Publicitatea Adresata Copiilor

Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1.
Aspecte conceptuale privind publicitatea adresată copiilor
Conceptul de publicitate
Reclama reprezintă activitatea comercială prin care se urmăreşte, pe calea publicităţii (prin tipărituri, radio, televiziune, cinematograf etc.), suscitarea câştigarea interesului public asupra anumitor mărfuri, a unor cărţi, a unui spectacol, a folosirii unor servicii etc.
Reclama adresata copiilor este acea reclama al carui grup tinta e constituit de copii (persoane sub 12 ani).
Tipurile de imagini publicitare cu copii
Divizând imaginile publicitare în funcţie de produsele şi serviciile pe care companiile le scot în evidenţă, se pot observa:
Imagini publicitare în care copii sunt utilizaţi pentru a promova priduse şi servicii care nu le sunt destinate;
Imagini publicitare în care copii sunt utilizaţi pentru a promova priduse sau servicii destinate atăt lor, cât şi adulţilor;
Imagini publicitare în care copii sunt utilizaţi pentru a promova priduse sau servicii care le sunt destinate exclusiv.
Reprezentarea copilului nu depinde, însă, de tipul de servicii sau produse oferite, ci de elemente care contribuie la crearea unei nevoi de consum, motiv pentru care se mai poate realiza o diferenţiere:
Familia, care ifluenţează dezvoltarea copilului de mic, este punctul central al unor imagini publicitare. Fimele mizează pe acest univers cald şi securizant al familiei pentru a capta atenţi asupra produselor promovate;
Jucăriile simbolizează universul ludic propriu copilului, univers ce le aminteşte adulţilor de copilărie;
Moda domină toate categoriile de vârstă. Prezentând copii ca mici manechine profesioniste, imaginile devin adevărate fotografii artistice care captează atenţia prin originalitate;
Sănătatea. Singur sau înconjurat de alţi membrii ai familiei, copilul este simbolul vieţii sănătoase. Astfel, copilul valorizează oferta pentru a promova produse alimentare sau de igienă.
Capitolul 2. 
Publicitatea adresată copiilor
Publicitatea adresată copiilor este astăzi extrem de contestată, atât la nivelul ţării noastre cât şi pe plan mondial ca urmare a faptului că, copiii din zilele noastre au devenit cel mai important segment de consumatori din istorie datorită puterii de cheltuire şi viitoarelor influenţe ca un consumator adult. 
Copiii sunt bombardaţi cu reclame din orice sursă posibilă: televiziune, radio, internet, presă, panotaj etc. În timp ce gradul de impact al publicităţii asupra adulţilor poate fi problematic, în cazul copiilor poate fi devastator. Copiii sunt expusi zilnic unor exemple negative. De la scene de violenta, la reclame la produse nesanatoase sau personaje „rele” care vin sa-i rapeasca daca nu sunt cuminti.
Show-urile de televiziune nu mai asigură doar distracţie pentru copii ci “îi învaţă” pe aceştia cum să devină consumatori înainte de a împlini vârsta de 14 ani. Studiile arata ca in primii ani ai vietii, expunerea la astfel de mesaje influenteaza copiii, care au tendita sa imite ceea ce vad. De aceea părinţii trebuie să aibă grijă de mesajele comerciale furnizate de reclame prin diversele medii (tv, radio, print, outdoor, internet, jocuri video şi pe calculator , muzică, etc.) întrucât acestea descriu cât de bine este să consumi produsele alcoolice şi tutunul precum şi alte probleme care dăunează sănătăţii. Toate acestea pot crea dependenţă, ducând la apariţia bolilor la nivel fizic şi mental.
Pe măsură ce cresc, copiii încep să conştientizeze impactul publicităţii asupra lor şi devin deranjaţi de repetitivitatea spoturilor tv. În aceeaşi măsură, părinţii încep să realizeze caracterul comercial al publicităţii şi influenţa negativă a acesteia asupra copiilor lor, arată ultimul studiu realizat de IMAS.
Copii din societatea de astazi sunt transformati de media dupa chipul si asemanarea papusilor consumeriste din reclame. Datorita frustrarilor intentionat acumulate, copiii cad prada depresiei şi complexului de inferioritate datorita transformarii in consumatori de mici. Influenţate de reclame, de modă şi de stilurile de viaţă promovate de media şi propagate de anturaj, noile generaţii se încolonează involuntar în tendinţele de consum, iar copilăria de astăzi are tot mai puţine puncte comune cu universul în care se formau copiii în urmă cu două decenii. Actualmente apartenenta la grup se face in baza consumului de branduri si nu neaparat pe criterii ideologice sau intelectuale. Scara de valori este schimbata global in mod intentionat de catre marile corporatii, practic se inoculeaza percepţia faptului ca propria persoana nu este valoroasa în sine, ci numai impreuna cu branduri asociate. Astfel lipsa respectului simplu de sine duce la promiscuitate si compromisuri. Lipsa respectului de sine face ca multi oameni sa nu aiba suficienta incredere si in ei si sa se ascunda in masini si haine luxoase. În mod frecvent, în ultimul timp oamenii sunt valorizaţi de către ceilalţi după o serie de indicatori externi: bunurile pe care le au, modul în care se îmbracă, alegerile pe care le fac - respectiv apartenenta la grup prin consum.


Fisiere în arhivă (1):

  • Publicitatea Adresata Copiilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!