Extras din proiect
PROIECTAREA UNEI CERCETARI DE PIATA:
Studiul Comportamentul De Cumparare Pentru Sampoane
Etapa I : Scopul cercetarii
Studiul comportamentului de cumparare pentru sampoane in randul populatiei din Bucuresti cu varsta cuprinsa intre 16 si 54 de ani.
Etapa II: Stabilirea obiectivelor cercetarii
a) Identificarea marcilor de sampon cunoscute de respondent.
b) Determinarea gradului de cunoastere a produsului prin intermediul mass-mediei.
c) Stabilirea intentiilor de cumparare din viitorul apropiat pentru marcile de sampon preferate de consumator.
d) Identidicarea opiniei respondentilor pentru marcile de sampon cunoscute.
e) Cunoasterea opiniei consumatorului cu privire la raportul calitate-pret.
f) Stabilirea parerii respondentului cu privire la aspectul ambalajului produsului.
g) Determinarea frecventei de cumparare a marcii de sampon.
h) Cunoasterea intentiei consumatorului de a schimna produsul utilizat.
i) Aflarea gradului de accesibilitate financiara a cumparatorului potential.
j) Identificarea tipului de magazine de unde achizitioneaza de obicei produsul.
k) Aprecierea cunoasterii consumatorului cu privire la diversificarea sortimentala a marcii produsului
l) Cunoasterea sortimentului dintr-o anumita marca utilizata cu preponderenta de consumator.
Etapa III : Formularea ipotezelor conform obiectivelor stabilite
a) aproximativ 85% din respondenti mentioneaza marca Head&Shoulders ca marca de sampon cunoscuta, iar ca alte marci de sampon enumerate de consumator vor fi : Dove, Pantene, Sunsilk, Wash&Go.
b) Ca sursa de informare asupra produselor se vor distinge in proportie de 90% televizorul, iar a 2-a ca importanta va fi afisul stradal.
c) Cele mai frecvente marci pe care respondentul intentioneaza sa le cumpere in viitorul apropiat sunt : Pantene, Sunsilk, Garnier.
d) Respondentii vor avea o opinie buna asupra: Elseve/LOreal, Garnier, Pantene,Johnsons Baby, Dove, Wash&Go si o opinie mai putin buna despre: Nivea, Head&shoulders, Herbal Essences, Palmolive, Schauma, Sunsilk.
e) Parerea respondentului cu privire la raportul calitate-pret va fi buna pentru marcile: Garnier, Elseve/LOreal, Herbal Essences, Nivea, Palmolive, Pantene, Wash&Go si mai putin buna pentru marcile : Dove, Head&Shoulders, Johnsons Baby, Schauma, Sunsilk
f) Respondentul este multumit de ambalajul actual al marcilor de sampon si nu doreste schimbarea acestuia
g) Frecventa de cumparare a marcii de sampon este mare pentru persoanele care locuiesc in gospodarie cu mai multe personae spre deosebire de cele cu familie mai redusa.
h) Consumatorul are intentia de a schimba samponul utilizat o data la 3 luni.
i) In medie, majoritatea consumatorilor isi permit cel putin o marca de sampon de pe piata.
j) Magazinul preferat de consumatori este supermarket-ul, aproximativ 60% din ei achizitioneaza de la astfel de magazine.
k) Marca despre care consumatorii cunosc ca ar avea cele mai multe sortimente este Sunsilk
l) Sortimentul utilizat cu preponderenta de consuamtori este cel pentru volum.
Etapa IV: Definirea conceptuala si operationala a variabilelor cercetarii
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiectarea unei Cercetari de Piata.doc