Proiect Marketingul Produsului

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 4195
Mărime: 38.24KB (arhivat)
Publicat de: Izabela Ispas
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

1. Samsung Group

Samsung este o companie din Coreea de Sud, înfiinţată în 1938, având ca obiect principal de activitate producţia de produse electronice şi IT. Compania este numărul 1 mondial în producţia de memorii, monitoare TFT şi telefoane CDMA.

În anii 90’ Samsung s-a dezvoltat ca şi corporaţie internaţională. Nu numai că s-a extins şi pe plan extern, dar a început, de asemenea, să-şi croiască drum în domeniul anumitor componente electronice. Ramura de construcţii a companiei Samsung a obţinut un contract pentru construcţia unuia dintre cele două turnuri Petronas din Malaiezia în septembrie 1993 şi a lui Burj Dubai în 2004, hotel ce reprezintă cea mai înaltă structură creată vreodată de omenire. În 1996, Grupul Samsung a obţinut din nou fundaţia Sungkyunkwan University. Faţă de alte mari companii coreene, Samsung a supravieţuit aproape fără a fi atinsă de către criza financiară asiatică din 1997-1998. Totuşi, Samsung Motor Co, o societate pe acţiuni de 5 miliarde de dolari, a fost vândută în pierdere grupului Renault.

Cel mai important, Samsung Elecronics (SEC) s-a desprins de Grupul Samsung şi de atunci a ajuns să domine grupul şi întreaga afacere cu semiconductori, depăşind până şi liderul mondial în investiţii – Intel – în anul fiscal 2005. Brand-ul Samsung s-a îmbunătăţit semnificativ în ultimii ani. Considerat de către rivalii săi ca fiind un competitor de temut, Samsung Electronics şi-a extins foarte mult producţia, pentru a deveni cel mai mare producător mondial de cipuri DRAM, flash memory, optical storage drivers, având drept ţintă să dubleze vânzările şi să devină producătorul principal a 20 de produse la nivel global până în 2010. În prezent, el este unul dintre cei mai importanţi producători mondiali de display-uri cu cristale lichide şi de telefoane mobile din noua generaţie.

Samsung Electronics, ce a atins recorduri la nivel de profit şi venit în 2004 şi 2005, a depăşit Sony, devenind unul dintre cele mai populare branduri de electronice din lume. La sfârşitul lui 2005, Samsung avea o reţea ce valora 77.6 miliarde de dolari.

În România, Samsung are trei parteneri distribuitori ai produselor sale. Compania HAT Group distribuie telefoanele mobile, Genco Trade distribuie produsele electronice şi electrocasnice, iar produsele IT sunt livrate de compania Deck Computers.

Infiintata in 1992 din pasiune pentru IT si pentru performanta, DECK COMPUTERS a devenit una dintre companiile de top in industria de profil din Romania, cu una dintre cele mai dinamice evolutii ale afacerii si statutului pe piata in care activeaza.

Numele DECK COMPUTERS este asociat de peste 10 ani cu numele Samsung in ceea ce priveste promovarea si distributia de produse IT in Romania. Evolutia continua a parteneriatului cu unul dintre leaderii mondiali in tehnologie – SAMSUNG - a confirmat reputatia DECK pe piata IT din Romania si determinarea in a realiza in continuare o afacere la cele mai inalte standarde.

Prin asocierea DECK-SAMSUNG ca branduri de top in Romania a fost creat unul dintre cele mai dinamice si eficiente parteneriate. DECK este imaginea SAMSUNG la targuri si expozitii de profil, in presa IT si de business , in proiecte complexe si in parteneriate de durata cu jucatorii majori de pe piata, de mai mult de 10 ani.

Numeroasele distinctii de prestigiu acordate in fiecare an DECK COMPUTERS si produselor distribuite marcheaza o data in plus notorietatea pe care compania o are pe piata IT din Romania si evolutia permanenta cu performante de top in portofoliu.

De asemenea dezvoltarea DECK COMPUTERS a plasat compania in topul celor mai dinamice afaceri IT in fiecare an.

2. Analiza mediului de marketing extern

2.1 Concurenta si produsele acestora

Conform ultimului studiu al Strategy Analytics, Samsung deţinea la sfârşitul lunii aprilie 12,7% din piaţa mondială, pe locul al treilea, după Nokia şi Motorola, care deţineau 32,8% şi, respectiv, 20,1% din vânzările globale.

Grupul Nokia a lansat primul smartphone cu Yahoo Mobile – Nokia 6680, care poate sincroniza fotografiile din e-mail-urile de pe Yahoo, numerele de telefon, publica fotografiile pe internet, creeaza mesaje vocale pentru messenger si primeste notificari legate de e-mail-urile primite, salveaza chiar si datele de contact in reteaua proprie si importa agenda electronica si arhiva de e-mail-uri de pe Yahoo.

Un alt competitor este TC-Soft. Programele realizate sunt rezultatul cerintelor de pe piata romaneasca, firma fiind "client-oriented". Toate produsele informatice sunt realizate de catre un personal tinar si dinamic si deschis schimbarii. Toate update-urile pentru produsele achizionate de la firma TC-SOFT sunt oferite in mod gratuit.

