Promovarea pe Piata a unui Nou Tip de Scobitori

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul I  Analiza pietei
1. Identificarea pietei
2. Caracterizarea pietei
3. Segmentarea peietei
4. Piata tinta
Capitolul II  Configurarea produsului
1. Componentele de marketing ale produsului
1.1. Caracteristici fizice
1.2. Functiile produsului
1.3. Sisteme de sustinere (nume, marca, ambalaj, eticheta, alte specificatii tehnice/de specialitate)
2. Linia de produse
3. Ciclul de viata
4. Concurenta
5. Diferentierea si pozitionarea produsului
Capitolul III  Promovarea
1.Reclama
2.Promovarea vanzarilor
3.Relatii publice
Capitolul IV  Distributia
1.Extinderea teritorila si intensitatea retelei de distributie
2. Structura canalului de distributie
Capitolul V  Pretul
1.Factorii care influenteaza nivelul preturilor
2. Strategia de pret 
Cpitolul VI  Prezentarea site-ului firmei Novatech


Extras din proiect Cum descarc?

1. Identificare
Firma SC NOVATCH SRL are sediul in Iasi, strada Sarariei, numarul 146.
Activitatea firmei a inceput in anul 2003 prin producerea de suporturi decorative pentru bucatarie din lemn de bambus.
In urma unei analize a pietei, a nevoilor si a dorintelor consumatorilor, firma a introdus pe piata inca un produs: scobitori din lemn de bambus. Acestea se deosebesc de scobitorile existente pe piata prin urmatoarele caracteristici: rezistenta, calitate superioara si efectul antiseptic, fiind realizate cu tehnologie de ultima generatie.
Scobitorile sunt utilizate atat de femei cat si de barbati, din mediul urban nefiind recomandate si utilizate de copii, de persoane peste 70 de ani sau de cele care sufera de afectiuni ale cavitatii bucale: gingivita, paradontita, hipertrofii gingivale.
Acest produs este prezent in toate casele oamenilor, in restaurante, fast-food-uri, cofetarii si, inclusiv, baruri. In general este utilizat de consumatori dupa masa(mic dejun, pranz sau cina), dar in acelasi timp poate fi folosit si ca material auxiliar in prepararea mancarurilor(rulouri, gordon bleu) si a cocktail-urilor alcoolice si nonalcoolice.
Cat despre concurenta, pe piata romaneasca, exista produse de productie autohtona, aici incadrandu-se scobitorile din lemn de mesteacan produse de Viteco Lemchim-Braila, Rama Grup- Constanta, Gold Plast Production-Topoloveni, judetul Arges, dar si produse din import cum ar fi scobitorile de plastic Papstar si cele din lemn, ambalate individual de la Bornioli Rocco.
NOVATECH se diferentiaza strict de concurenta datorita fabricarii scobitorilor din lemn de bambus.
Populatia judetului Iasi este alcatuita din 813.943 locuitori atat din mediul rural cat si urban( din care 376.155 sunt din mediul urban).
Volumul pietei este un indicator care se exprima, de regula, in unitati fizice, cantitatea din produsul de referinta deja intrata si absobita pe o piata. In anul 2004 pe piata Romaniei au intrat 4.513.860 cutii de scobitori, fabricate atat in tara cat si importate. S-a ajuns la acest rezultat inmultind numarul de locuitori din mediul urban cu numarul de cutii achizitionate intr-un an, cutie standard de 40 de bucati.
Capacitatea pietei exprima cat anume se poate consuma anual din produsul de referinta, daca acesta n-ar avea pret sau daca veniturile consumatorului ar fi nelimitate. Se calculeaza pe baza urmatoarei formule:
Cp= N*I= N*q*f , unde
N= numarul de consumatori/utilizatori ai produsului
I= intensitatea medie de consum
q= volumul mediu al unei cumparaturi
f = frecventa medie de cumparare
I= 3 cutii*12 luni=36 cutii/an
Cp= 376.155 locuitori* 36 cutii/an= 1.354.1580 cutii/an
Potentialul pietei exprima cat anume ar putea fi valoarea totala a vanzarilor daca produsul ar avea un anumit nivel de pret, iar consumatorii ar avea un anumit nivel al veniturilor.
Pp= Cp*P*u, unde
Cp= capacitatea pietei
P= nivelul de pret al produsului
u= coeficient de elasticitate al vanzarilor in functie de pret. Elasticitatea cererii pentru un bun, in functie de propriul sau pret este denumita elasticitate-pret. Aceasta reprezinta gradul de sensibilitate al cererii sau reactia ei la variatiile intervenite in nivelul pretului bunului respectiv.
Pp= 13541580*1RON*0,25= 3385395 RON
Gradul de saturatie la pietei, considerat un indicator al atractivitatii acesteia este determinat ca raport procentual intre volumul si capacitatea pietei.
Gsp= Vp/Cp*100, unde
Vp= volumul pietei
Cp= capacitatea pietei
Gsp= 4513860/13541580*100= 33,33%
Avand in vedere ca gradul de saturatie are un procent relativ scazut, sansele NOVATECH de a plasa noi cantitati din produsul de referinta cresc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Promovarea pe Piata a unui Nou Tip de Scobitori.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!