Proiect Tehnici Promotionale - Servicii Rent a Car

Extras din proiect Cum descarc?

Analiza Pietei
Piata rent-a-car din Romania dispune de o oferta variata atat din punct de vedere al marcilor, dar mai ales in ceea ce priveste modul de tarifare. In functie de dorinta sa, clientul poate opta pentru o masina autohtona, pentru care plateste de la 30 de euro pe zi, pentru o limuzina sau pentru un SUV. Pentru aceste ultime doua tipuri de autombile, preturile pot sari dincolo de 140-150 de euro. Problema nu o constituie oferta de produse, ci costul acestora. 
In alte tari europene, ca Grecia, Portugalia sau Spania, clientul plateste pentru o masina inchiriata mai putin decat la noi. De asemenea, automobilele sunt mai bine echipate, si nu se plateste garantie. In Romania, pe langa cheltuielile aferente inchirierii se achita o extrasuma, care variaza intre 200 si peste 1.500 de euro, in functie de cat de "fitoasa" e masina.
Piata autoturismelor de inchiriat din Romania se cifreaza la o valoare aproximativa de un milion de euro si cuprinde in jur de 1.000 de masini. La ora actuala, piata rent-a-car este subdezvoltata, cu o cifra de afaceri de aproximativ un milion de euro, potentialul de crestere fiind insa imens, firmele mari din domeniu dispunand de cate o suta sau doua de masini, cifra mult sub cererea pietei, dar se pare ca in 2007 piata se va dubla. Abia apoi va ajunge la maturitate, asa cum s-a intimplat in Polonia, Cehia, Ungaria si Slovenia, moment in care multe firme locale vor fi nevoite sa iasa de pe piata. Asa cum s-a intimplat in tarile care au aderat recent la UE, principalii jucatori de pe piata romaneasca de inchirieri de autoturisme vor fi marile nume din domeniu, adica aproximativ 6-7 companii.
Firmele de "rent a car" au mereu parcarea goala, asaltate de clientii care vor sa zgarie limuzinele altora in trafic sau sa fuga cu ele. 
Printre zecile de mii de masini care aglomereaza strazile Iasului se strecoara si cateva sute inchiriate. Firmele de "rent a car" s-au inmultit si la noi, chiar daca se confrunta cu probleme tipic balcanice, cum ar fi clientii care fug cu masinile. 
In Romania, piata de rent-a-car este inca la inceput si, in ciuda prezentei unor jucatori internationali ca Hertz, Avis, Budget, Europcar, Sixt si National, flota interna cuprinde actualmente doar 1.000 de masini de inchiriat.
Hertz, liderul de piata din Romania si din lume, are in principal clienti straini, din care 75% sunt oameni de afaceri veniti in Romania pentru o scurta perioada de timp,acestora adaugandu-li-se salariatii unor companii multinationale sau reprezentantii unor ambasade, consulate.
Daca pretul ar fi mai mic, clientii ar fi mai numerosi, insa problemele cu care se confrunta firmele de profil din Romania sunt legate mai ales de costurile de intretinere ale autovehiculelor: se consuma suspensii, amortizoare si cauciucuri mult mai mult decat in tarile vestice. Ratele de inchirieri cu 30-40% mai mari decat in tarile occidentale. 
Masinile de lux sunt inchiriate in general de companii pentru perioade mai mari.Multe dintre companii prefera sa inchirieze masinile decat sa le ia in leasing .
Firmele isi schimba parcul de masini in fiecare an. Cele mai vechi sunt din 2005. Majoritatea clientilor prefera sa inchirieze masini noi, dotate cu aer conditionat, airbag si ABS, cele mai scumpe masini fiind Mercedesurile, care se inchiriaza cu sume cuprinse intre 135 si 794 euro. 
La noi, daca nu se gandeste firma sa te pacaleasca, se gandesc sigur clientii. Desi exista un contract de inchiriere, in cazul furtului masinii, politia nu intervine deoarece considera ca a fost data de bunavoie. Nici firmele de asigurari nu se implica. 
In Romania, inchirierea masinilor este o afacere care mizeaza pe o clientela stricta: strainii. Tarifele impuse de firme, uneori mai mici decit cele practicate in tari precum Ungaria ori Bulgaria, si garantiile cerute ii determina pe romani sa refuze categoric aceste servicii. 
Afacerea este mult mai profitabila pentru companiile care si-au permis sa-si deschida birouri proprii in aeroporturile romanesti.Daca nu si-au facut rezervari, strainii, cum coboara din avion, pot inchiria, direct de la aceste birouri, masina dorita. De fapt, contractele incheiate la aeroport reprezinta circa 90-95% din intreaga activitate a unei firme.
Inchirierea de autoturisme este o afacere profitabila, spun jucatorii de pe piata, dar si costisitoare. Tarifele piperate pe care le cer sint justificate de cheltuielile cu politele de asigurare, intretinerea masinilor si dotarile acestora: airbag, ABS, aer conditionat, CD, inchidere centralizata, geamuri electrice, trusa medicala, anvelope adaptate sezonului, scaune speciale pentru copii si chiar suporturi pentru schiuri.
La Avis, de exemplu, una dintre firmele de top din domeniu, toate cele 199 de autoturisme sint fabricate in 2004. Normele impuse de compania-mama, Avis Europe, ii obliga sa nu tina nici o masina daca e rulata mai mult de 20.000-30.000 km. Nici un autoturism nu este autohton. In oferta exista si modele din clasa avansata, precum Mercedes C 200, Smart Coupee si normal. Lunar, firma incheie in medie cam 400 de contracte. 
Liderul pietei, Hertz, are o flota de 175 de autoturisme si microbuze, exclusiv marci precum Ford, Mercedes, Opel, Hyundai si Smart. 
Piata romaneasca de rent-a-car se ridica la 7 milioane euro, bani care se scot din circa 100.000 de zile de inchiriere.La noi exista o flota totala de 1.000 autoturisme de inchiriat si aproximativ 40 de firme, intre care se regasesc si francizele marilor companii internationale din domeniu. 
Recent, piata are un nou competitor Sixt New Kopel, in urma parteneriatului incheiat de firma israeliana, care are si operatiuni de leasing operational auto, cu unul dintre liderii mondiali ai pietei rent-a -car - Sixt AG.
New Kopel a achizitionat licenta Sixt pentru Romania, compania astfel formata - Sixt New Kopel deschizand deja doua birouri rent-a-car in Bucuresti si cate unul in Iasi, Constanta si Bacau.
Piata ieseana a inchirierilor de masini s-a dezvoltat puternic in ultima perioada, o alta intrare pe piata este cea a firmei Hertz. O explicatie a acestui fenomen, spun specialistii, ar fi numarul in crestere al oamenilor de afaceri care viziteaza orasul Iasi, la care se adauga, mai ales vara, romanii plecati in strainatate si care se intorc acasa pentru cateva zile sau pentru a-si petrece concediul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiect Tehnici Promotionale - Servicii Rent a Car.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!