciile oferite. Un exemplu concludent in acest caz este prezenta in fata cladirii a unui panou pe care este reprezentata o pizza imensa.

In ceea ce priveste spatiile de parcare, firma nu dispune de asa ceva si consider acest lucru un adevarat inconvenient, tinand cont si de marea diversitate de clienti.

Avand in vedere faptul ca firma este amplasata pe bulevard si nu pe o strada laturalnica, unde parcarea masinii nu ar reprezenta un pericol, consider ca existenta unei parcari in zona ar fi absolut necesara.

Daca in ceea ce priveste spatiile de parcare firma sta destul de prost, acest lucru nu se intampla si daca clientul apeleaza la mijloace de transport in comun pentru a ajunge la locatia dorita.

Daca ar fi sa analizam mijloacele de transport in comun cu ajutorul carora s-ar putea ajunge la destinatia dorita (family pizza), numarul acestora ar fi destul de mare deoarece aproape toate au ca punct de plecare sau sosire statia Copou.

Se poate ajunge la destinatia dorita apeland fie la microbuze particulare, fie la tramvaie si la trolee publice (42,41, 8, 13, 1). Nu exista propriu zis o statie in fata cladirii dar distanta dintre aceasta si statie este nesemnificativa.

Daca ar fi sa ne referim la mijloacele de acces vis-à-vis de piata tinta (pe care anterior am delimitat-o ca fiind reprezentata de studentii cazati in caminele Codrescu, T. Maiorescu si Targusor) nu cred ca pentru acestia distanta reprezinta un obstacol si nu se poate vorbi despre miloace de transport.

Accesul in cladire se face usor, fara prea multe obstacole, doar parcurgand un numar nesemnificativ de scari.

Atmosfera interioara

Daca ar fi sa analizam spatial interior al firmei, prima inpresie ar fi ca este in concordanta cu profilul de activitate.

Mobilierul este format din mese, scaune si un bar la care se face comanda de catre chelneri.

Daca ar fi sa facem o analiza a acestui spatiu am putea mentiona faptul ca interiorul este relativ mic iar amplasarea meselor este astfel facuta incat accesul, atat al clientilor cat si al personalului de contact, este foarte dificil de realizat.

In timpul sarbatorilor de iarna interiorul a fost astfel amenajat incat iti dadea senzatia ca te afli intr-un spatiu cu adevarat deosebit.

De precizat este si faptul ca localul este divizat in doua compartimente: unul in care sunt serviti fumatorii si unul pentru cealalta categorie de clienti si anume nefumatorii.

Conținut arhivă zip

  • Proiect Marketing Servicii - Family Pizza.doc

Alții au mai descărcat și

Piața Berii

Introducere Descoperită cu mii de ani în urmă, berea a devenit în ziuă de astăzi un aliment foarte des consumat pentru gustul său plăcut şi...

Proiect marketingul serviciilor - analiza firmei SC Creanga and Demeter SRL

Capitolul I: Denumirea şi obiectul de activitate al firmei de servicii Firma S.C. Creangă & Demeter S.R.L. are ca obiect de activitate prestarea...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?