Interesant este că Samsung vrea să se poziţioneze drept competitor al lui Apple, dar este în acelaşi timp producătorul procesorului pe baza căruia funcţionează iPad-ul. Desigur, acest lucru nu împiedică deloc compania coreeană să se lanseze pe piaţa tablet PC-urilor.

iPad-ul va ajunge pe piaţă undeva în luna martie şi se estimează că anul acesta vor fi vândute un număr de 6 milioane de astfel de ultra-portabile marca Apple. În schimb, piaţa telefoanelor mobile va atinge în jur de 1 miliard de unităţi, iar acest lucru ar trebui să fie o veste bună pentru Samsung, considerat al doilea producător de telefoane mobile din lume. Rămâne de văzut cum se va descurca pe piaţa tablet PC-urilor.

2.2 Elemente ale macromediului

a) Mediul demografic se refera la populatia aflata in zona de activitate a intreprinderii. Acesta reprezinta totodata unul din factorii formativi ai cererii de marfuri. Persoanele care folosesc agenda IMAG au varste curprinse intre 25-65 de ani, fiind atat de sex feminim, cat si de sex masculin. In tara noastra exista unitati care comercializeaza produse IT ce deservesc atat populatiei romane, cat si celor straine care desfasoare diverse activitati in domeniul afacerilor.

b) Mediul economic este alcatuit din ansamblul elementelor ce compun viata economica a spatiului in care actioneaza intreprinderea. Nivelul de dezvoltare al companiei Samsung este unul ridicat, atat in ansamblu, cat si pe fiecare ramura. De asemenea, gradul de ocupare a fortei de munca este mare si personalul Samsung este calificat. Situatia financiara a companiei este una foarte buna, fapt dovedit de dimensiunea cifrei de afaceri, care este in jur de 200 milioane euro.

Preview document

Proiect Marketingul Produsului - Pagina 1
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 2
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 3
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 4
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 5
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 6
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 7
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 8
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 9
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 10
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 11
Proiect Marketingul Produsului - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Proiect Marketingul Produsului.doc

Alții au mai descărcat și

Nokia - Plan de Marketing

Istoria Nokia înseamnă un secol şi jumătate de inovaţie - de la fabrica de hârtie de pe malul unui râu din sud-vestul Finlandei până la poziţia de...

Proiect cercetări de marketing - Samsung Group

PREZENTAREA FIRMEI Samsung Group este o companie din Coreea de Sud, înfiinţată în 1938, având ca obiect principal de activitate producţia de...

Plan de Marketing - SC Electro Center SRL

I. Fisa firmei Denumirea firmei: Sc.ELECTRO CENTER.Srl Forma jurdica: S.R.L Obiect de activitate: - automatizari industriale - instalatii...

Analiza de marketing a firmei Coca Cola

Capitolul I: Aspecte generale ale firmei COCA-COLA I.1. Prezentare generală a firmei Coca - Cola Produsul care a dat lumii gustul cel mai...

Marketing internațional Samsung

1. Descrierea generală a companiei Samsung este o companie sud-coreeană, fiind una dintre cei mai mari producători de dispozitive electronice din...

Plan de marketing firma Milka

CAPITOLUL 1: SUMARUL MANAGERIAL Acest plan de marketing s-a întocmit pentru a cerceta piața ciocolatei Milka și pentru a propune noi obiective...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Conducerea Activității de Marketing

INTRODUCERE În ultimele decenii , firmele au trebuit sa faca fata unei concurente mai acerbe mai oricând; a fost necesara trecerea de la o...

Turismul Cultural în România și Oltenia de Nord

INTRODUCERE Turismul în zone rurale, complementar altor f 616d311g orme de turism, contri¬buie la sustinerea acestuia, oferindu-i conditiile...

Studiu de Marketing privind Promovarea unui Produs de Asigurare

Capitolul I CONCEPTUL ŞI EMERGENŢA MARKETINGULUI 1.1 Emergenţa marketingului În teoria şi practica economică a zilelor noastre termenul de...

Plan de Marketing SC Poseidon SA

CAPITOLUL I Sumar managerial Firma S.C. Poseidon S.A. şi-a început activitatea în vara anului 2000, odată cu inaugurarea primului nostru hotel,...

Monografie Raiffeisen Bank

Cap. 1 Prezentarea societăţii bancare. Istoric şi evoţie 1.1 Grupul bancar Raiffeisen Austria Una dintre cele mai bune grupuri bancare din Europa...

Lansarea produsului Sagos-Albalact pe piața internațională

Albalact – Prezentarea companiei Infiintata in 1971 sub denumirea de Intreprinderea de Industrializare a Laptelui Alba, SC ALBALACT SA s-a...

Proiect social - de la gras la sănătos

Proiect social “De la gras la sănătos” Suntem ceea ce mâncãm! Tinerii de azi fac prea putină miscare si consumă prea multe calorii, grăsimi si...

Proiectarea și promovarea cozonacului cu ciocolată albă și migdale

I. DEFINIREA IDEII DE PRODUS NOU 1.1.Scurt istoric al firmei. Grupul Vel Pitar este liderul pietei romanesti a produselor de panificatie si...

Ai nevoie de altceva?