Extras din proiect
1. Problema decizională
Problema de decizie existentă în cadrul companiei Smart Choice este legată de introducerea pe piaţă a unui nou produs. Ar trebui lansat pe piaţă un nou model de breloc de chei, cu atribuţii privind monitorizarea modului de a conduce automobilul?
Pentru a înţelege în totalitate problema de decizie este nevoie de transpunerea acesteia într-o problemă de cercetare. Astfel, se va cerceta disponibilitatea publicului de a accepta introducerea pe piaţă a noului model de breloc de chei, Flash Drive.
2. Obiectivele cercetării:
• Să obţinem idei referitoare la caracteristicile brelocului şi să aflăm gragul de importanţă al acestora;
• Idetificarea aşteptărilor consumatorilor în ceea ce priveşte caracteristicile căutate de posibilii cumpărători ai acestui produs;
• Identificarea percepţiei consumatorilor asupra brelocului de chei ce redă parametrii viteză, distanţă sau număr de frânări în timpul deplasării cu automobilul;
• Să aflăm ce sume sunt dispuşi cumpărătorii să plătească pentru achiziţionarea unui breloc de chei.
3. Metoda cercetării
3.1. Anchetă
Piaţa ţintă a produsului breloc de chei este reprezentată de persoane cu vărsta cuprinsă între 18 şi 55 de ani, din mediul urban şi rural cu venituri medii şi peste medie. Din piaţa ţintă am extras un eşantion de persoane cu vârsta cuprinsă intre 18 şi 42 de ani din judeţul Iaşi.
Ca metodă de cercetare cantitativă am realizat o anchetă pe un număr de 30 persoane. Ancheta presupune completarea unor chestionare personale la locul de consum al produsului sau stradal. Deoarece chestionarul nu este unul complex iar aspectul vremii a fost unul favorabil, am ales să consemnăm răspunsurile diverşilor trecători. Pentru validarea acestora am avut nevoie de informaţii suplimentare cu privire la personalitatea şi stilul de viaţă al repondenţilor, motiv pentru care am recurs la administrarea chestionarelor şi la locul de muncă al acestora.
3.2. Instrumentul cercetării – chestionarul
Instrumentul cercetării utilizat de noi a fost chestionarul, acesta reprezentând totodată intrumentul metodologic cel mai des utilizat în cercetările de marketing. Chestionarul conceput de noi cuprinde 10 întrebări, de diverse tipuri, fiecare dintre acestea fiind necesare pentru obţinerea unor informaţii cantitative sau calitative. Astfel, în chestionar se vor regăsi întrebări închise ce conţin o alternativă simplă, răspunsul fiind de tipul „da” sau „nu”; întrebări deschise, care fac apel la cunoştinţele şi comportamentul persoanei interogate, răspunsurile posibile fiind practic nelimitate şi întrebări cu răspunsuri multiple sau semi-închise, unde i se cere persoanei interogate să aleagă unul sau mai multe răspunsuri dintr-o listă dată, acela sau acelea care se apropie cel mai mult de propria opinie. La rândul lor, întrebările cu răspunsuri multiple utilizează diverse tipuri de scale: nominale, ordinale şi de interval.
3.3 Model chestionar:
CHESTIONAR
Comportamentul consumatorilor de brelocuri de chei
Bună ziua! Mă numesc …………………………………… şi sunt reprezentant al departamentului de marketing al firmei , producătoare de brelocuri de chei. În prezent, realizăm o cercetare asupra consumului de brelocuri de chei, motiv pentru care vă rugăm să aveţi amabilitatea de a ne acorda 5 minute din timpul dumneavoastră pentru completarea acestui chestionar.
1. Deţineţi un breloc de chei?
( ) Da
( ) Nu
2. Precizaţi ce caracteristici ar trebui sa aibă un breloc pentru a vă determina să-l cumpăraţi:
......................................................................................................................................
3. De unde aţi achiziţionat cel mai recent un breloc?
( ) magazin de accesorii
( ) supermarket
( ) târguri şi expoziţii
( ) altele: .......................................................................................................................
4. Ierarhizaţi în funcţie de importanţă următoarele atribute de care ţineţi cont în alegerea unui breloc de chei (cu note de la 1 la 5, 1 pentru cel cu importanţa cea mai mică, 5 pentru cel cu importanţa cea mai mare):
( ) design
( ) inovaţia tehnică (ceas, cronometru, lanternă)
( ) preţ
( ) durabilitate
( ) grad de personalizare
Preview document
Conținut arhivă zip
- Raport de Cercetare - Breloc.doc