Problema decizionala Suntem firma S.C. BESTGIFT S.R.L ce produce si comercializeaza cadouri si dorim sa lansam un nou produs pe piata cadourilor de Dragobete si anume o rama foto digitala. Drept urmare trebuie sa decidem care vor fi caracteristicile produsului (culoare, forma, functii, simbolistica etc.), pretul, modalitatile de promovare sau canalele de informare a populatiei cu privire la noul produs si de asemenea ne intereseaza sa delimitam cat mai précis piata tinta. Decizia se va fundamenta pe informatiile obtinute in cadrul unui studiu de cercetare realizat de departamentul de marketing al firmei care este compus din: Apetrei Alexandra, Damian Anca-Ruxandra si Iosif Liviu Ionut. Obiectivele de cercetare Pentru a rezolva problema decizionala se va realiza un studiu de cercetare a carui obiective sunt urmatoarele: 1. Identificarea functiilor cautate de consumatori la o rama foto digitala; 2. Identificarea caracteristicilor ce influenteaza intr-o proportie mai mare consumatorii la achizitia acestui produs (functii, dimensiune, forma, culoare etc.); 3. Identificarea pretului psihologic. 4. Determinarea percepției consumatorilor asupra produsului ce se va lansa 5. Identificarea canalelor de informatie pe care le utilizeaza consumatorii in fundamentarea procesului decizional de cumparare; 6. Delimitarea pietei tinta. Metoda cercetarii Metoda de cercetare aleasă de firma noastră S.C. BESTGIFT S.R.L este directă, ancheta prin chestiaonar stradal deoarece aceasta ne permite să obținem rezultatele dorite într-o perioadă de timp scurtă și nu necesită costuri ridicate. Ca avantaje putem menționa: operaționalitatea, ușurința abordării chestionaților și obținerea de informații cantitative/calitative . Putem spune că această metodă este eficientă din punct de vedere financiar iar în ceea ce privește costurile cu resursele umane putem spune că și acestea sunt mici raportându-ne la costurile pe care le implică alte metode. Chestionarul utilizat in cercetarea noastra este urmatorul: CHESTIONAR Bună ziua! Numele meu este.... și realizez un studiu de piață referitor lacadourile de Dragobete. Vă rog a-mi acorda 3-4 minute din timpul dumneavoastră pentru a răspunde la câteva întrebări referitoare la noul produs de Dragobete și anume rama foto digitală: 1. Ați cumpărat vreodată cadouri de Dragobete? [ ] Da [ ] Nu 2. Ați cumpărat sau intenționați să cumpărați de Dragobete o ramă foto digitală? [ ] Da [ ] Nu [ ] Poate 3. Ce părere aveți despre rama foto digitală în materie de cadou de Dragobete? [ ] Foarte bună [ ] Satisfăcătoare [ ] Bună [ ] Nesatisfăcătoare 4. Acordați câte o notă de la 1 la 5 următoarelor caracteristici căutate la o ramă foto digitală: (1 – foarte important, 2 – important, 3 – indiferent, 4 - putin important, 5 – deloc important)
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.