Publicitatea Adresata Copiilor

Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1.
Aspecte conceptuale privind publicitatea adresata copiilor
Conceptul de publicitate
Reclama reprezinta activitatea comerciala prin care se urmareste, pe calea publicitatii (prin tiparituri, radio, televiziune, cinematograf etc.), suscitarea castigarea interesului public asupra anumitor marfuri, a unor carti, a unui spectacol, a folosirii unor servicii etc.
Reclama adresata copiilor este acea reclama al carui grup tinta e constituit de copii (persoane sub 12 ani).
Tipurile de imagini publicitare cu copii
Divizand imaginile publicitare in functie de produsele si serviciile pe care companiile le scot in evidenta, se pot observa:
Imagini publicitare in care copii sunt utilizati pentru a promova priduse si servicii care nu le sunt destinate;
Imagini publicitare in care copii sunt utilizati pentru a promova priduse sau servicii destinate atat lor, cat si adultilor;
Imagini publicitare in care copii sunt utilizati pentru a promova priduse sau servicii care le sunt destinate exclusiv.
Reprezentarea copilului nu depinde, insa, de tipul de servicii sau produse oferite, ci de elemente care contribuie la crearea unei nevoi de consum, motiv pentru care se mai poate realiza o diferentiere:
Familia, care ifluenteaza dezvoltarea copilului de mic, este punctul central al unor imagini publicitare. Fimele mizeaza pe acest univers cald si securizant al familiei pentru a capta atenti asupra produselor promovate;
Jucariile simbolizeaza universul ludic propriu copilului, univers ce le aminteste adultilor de copilarie;
Moda domina toate categoriile de varsta. Prezentand copii ca mici manechine profesioniste, imaginile devin adevarate fotografii artistice care capteaza atentia prin originalitate;
Sanatatea. Singur sau inconjurat de alti membrii ai familiei, copilul este simbolul vietii sanatoase. Astfel, copilul valorizeaza oferta pentru a promova produse alimentare sau de igiena.
Capitolul 2. 
Publicitatea adresata copiilor
Publicitatea adresata copiilor este astazi extrem de contestata, atat la nivelul tarii noastre cat si pe plan mondial ca urmare a faptului ca, copiii din zilele noastre au devenit cel mai important segment de consumatori din istorie datorita puterii de cheltuire si viitoarelor influente ca un consumator adult. 
Copiii sunt bombardati cu reclame din orice sursa posibila: televiziune, radio, internet, presa, panotaj etc. In timp ce gradul de impact al publicitatii asupra adultilor poate fi problematic, in cazul copiilor poate fi devastator. Copiii sunt expusi zilnic unor exemple negative. De la scene de violenta, la reclame la produse nesanatoase sau personaje ,,rele" care vin sa-i rapeasca daca nu sunt cuminti.
Show-urile de televiziune nu mai asigura doar distractie pentru copii ci "ii invata" pe acestia cum sa devina consumatori inainte de a implini varsta de 14 ani. Studiile arata ca in primii ani ai vietii, expunerea la astfel de mesaje influenteaza copiii, care au tendita sa imite ceea ce vad. De aceea parintii trebuie sa aiba grija de mesajele comerciale furnizate de reclame prin diversele medii (tv, radio, print, outdoor, internet, jocuri video si pe calculator , muzica, etc.) intrucat acestea descriu cat de bine este sa consumi produsele alcoolice si tutunul precum si alte probleme care dauneaza sanatatii. Toate acestea pot crea dependenta, ducand la aparitia bolilor la nivel fizic si mental.
Pe masura ce cresc, copiii incep sa constientizeze impactul publicitatii asupra lor si devin deranjati de repetitivitatea spoturilor tv. In aceeasi masura, parintii incep sa realizeze caracterul comercial al publicitatii si influenta negativa a acesteia asupra copiilor lor, arata ultimul studiu realizat de IMAS.
Copii din societatea de astazi sunt transformati de media dupa chipul si asemanarea papusilor consumeriste din reclame. Datorita frustrarilor intentionat acumulate, copiii cad prada depresiei si complexului de inferioritate datorita transformarii in consumatori de mici. Influentate de reclame, de moda si de stilurile de viata promovate de media si propagate de anturaj, noile generatii se incoloneaza involuntar in tendintele de consum, iar copilaria de astazi are tot mai putine puncte comune cu universul in care se formau copiii in urma cu doua decenii. Actualmente apartenenta la grup se face in baza consumului de branduri si nu neaparat pe criterii ideologice sau intelectuale. Scara de valori este schimbata global in mod intentionat de catre marile corporatii, practic se inoculeaza perceptia faptului ca propria persoana nu este valoroasa in sine, ci numai impreuna cu branduri asociate. Astfel lipsa respectului simplu de sine duce la promiscuitate si compromisuri. Lipsa respectului de sine face ca multi oameni sa nu aiba suficienta incredere si in ei si sa se ascunda in masini si haine luxoase. In mod frecvent, in ultimul timp oamenii sunt valorizati de catre ceilalti dupa o serie de indicatori externi: bunurile pe care le au, modul in care se imbraca, alegerile pe care le fac - respectiv apartenenta la grup prin consum.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea Adresata Copiilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!