Proiectarea unei cercetări de piață

Proiect
7.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2296
Mărime: 26.48KB (arhivat)
Publicat de: Denisa Moldoveanu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: MIHAELA CONSTANTINESCU
ACEST PROIECT A FOST PREZENTAT IN CADRUL FACULTATII DE MARKETING SI AM OBTINUT NOTA 10.

Extras din proiect

PROIECTAREA UNEI CERCETARI DE PIATA:

Studiul Comportamentul De Cumparare Pentru Sampoane

Etapa I : Scopul cercetarii

Studiul comportamentului de cumparare pentru sampoane in randul populatiei din Bucuresti cu varsta cuprinsa intre 16 si 54 de ani.

Etapa II: Stabilirea obiectivelor cercetarii

a) Identificarea marcilor de sampon cunoscute de respondent.

b) Determinarea gradului de cunoastere a produsului prin intermediul mass-mediei.

c) Stabilirea intentiilor de cumparare din viitorul apropiat pentru marcile de sampon preferate de consumator.

d) Identidicarea opiniei respondentilor pentru marcile de sampon cunoscute.

e) Cunoasterea opiniei consumatorului cu privire la raportul calitate-pret.

f) Stabilirea parerii respondentului cu privire la aspectul ambalajului produsului.

g) Determinarea frecventei de cumparare a marcii de sampon.

h) Cunoasterea intentiei consumatorului de a schimna produsul utilizat.

i) Aflarea gradului de accesibilitate financiara a cumparatorului potential.

j) Identificarea tipului de magazine de unde achizitioneaza de obicei produsul.

k) Aprecierea cunoasterii consumatorului cu privire la diversificarea sortimentala a marcii produsului

l) Cunoasterea sortimentului dintr-o anumita marca utilizata cu preponderenta de consumator.

Etapa III : Formularea ipotezelor conform obiectivelor stabilite

a) aproximativ 85% din respondenti mentioneaza marca Head&Shoulders ca marca de sampon cunoscuta, iar ca alte marci de sampon enumerate de consumator vor fi : Dove, Pantene, Sunsilk, Wash&Go.

b) Ca sursa de informare asupra produselor se vor distinge in proportie de 90% televizorul, iar a 2-a ca importanta va fi afisul stradal.

c) Cele mai frecvente marci pe care respondentul intentioneaza sa le cumpere in viitorul apropiat sunt : Pantene, Sunsilk, Garnier.

d) Respondentii vor avea o opinie buna asupra: Elseve/LOreal, Garnier, Pantene,Johnsons Baby, Dove, Wash&Go si o opinie mai putin buna despre: Nivea, Head&shoulders, Herbal Essences, Palmolive, Schauma, Sunsilk.

e) Parerea respondentului cu privire la raportul calitate-pret va fi buna pentru marcile: Garnier, Elseve/LOreal, Herbal Essences, Nivea, Palmolive, Pantene, Wash&Go si mai putin buna pentru marcile : Dove, Head&Shoulders, Johnsons Baby, Schauma, Sunsilk

f) Respondentul este multumit de ambalajul actual al marcilor de sampon si nu doreste schimbarea acestuia

g) Frecventa de cumparare a marcii de sampon este mare pentru persoanele care locuiesc in gospodarie cu mai multe personae spre deosebire de cele cu familie mai redusa.

h) Consumatorul are intentia de a schimba samponul utilizat o data la 3 luni.

i) In medie, majoritatea consumatorilor isi permit cel putin o marca de sampon de pe piata.

j) Magazinul preferat de consumatori este supermarket-ul, aproximativ 60% din ei achizitioneaza de la astfel de magazine.

k) Marca despre care consumatorii cunosc ca ar avea cele mai multe sortimente este Sunsilk

l) Sortimentul utilizat cu preponderenta de consuamtori este cel pentru volum.

Etapa IV: Definirea conceptuala si operationala a variabilelor cercetarii

Preview document

Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 1
Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 2
Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 3
Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 4
Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 5
Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 6
Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 7
Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 8
Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 9
Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 10
Proiectarea unei cercetări de piață - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Proiectarea unei Cercetari de Piata.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Impactul Apariției Internetului asupra Dezvoltării Marketingului

Capitolul 1 Internet şi neteconomie 1. 1. Internetul, revoluţia tehnologică a secolului XX Comunicarea în timp real a mesajelor ce includ text,...

Simulare Decizională Privind Managementul Strategic al Firmei

CAPITOLUL I PREZENTAREA DATELOR SIMULĂRII DECIZIONALE A. Prezentare generală a S.C. ZEUS S.A. Fondată în 1994, S.C. ZEUS S.A. Piteşti a ales...

Societatea Europeană a Informației

Această lucrare prezintă lumea contemporană privită prin prisma informaţiei ca şi resursă strategică a societăţi. Informaţia dinamizează evoluţia...

Cercetare de marketing Rama

Capitolul I: Studiu de caz la firma UNILEVER Prezentare: Web: www.unilever.ro Adresa: B-Dul Republicii 291 Ploiesti Anul înfiinţării: 29...

Proiectarea și implementarea unei cercetări de piață cantitative - Delma

Delma ofera o calitate foarte buna, la un pret accesibil Lansata in Romania in anul 1999, Delma a devenit in scurt timp lider de piata si a reusit...

Evaluarea eficienței economice a proiectului de dezvoltare a imobilului

Introducere Asa cum domeniul imobiliar ocupa o nisa aparte in economia tarii; investitiile imobiliare sunt un component important si vital pentru...

Cercetarea pieței băuturilor răcoritoare în scopul lansării produsului Fruttia al mărcii European Drinks

1. Mediul intern al firmei Bauturi racoritoare si alcoolice, produse alimentare, apa minerala. Linia de unire intre aceste produse este pusa de...

Managementul tranzacțiilor de comerț exterior - păpuși de porțelan

1.Rezumat În urma realizării unei cercetări asupra pieţei de păpusi de porţelan, am putut evidenţia avantajele competitive ale societătii S.C...

Ai nevoie de altceva?