Cuprins
- Capitolul I Analiza pietei
- 1. Identificarea pietei
- 2. Caracterizarea pietei
- 3. Segmentarea peietei
- 4. Piata tinta
- Capitolul II Configurarea produsului
- 1. Componentele de marketing ale produsului
- 1.1. Caracteristici fizice
- 1.2. Functiile produsului
- 1.3. Sisteme de sustinere (nume, marca, ambalaj, eticheta, alte specificatii tehnice/de specialitate)
- 2. Linia de produse
- 3. Ciclul de viata
- 4. Concurenta
- 5. Diferentierea si pozitionarea produsului
- Capitolul III Promovarea
- 1.Reclama
- 2.Promovarea vânzarilor
- 3.Relatii publice
- Capitolul IV Distributia
- 1.Extinderea teritorila si intensitatea retelei de distributie
- 2. Structura canalului de distributie
- Capitolul V Pretul
- 1.Factorii care influenteaza nivelul preturilor
- 2. Strategia de pret
- Cpitolul VI Prezentarea site-ului firmei Novatech
Extras din proiect
1. Identificare
Firma SC NOVATCH SRL are sediul în Iasi, strada Sarariei, numarul 146.
Activitatea firmei a început în anul 2003 prin producerea de suporturi decorative pentru bucatarie din lemn de bambus.
În urma unei analize a pietei, a nevoilor si a dorintelor consumatorilor, firma a introdus pe piata înca un produs: scobitori din lemn de bambus. Acestea se deosebesc de scobitorile existente pe piata prin urmatoarele caracteristici: rezistenta, calitate superioara si efectul antiseptic, fiind realizate cu tehnologie de ultima generatie.
Scobitorile sunt utilizate atât de femei cât si de barbati, din mediul urban nefiind recomandate si utilizate de copii, de persoane peste 70 de ani sau de cele care sufera de afectiuni ale cavitatii bucale: gingivita, paradontita, hipertrofii gingivale.
Acest produs este prezent în toate casele oamenilor, în restaurante, fast-food-uri, cofetarii si, inclusiv, baruri. În general este utilizat de consumatori dupa masa(mic dejun, prânz sau cina), dar în acelasi timp poate fi folosit si ca material auxiliar în prepararea mâncarurilor(rulouri, gordon bleu) si a cocktail-urilor alcoolice si nonalcoolice.
Cât despre concurenta, pe piata româneasca, exista produse de productie autohtona, aici încadrându-se scobitorile din lemn de mesteacan produse de Viteco Lemchim-Braila, Rama Grup- Constanta, Gold Plast Production-Topoloveni, judetul Arges, dar si produse din import cum ar fi scobitorile de plastic Papstar si cele din lemn, ambalate individual de la Bornioli Rocco.
NOVATECH se diferentiaza strict de concurenta datorita fabricarii scobitorilor din lemn de bambus.
Populatia judetului Iasi este alcatuita din 813.943 locuitori atât din mediul rural cât si urban( din care 376.155 sunt din mediul urban).
Volumul pietei este un indicator care se exprima, de regula, în unitati fizice, cantitatea din produsul de referinta deja intrata si absobita pe o piata. În anul 2004 pe piata României au intrat 4.513.860 cutii de scobitori, fabricate atât în tara cât si importate. S-a ajuns la acest rezultat înmultind numarul de locuitori din mediul urban cu numarul de cutii achizitionate într-un an, cutie standard de 40 de bucati.
Capacitatea pietei exprima cât anume se poate consuma anual din produsul de referinta, daca acesta n-ar avea pret sau daca veniturile consumatorului ar fi nelimitate. Se calculeaza pe baza urmatoarei formule:
Cp= N*I= N*q*f , unde
N= numarul de consumatori/utilizatori ai produsului
I= intensitatea medie de consum
q= volumul mediu al unei cumparaturi
f = frecventa medie de cumparare
I= 3 cutii*12 luni=36 cutii/an
Cp= 376.155 locuitori* 36 cutii/an= 1.354.1580 cutii/an
Potentialul pietei exprima cât anume ar putea fi valoarea totala a vânzarilor daca produsul ar avea un anumit nivel de pret, iar consumatorii ar avea un anumit nivel al veniturilor.
Pp= Cp*P*µ, unde
Cp= capacitatea pietei
P= nivelul de pret al produsului
µ= coeficient de elasticitate al vânzarilor în functie de pret. Elasticitatea cererii pentru un bun, în functie de propriul sau pret este denumita elasticitate-pret. Aceasta reprezinta gradul de sensibilitate al cererii sau reactia ei la variatiile intervenite în nivelul pretului bunului respectiv.
Pp= 13541580*1RON*0,25= 3385395 RON
Gradul de saturatie la pietei, considerat un indicator al atractivitatii acesteia este determinat ca raport procentual între volumul si capacitatea pietei.
Gsp= Vp/Cp*100, unde
Vp= volumul pietei
Cp= capacitatea pietei
Gsp= 4513860/13541580*100= 33,33%
Având în vedere ca gradul de saturatie are un procent relativ scazut, sansele NOVATECH de a plasa noi cantitati din produsul de referinta cresc.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Promovarea pe Piata a unui Nou Tip de Scobitori.doc