Raport de Cercetare - Breloc

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2185
Mărime: 52.78KB (arhivat)
Publicat de: Marinel Radu
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Moisa Mihaela, Zait Adriana
FEEA

Extras din proiect

1. Problema decizională

Problema de decizie existentă în cadrul companiei Smart Choice este legată de introducerea pe piaţă a unui nou produs. Ar trebui lansat pe piaţă un nou model de breloc de chei, cu atribuţii privind monitorizarea modului de a conduce automobilul?

Pentru a înţelege în totalitate problema de decizie este nevoie de transpunerea acesteia într-o problemă de cercetare. Astfel, se va cerceta disponibilitatea publicului de a accepta introducerea pe piaţă a noului model de breloc de chei, Flash Drive.

2. Obiectivele cercetării:

• Să obţinem idei referitoare la caracteristicile brelocului şi să aflăm gragul de importanţă al acestora;

• Idetificarea aşteptărilor consumatorilor în ceea ce priveşte caracteristicile căutate de posibilii cumpărători ai acestui produs;

• Identificarea percepţiei consumatorilor asupra brelocului de chei ce redă parametrii viteză, distanţă sau număr de frânări în timpul deplasării cu automobilul;

• Să aflăm ce sume sunt dispuşi cumpărătorii să plătească pentru achiziţionarea unui breloc de chei.

3. Metoda cercetării

3.1. Anchetă

Piaţa ţintă a produsului breloc de chei este reprezentată de persoane cu vărsta cuprinsă între 18 şi 55 de ani, din mediul urban şi rural cu venituri medii şi peste medie. Din piaţa ţintă am extras un eşantion de persoane cu vârsta cuprinsă intre 18 şi 42 de ani din judeţul Iaşi.

Ca metodă de cercetare cantitativă am realizat o anchetă pe un număr de 30 persoane. Ancheta presupune completarea unor chestionare personale la locul de consum al produsului sau stradal. Deoarece chestionarul nu este unul complex iar aspectul vremii a fost unul favorabil, am ales să consemnăm răspunsurile diverşilor trecători. Pentru validarea acestora am avut nevoie de informaţii suplimentare cu privire la personalitatea şi stilul de viaţă al repondenţilor, motiv pentru care am recurs la administrarea chestionarelor şi la locul de muncă al acestora.

3.2. Instrumentul cercetării – chestionarul

Instrumentul cercetării utilizat de noi a fost chestionarul, acesta reprezentând totodată intrumentul metodologic cel mai des utilizat în cercetările de marketing. Chestionarul conceput de noi cuprinde 10 întrebări, de diverse tipuri, fiecare dintre acestea fiind necesare pentru obţinerea unor informaţii cantitative sau calitative. Astfel, în chestionar se vor regăsi întrebări închise ce conţin o alternativă simplă, răspunsul fiind de tipul „da” sau „nu”; întrebări deschise, care fac apel la cunoştinţele şi comportamentul persoanei interogate, răspunsurile posibile fiind practic nelimitate şi întrebări cu răspunsuri multiple sau semi-închise, unde i se cere persoanei interogate să aleagă unul sau mai multe răspunsuri dintr-o listă dată, acela sau acelea care se apropie cel mai mult de propria opinie. La rândul lor, întrebările cu răspunsuri multiple utilizează diverse tipuri de scale: nominale, ordinale şi de interval.

3.3 Model chestionar:

CHESTIONAR

Comportamentul consumatorilor de brelocuri de chei

Bună ziua! Mă numesc …………………………………… şi sunt reprezentant al departamentului de marketing al firmei , producătoare de brelocuri de chei. În prezent, realizăm o cercetare asupra consumului de brelocuri de chei, motiv pentru care vă rugăm să aveţi amabilitatea de a ne acorda 5 minute din timpul dumneavoastră pentru completarea acestui chestionar.

1. Deţineţi un breloc de chei?

( ) Da

( ) Nu

2. Precizaţi ce caracteristici ar trebui sa aibă un breloc pentru a vă determina să-l cumpăraţi:

......................................................................................................................................

3. De unde aţi achiziţionat cel mai recent un breloc?

( ) magazin de accesorii

( ) supermarket

( ) târguri şi expoziţii

( ) altele: .......................................................................................................................

4. Ierarhizaţi în funcţie de importanţă următoarele atribute de care ţineţi cont în alegerea unui breloc de chei (cu note de la 1 la 5, 1 pentru cel cu importanţa cea mai mică, 5 pentru cel cu importanţa cea mai mare):

( ) design

( ) inovaţia tehnică (ceas, cronometru, lanternă)

( ) preţ

( ) durabilitate

( ) grad de personalizare

Preview document

Raport de Cercetare - Breloc - Pagina 1
Raport de Cercetare - Breloc - Pagina 2
Raport de Cercetare - Breloc - Pagina 3
Raport de Cercetare - Breloc - Pagina 4
Raport de Cercetare - Breloc - Pagina 5
Raport de Cercetare - Breloc - Pagina 6
Raport de Cercetare - Breloc - Pagina 7
Raport de Cercetare - Breloc - Pagina 8
Raport de Cercetare - Breloc - Pagina 9
Raport de Cercetare - Breloc - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Raport de Cercetare - Breloc.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Raport de Cercetare - Breloc pentru Chei cu GPS

1. Titlul cercetării:Lansarea noului breloc pentru chei cu GPS al firmei “TRINKET” pe piata din Romania. 2. Problema decizionala Problema...

Mixul de Marketing - Breloc pentru Chei

Introducere Înainte de a începe prezentarea mixului de marketing al firmei „TRINKET”facem o scurtă recapitulare cu privire la studiul pieţei şi...

Ai nevoie de altceva?