Proiect merchandising - Supermarket Axa

Proiect
2.7/10 (4 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 20 în total
Cuvinte : 2811
Mărime: 32.99KB (arhivat)
Publicat de: Vlad-Mugurel Iorga
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: CORODEANU DANIELA
Universitatea Alexandru Ioan Cuza Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor

Extras din proiect

Obiectivul proiectului: reamenajarea unui supermarket de 4.700 mp care sa cuprinda 5 raioane (alimentar, confectii - incaltaminte, igiena – intretinere - cosmetice, audio – video - electrocasnice si bazar).

Problema proiectului: reamenajarea supermarketului, amplasat la nivelul solului cu o suprafata totala de 4700mp. In anul 2005 s-a inregistrat un randament mediu global de 38.500 RON/mp vanzari. Produsele oferite faceau parte din urmatoarele grupe sortimentare: alimente, confectii, incaltaminte, uz casnic, papetarie, articole sportive, cosmetica, igiena - intretinere. In anul 2005 aceste produse au fost impartite in 5 raioane:

1. Raionul alimentar;

2. Raionul confectii incaltaminte;

3. Raionul igiena – intretinere - cosmetice;

4. Raionul audio – video - electrocasnice;

5. Raionul bazar.

Ponderea din incasarile realizate anterior pentru fiecare raion este prezentata in urmatorul tabel:

Nr.

criteriu Denumire raion Procent din incasari Suprafata ocupata

1. Alimentar 38% 50%

2. Confectii - Incaltaminte 18% 12%

3. Bazar 9% 5%

4. Igiena - Intretinere - Cosmetica 24% 20%

5. Audio - Video - Electrocasnice 11% 13%

Total 100% 100%

In anul 2006, suprafata va fi redimensionata prin realocarea suprafetelor raioanelor, avandu-se in vedere ca si criteriu procentul de vanzari / raion.

Schita generala a supermarketului va fi trasata avand in vedere acest criteriu: cifra de afaceri / mp.

CERINTE:

- Se va da un nume magazinului;

- Se va stabili o schita a magazinului, respectand suprafetele realocate; in interiorul suprafetei de vanzare se va face realocarea suprafetelor pe raioane pornind de la procentajul de incasari pe care-l aduce;

- Se va alege forma magazinului, respectand suprafata totala de 4700 mp si tinandu-se cont de ideea de baza ca in reamenajarea generala a suprafetei de vanzare si apoi a raioanelor este pentru a determina clientii sa circule cat mai mult pe suprafata de vanzare;

- Amplasarea raioanelor: se va tine cont de tendinta naturala a oamenilor de a se intoarce spre dreapta si de faptul ca in interiorul suprafetei de vanzare exista zone calde si zone reci;

- Se va tine cont de numarul caselor de marcat;

- Se va tine cont de existenta unui hol de acces si evacuare, a carui suprafata intra in suprafata de vanzare si va fi scazuta proportional din suprafata fiecarui raion (8; 10-12%).

DENUMIREA MAGAZINULUI:

AXA

“AXA PRETURILOR MICI SI A

PRODUSELOR DE CALITATE…

AXEAZA-TE PE NOI!”

Supermarketul A X A este localizat in orasul Piatra Neamt, zona Calea Romanului. Aceasta zona este intens circulata si de interes pentru majoritatea clientilor, fie ei aflati in vecinatate, locuitori ai acestui oras, sau doar turisti aflati in tranzit si se adreseaza tuturor categoriilor de consumatori.

Supermarketul este situat intr-o zona secundara, datorita marimii acestuia, dar cu o infrastructura dezvoltata conferind prin acest fapt cai de acces multiple.

Chiar daca supermarketul este amplasat intr-o zona secundara, aprovizionarea acestuia nu lasa deloc de dorit, magazinul detinand mereu o gama foarte variata de produse, foarte cerute si foarte proaspete, la cele mai mici preturi, avand drept concurenti directi: Metro - (Bacau/Iasi), BILLA - (Iasi), Fidelio, Cosmos, Prima si concurenti indirecti pe micii comercianti en-detail.

Suprafata magazinului: 4700mp (L=78,3m / l=60m)

Realocarea suprafetei raioanelor in functie de vanzarile din anul precedent sunt:

Nr.

criteriu Denumire raion Procent din incasari Suprafata ocupata

1. Alimentar 38% 45%

2. Confectii - Incaltaminte 18% 14%

3. Bazar 9% 7%

4. Igiena - Intretinere - Cosmetica 24% 23%

5. Audio - Video - Electrocasnice 11% 11%

Total 100% 100%

- Raionul Alimentar: 45% x4.698mp= 2.114,1 mp

- Raionul Confectii - Incaltaminte: 14% x 4.698 mp= 657,7mp

- Raionul Bazar: 7% x 4.698 mp= 328,8mp

- Raionul Igiena – Intretinere - Cosmetica: 23% x 4.698 mp= 1.080,5 mp

- Raionul Audio – Video - Electrocasnice: 11% x 4.698 mp= 516,7 mp

Suprafata holului de acces a fost hotarata la 470 mp, reprezentand 10% din suprafata totala a supermarketului (L=58,7 m / l=8 m).

Suprafata raioanelor dupa scaderea proportionala a suprafetei holului de acces este:

- Raionul Alimentar: 2.114,1 mp – 10% x 2.114,1 mp = 1.902.7 mp

- Raionul Confectii - Incaltaminte: 657,7 mp - 10% x 657,7mp = 592 mp

- Raionul Bazar: 328,8 mp - 10% x 328,8 mp = 296 mp

- Raionul Igiena – Intretinere - Cosmetica: 1.080,5mp - 10% x 1.080,5m = 972,5 mp

- Raionul Audio – Video - Electrocasnice: 516,7mp - 10% x 516,7 mp = 465,1 mp

Preview document

Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 1
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 2
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 3
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 4
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 5
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 6
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 7
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 8
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 9
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 10
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 11
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 12
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 13
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 14
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 15
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 16
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 17
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 18
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 19
Proiect merchandising - Supermarket Axa - Pagina 20

Conținut arhivă zip

  • Proiect Merchandising - Supermarket Axa.doc

Ai nevoie de altceva?