Protectia Consumatorilor in Romania si pe Plan Mondial

Cuprins proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1
Rolul si locul consumatorilor in activitatea comerciala
1.1 Conceptul de consumator
1.2 Structura consumatorilor
1.3 Relatiile comertului cu consumatorii
1.4 Comportamentul consumatorilor
CAPITOLUL 2
Protectia sociala si obiectivele programelor de protectia conumatorilor
2.1 Conceptul de protectie
2.2 Structura campului de actiune al protectiei
consumatorilor
2.3 Apararea drepturilor consumatorilor
CAPITOLUL 3
Protectia consumatorilor in Romania
3.1. Asigurarea cadrului legislativ si juridic al 
protectiei consumatorilor
3.1.2 Structura legislatiei
3.1.3 Sanctiuni cu privire la incalcarea legislatiei
3.2 Crearea unor instituti care sa vegheze asupra 
protectiei consumatorilor
3.2.1 Oficiul pentru Protectia Consumatorilor
3.2.2 Asociatii pentru Protectia Consumatorilor
3.2.3 Organisme consultative pentru protectia 
consumatorilor
CAPITOLUL 4
Orientari pe plan mondial
4.1 Protectia consumatorilor, obiectiv pricipal al ONU
4.2 Protectia consumatorilor in UE
4.3 Impletirea cadrului juridic si institutional din tara 
noastra cu cel al UE


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1
Rolul si locul consumatorului in activitatea comerciala
Economia de piata reprezinta o forma a economiei care lasa mecanismelor naturale de adaptare, grija asigurarii echilibrului permanent al ofertei si cererii, comportamentul fiecaruia dintre agentii economici fiind continuu transformat potrivit propriului interes, statul putand interveni doar pentru asigurarea liberei concurente sau in alte cazuri considerate speciale. Mai putem spune ca economia de piata, poate asigura coerentele necesare intr-o societate prin jocul preturilor, deciziilor de productie si alegere a consumatorilor, orientarea investitiilor productive spre productii necesare si rentabile, realizand in acelasi timp, echilibrul si adaptarile necesare in societate potrivit exigentelor de functionare corecta a mecanismului adoptat. 
Potrivit parerilor mai multor specialisti, la baza sistemului global de functionare a economiei sta mecanismul pietei. 
Mecanismul pietei are in vedere un sistem de relatii generale si particulare, astfel implementate si angrenate intre ele, incat elementele sistemului, ca agenti de transmisie, de la conditiile cadru catre structurile componente, antreneaza actiunea acestora, generand schimburi de activitati, acte de piata si o larga gama de rezultate.
Pentru ca mecanismul de piata sa poata functiona, trebuie sa existe concurenta intre ofertanti si competitie intre cumparatori, dar pe linga aceste doua fenomene, intre ofertanti si cumparatori trebuie asigurata o confruntare loiala. La baza acestei confruntari loiale stau legile cererii si ofertei.
In cadrul acestui mecanism isi au locul si consumatorii.
Dar pentru a intelege mai bine despre ce este vorba trebuie sa definim, inainte de toate, conceptul de consumator. 
Putem spune deci ca prin consumator intelegem: persoana fizica care dobandeste, utilizeaza ori consuma, ca destinatar final produse obtinute de la agenti economici sau care beneficiaza de servicii prestate de acestia. Aceasta definitie a consumatorului este data de Guvernul Romaniei prin Ordonanta Guvernului nr.21/1992.
1.1 Conceptul de consumator
Dupa cum spuneam anterior conform Givernului Romaniei prin Ordonanata sa nr.81/1992, consumatorul este persoana fizica care dobandeste, utilizeaza ori consuma, ca destinatar final produse obtinute de la agenti economici sau care beneficiaza de servicii prestate de acestia.
Dupa aceasta definitie putem spune ca exista doua piete cumparatoare, si anume:
- Pietele constituite din consumatorii si utilizatorii finali
- Pietele alcatuite din consumatorii intermediari sau industriali, precum si de revanzatori, adica organizatii comerciale sau comercianti propriu-zisi.
La aceste doua categorii de piete poate fi adaugata si piata formata din organizatiiile si institutiile ce achizitioneaza bunuri si servicii pentru propriile lor nevoi.
Putem afirma pe baza celor spuse anterior, utilizatorii finali, respectiv consumatorii reprezinta segmentul cel mai important din cadrul pietei. Acestia pot fi actuali, efectivi sau potentiali, consumatorul final reunind diferitele categorii de populatie care, pentru satisfacerea anumitor nevoi sau trebuinte apeleaza la cumpararea de bunuri de consum si servicii. Piata consumatorilor finali este foarte mare, in ea fiind incluse milioanele de persoane si familiile acestora, cu nevoile, dorintele si preferintele lor, dar mai ales cu puterea lor de cumparare, organizatiile, institutiile administratiei de stat ce cumpara produse sau servicii pentru satisfacerea unor anumite nevoi proprii si nu pentru prelucrare sau utilizare productiva si nici pentru revanzare asa cum se intampla in cazul organizatiilor comerciale sau comerciantilor. Prin urmare consumatorul final trebuie considerat orice subiect economic al carui comportament este indreptat spre satisfacerea necesitatilor individuale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Protectia Consumatorilor in Romania si pe Plan Mondial.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!