Cuprins
- Capitolul 1: Prezentarea mărcii- 1 -
- Capitolul 2: Testul de asociere mentală spontană- 3 -
- Capitolul 3: Metoda portretului chinezesc- 5 -
- - 3.1 Corelația marcă/ VIP- 5 -
- - 3.2 Corelare marcă/ culoare- 6 -
- - 3.3 Corelare marcă/ animal- 6 -
- - 3.4 Corelația marcă/ sport- 7 -
- - 3.5 Corelația marcă/ pom fructifer- 7 -
- Capitolul 4: Concluzii- 8 -
- Bibliografie:- 9 -
- Anexe:- 10 -
Extras din proiect
FCSB, cunoscută până în 2016 ca FC Steaua București după clubul a cărui secție de fotbal a fost până în 1998, este un club de fotbal din București, România, care evoluează în Liga I. Este echipa românească de fotbal cu cel mai mare succes pe plan național și internațional. De-a lungul istoriei, a câștigat cele mai multe campionate, cupe și supercupe ale României, obținând 26 de titluri în Campionatul Național, 22 de Cupe , 6 Supercupe ale României și 2 Cupe a Ligii. De asemenea, a fost prima echipă din blocul comunist și singura din România care a câștigat Cupa Campionilor Europeni, precum și a doua echipă est-europeană și singura din România care are în palmares Supercupa Europei.
Fondat pe 7 iunie 1947 ca „ASA București” (Asociația Sportivă a Armatei București) de Armata Regală, clubul și-a schimbat de mai multe ori numele, până la stabilirea numelui „Steaua” în 1961. Din punct de vedere istoric, Steaua este cunoscut ca și clubul sportiv al Armatei Române. Cu toate acestea, departamentul de fotbal s-a separat de clubul sportiv în 1998. Din acel moment, singurele legături ale clubului de fotbal cu Armata sunt tradiția istorică și stadionul Ghencea, care încă este proprietatea Ministerului Apărării Naționale.
Culorile echipei
În timpul primului ei sezon, 1947- 48, Steaua a purtat tricouri roș-galbene, cu șorțuri albastre, pentru a simboliza culorile steagului tricolor. Începând cu sezonul următor, odată cu schimbarea identității Armatei Române, s-a renunțat treptat la galben, astfel încât culorile oficiale au rămas, până în ziua de astăzi, roșu și albastru. Steaua nu a avut niciodată un echipament standard. Cu toate acestea, cea mai folosită combinație de-a lungul timpului a fost tricouri roșii, șorțuri albastre și jambiere roșii. Alte variante au inclus roșu complet, albastru complet, dar și tricouri în dungi roș-albastre, în anii '1960 și '1970. Alte culori au fost folosite foarte rar. Excepții au fost finala Cupei Campionilor Europeni din 1986, în care Steaua a purtat, pentru prima și singura dată în istoria sa, un echipament alb complet, precum și echipamentul folosit în deplasare în sezonul 1999-00 (galben și roșu), precum și a treia opțiune de echipament din sezonul 2005-2006 (galben și negru).
Palmares Intern
Liga I:
Câștigători (26) Locul 2 (14)
Cupa României:
Câștigători (22) Finaliști (8)
Supercupa României:
Câștigători (6) Finaliști (4)
Cupa Ligii:
Câștigători (2)
Palmares European
Cupa Campionilor Europeni (1)
Supercupa Europei (1)
Finalista Cupei Campionilor Europeni (1)
Semifinalista Cupei Campionilor Europeni (1)
Semifinalista Cupei UEFA (1)
Optimi UEFA Europa League (1)
Palmares Internațional
Finalista Cupei Intercontinentale: 1
Capitolul 2: Testul de asociere mentală spontană
În scopul determinării imaginii brandului FC STEAU BUCUREȘTI în percepția consumatorilor, am aplicat metoda asocierii mentale spontane asupra unui eșantion de 26 de studenți ai facultății FEAA, specializarea ECTS, cu vârsta cuprinsă între 20-22 de ani, din diverse județe ale României. Ca urmare toți candidații au recunoscut brandul și nu au întâmpinat greutăți în scriere, iar rezultatele obținute sunt prezentate în tabelul de mai jos (specificație: cuvintele sinonime sau care aparțin aceluiași câmp lexical au fost introduse în aceeași categorie):
Tabelul 1: Rezultatele testului de asociere mentală spontană
Nr. crtCuvântNumărul aparițiilorPondere
1Personalități1418%
2Echipă1114%
3Fotbal1114%
4Fotbaliști810%
5Logo68%
6Suporteri57%
7Minge57%
8Antrenor45%
9Teren45%
10Poartă23%
11Meci23%
12Campioni23%
13Adversar Dinamo11%
14Copilărie11%
15România11%
TOTAL77
Conform datelor prezentate putem observa că cea mai mare parte din participanți,adică 14 (18%), au asociat brandul cu personalități celebre care au legătură cu acesta, cum ar fi: proprietarul clubului de fotbal George Becali (Gigi Becali), fotbaliști (Denis Alibec, Nicolae Dică, Roberto Carlos).
Figura 1: Reprezentarea grafică a rezultatelor
Urmează cu ponderea de 14% noțiunile de echipă și fotbal, în categoria „echipă” au fost incluse și cuvintele precum „echipă de fotbal” , „echipă preferată” , „echipă nr.1”. de aici rezultă că
Bibliografie
- https://ro.wikipedia.org/wiki/FCSB#cite_note-48
- https://ro.wikipedia.org/wiki/M%C4%83r
- http://www.steauafc.com/ro/stiri/
- http://www.steauafc.com/ro/trofee/
- http://www.romaniansoccer.ro/clubs/steaua/steaua_bucuresti.shtml
Preview document
Conținut arhivă zip
- Raport de cercetare calitativa - FC Steaua Bucuresti .docx