Raport de Cercetare Cantitativa - Serbet Sweet Taste

Extras din proiect Cum descarc?

1. Analiza preferintelor cu privire la mediul on-line.
Marketingul este de neconceput fara un flux continuu si sistematic de informatii cu privire la mediul intern si extern al firmei; de asemenea are in vedere dinamica relatiilor cu exteriorul. Informatia este o conditie necesara pentru realizarea activitatilor in mod eficient si pentru integrarea si adaptabilitatea firmei la cerintele consumatorilor nostri. In acest sens ne propunem implementarea unor actiuni bazate pe date reale ale pietei, avand la baza o viziune de cercetare de marketing cat mai obiectiva. 
2. Problema decizionala
Problemele cu care se confrunta firma Dulcissimo sunt reprezentate de stagnarea vanzarilor, in special a serbetului Sweet Taste, un produs special destinat persoanelor cu diabet, bazat pe ciclamat, un inlocuitor al zaharului cat si dorinta atragerii unor noi segmente de piata, respectiv persoanele care urmeaza o anumita dieta si nu numai. De asemenea se doreste intrarea pe pietele altor zone geografice anterior inaccesibile. Problemele decizionale anterior mentionate pot fi solutionate prin publicitate eficienta si o posibila deschidere a unui magazin de achizitii on-line.
Deoarece anterior strategia de comunicare a firmei era bazata pe publicitatea prin flyere, bannere, brosuri, pliante si anunturi in ziar, am decis sa folosim o metoda moderna de comunicare si anume cea on-line prin lansarea unei pagini web si complementarea achizitiilor clasice cu cele on-line, astfel ajungandu-se la confruntarea cu o dubla problema decizionala: 
Brandingul on-line si crearea unui magazin de achizitii on-line sunt cele mai bune solutii de crestere a vanzarilor?
3. Obiectivele cercetarii
a.) Determinarea atitudinii respondentilor cu privire la mediul on-line.
b.) Frecventa utilizarii internetului de catre invtervievati.
c.) Informatiile on-line trezesc interesul vizitatorilor?
d.) Perceptia consumatorilor privitoare la promovarea on-line.
e.) Identificarea oportunitatii deschiderii unui magazin-online.
f.) Anticiparea feed-backului.
4. Metoda Cercetarii
Deseori, pentru a obtine o imagine si mai completa asupra fenomenelor de marketing, informatiile obtinute din datele statistice se dovedesc a fi ineficiente si se apeleaza la informatii recoltate prin metode de cercetare directa. Aceasta metoda presupune culegerea informatiilor direct de la purtatorii lor : consumatorii individuali, producatorii de bunuri si servicii, intermediari, etc. Cercetarea prin metode directe inlesneste cunoasterea unor dimensiuni noi, mai ales de natura calitativa, ale fenomelor analizate, contribuind la cea mai buna fundamentare a deciziilor de marketing., astfel firma Dulcissimo a efectuat o cercetare cantitativa ce presupune masurarea fenomenelor investigate si obtinerea unor informatii sub forma de cifre. 
O deosebita importanta o reprezinta utilizarea anchetei, ce presupune preluarea informatiei de la purtator la cererea organului de cercetare, metoda aleasa si de firma Dulcissimo.
Dintre toate variantele posibile de ancheta noi am decis sa o folosim pe cea stradala, in care chestionarul este administrat prin operatorii de inverviu care vor consemna raspunsurile celor intervievati.. In acest fel se urmareste ca raspunsurile primite sa fie in conformitate cu realitatea. 
S-a ales aceasta metoda de cercetare intrucat permite explicarea intrebarilor de catre intervievator, in cazul in care respondentii nu au inteles ceva. Se pot observa de asemenea, reactiile intervievatilor la anumite intrebari si se poate identifica si receptivitatea acestora in timpul completarii chestionarelor. El ne va ajuta sa intelegem cat mai bine tendintele pietei produselor alimentare si in ce masura putem patrunde pe aceasta cu produsul oferit de noi.
Chestionarul format din 12 intrebari, va fi aplicat persoanelor care viziteaza magazinele din reteaua de distributie a firmei Dulcissimo respectiv: supermarketul Mercur-Mary si hipermarketurile Carrefour si Kaufland din Iasi.
CHESTIONAR
Buna ziua! Numele meu este.................., fac parte din departamentul de marketing al firmei "Dulcissimo" si doresc sa realizez un studiu de piata pentru a afla gradul de utilizare a internetului privind achizitiile on-line. Va rog sa imi acordati doua minute pentru a completa un chestionar:
1. Va numarati printre utilizatorii internetului?
a) Da (se trece la intrebarea 2)
b) Nu (se trece la intrebarea 12) 
2. Cat de des utilizati internetul:
a) Zilnic
b) Saptamanal
c) Lunar


Fisiere in arhiva (4):

  • Centralizare date.pdf
  • Centralizare date.xls
  • Sweet Taste (Cercetare de Marketing).doc
  • Sweet Taste (Prezentare).ppt

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!