Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 1884
Mărime: 404.77KB (arhivat)
Publicat de: Janeta Gheorghiță
Puncte necesare: 6
Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău Facultatea de Ştiinţe Economice Master: Marketing şi Comunicare în Afaceri

Extras din proiect

1. Definirea problemei decizionale

Problema cercetării o reprezintă analiza comportamentului de cumpărare a cafelei in judetul Bacau.

2. Definirea scopului

Scopul cercetării îl reprezintă cercetarea comportamentlui de cumparare a cafelei de catre populatia din Bacau.

3. Definire obiectivelor cercetarii

Obiectivele centrale care au rezultat din scopul cercetarii sunt urmatoarele:

• Determinarea tipului de cafea cumparat cel mai des de catre consumatori.

• Determinarea frecventei de cumparare a cafelei.

• Identificarea marcii care este cel mai des cumparata de consumatori.

• Identifcarea tipului de magazine de unde consumatorii isi cumpara cel mai des cafeaua

• Stabilirea criteriilor dupa care este aleasa marca de cafea preferata a cumparatorului

Obiectivele secundare urmaresc masura in care unele dintre aspectele vizate prin intermediul obiectivelor centrale variaza in functie de o serie de criterii socio-economice si demografice:

• Varsta

• Sex

• Venituri

• Nivel educational

• Ocupatie

• Marimea gospodariei

4. Definirea ipotezelor cercetarii

• 40 % dintre subiectii chestionati cumpara cafea macinata.

• 30 % dintre respondenti cumpara cafea o data pe saptamana.

• 50% dintre respondenti cumpara marca de cafea Jacobs.

• Principala unitate comercial de unde subiectii isi cumpara cafeaua este supermarket-ul.

• Majoritatea subiectilor cumpara cafeaua in functie de aroma acesteia.

• 50% dintre consumatorii de cafea au un venit cuprins intre 1500-3000 lei.

• 60% dintre respondenti au studii superioare.

• Majoritatea consumatorilor de cafea au varsta cuprinsa intre 26 si 35 de ani

• Gospodariile mari consuma cea mai mare cantitate de cafea.

• Majoritatea consumatorilor de cafea sunt femei.

5. Identificarea modalitatilor de culegere si sistematizare a datelor

• Pentru recoltarea informatiilor se vor utiliza metode de comunicare structurate.

• Instrumentul utilizat va fi chestionarul structurat, administrat de catre operatorii de interviu, operatorul va citi intrebarile si va consemna raspunsurile in chestionare.

• Operatorii de interviu vor fi plasati la iesirea din zonele comerciale.

• Intervalele orare in care se vor culege informatiile sunt : 09-12 si 16-20.

6. Definirea colectivitatii cercetate, a unitatii de observare si a unitatii de sondaj

Baza de esantionare include consumatorii de cafea din Bacau in varsta de cel putin 18 ani si cel mult 65 de ani. Unitatea de observare, ca si cea de sondaj o constituie individul chestionat.

Preview document

Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 1
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 2
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 3
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 4
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 5
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 6
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 7
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 8
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 9
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 10
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 11
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 12
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 13
Proiectarea și Organizarea Cercetării de Marketing Având ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumpărare a Cafelei - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea si Organizarea Cercetarii de Marketing Avand ca Scop Investigarea Comportamentului de Cumparare a Cafelei.docx

Ai nevoie de altceva?