Raport de țară - Serbia

Proiect
5.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 36 în total
Cuvinte : 10292
Mărime: 1008.40KB (arhivat)
Publicat de: Adriana P.
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. INTRODUCERE 1
  2. CAPITOLUL I. SISTEMUL ECONOMIC GENERAL ÎN SERBIA .3
  3. CAPITOLUL II. STANDARDUL GENERAL DE VIAȚĂ AL SÂRBILOR .11
  4. CAPITOLUL III. ANALIZA SERBIEI ..14
  5. CONCLUZII ȘI RECOMANDĂRI 25
  6. BIBLIOGRAFIE ..27
  7. ANEXE

Extras din proiect

INTRODUCERE

Pornind de la definiția generală a marketingului internațional, conștientizăm necesitatea, rolul și aportul pe care le cuprinde o analiză complexă a unei țări străine în activitatea afiliată acestei discipline. În căutarea de noi oportunități de extindere internațională a unei afaceri, raportul de țară a unei sau mai multor pieți străine poate juca un rol crucial în luarea de decizii și determinarea succesului ulteriorului plan de extindere.

Prezentul raport de țară reprezintă o analiză detaliată a Serbiei, care furnizaează informații ce pot servi pentru luarea deciziilor de marketing privind piața țării respective.

Prezentarea pe scurt a Serbiei

Serbia sau oficial Republica Serbia este o țară situată la intersecția zonei centrale și de sud-est a Europei, ocupând partea sudică a Câmpiei Panonice și centrală a Balcanilor - cea mai importantă rută care leagă Europa și Asia. Statul suveran sârb se învecinează cu Ungaria la nord, cu România la nord-est, cu Bulgaria la sud-est, cu Macedonia la sud, cu Croația, cu Bosnia și Herțegovina și cu Muntenegru în sud-vestul țării. Actualmente, Serbia se găsește în situație de dispută pentru granița cu Albania pe teritoriul autoproclamatei republici Kosovo. Capitala sa, Belgradul, se situează printre cele mai vechi și mai mari orașe din sud-estul Europei.

Suprafața totală a Serbiei este de 88361 km2 (inclusiv Kosovo) și este a treia țară ca mărime din Peninsula Balcanică, după Grecia și Bulgaria. Clima pe teritoriul sârb variază între un climat continental din nord, cu ierni reci și veri calde umede, cu modele de precipitații bine distribuite și un climat mai adriatic în sud cu veri calde și toamne uscate și ierni relativ reci. Pe parcursul unui an, temperatura variază de obicei între -3 ° C și 28 ° C și este rar sub -10 ° C sau peste 34 ° C.

Serbia numără o populație totală de aproximativ 7 milioane (sau aproximativ 9 milioane cu provinciile Kosovo și Metohija), iar densitatea populației este moderată la aproximativ 82 de locuitori pe kilometru pătrat (Tabel A1). Limba oficială este limba sârbă, dar engleza este larg vorbită și folosită în mod regulat în mediul de afaceri. Capitala statului, Belgrad, are o populație de aproximativ 1,64 milioane și este situată în partea de nord a țării. Alte orașe mai mari sunt Novi Sad, Nis, Kragujevac și Subotica.

Regatul sârbilor, croaților și slovenilor a fost format în 1918. Numele său a fost schimbat în Iugoslavia în 1929. Iugoslavia (adică Republica Federală Socialistă Iugoslavia) s-a alăturat Națiunilor Unite (ONU) ca membru inițial în 1945. Până în 1992, ea a fost efectiv dizolvată în cinci state independente (Bosnia și Herțegovina, Croația, Slovenia, Macedonia și Republica Federală Iugoslavia), care au fost ulterior admise la Națiunile Unite. Republica Federală Iugoslavia, a cărei denumire ulterior s-a transformat în Uniunea de Stat a Serbiei și Muntenegrului, a fost admisă la Organizația Națiunilor Unite la 1 noiembrie 2000. Uniunea statală a încetat efectiv după declarația oficială de independență a Muntenegrului din 3 iunie 2006, după care, peste două zile, își declară independența și Republica Serbia. În 2008, parlamentul provinciei Kosovo a declarat în mod unilateral independența, cu răspunsuri mixte din partea comunității internaționale.

Belgradul a înregistrat progrese în ceea ce privește liberalizarea comerțului și restructurarea și privatizarea întreprinderilor, inclusiv în domeniul telecomunicațiilor și al firmelor mici și mijlocii. La fel, a făcut unele progrese în vederea aderării la Uniunea Europeană (UE), semnând un acord de stabilizare și asociere cu Bruxelles în mai 2008 și punând integral în aplicare Acordul comercial interimar cu Uniunea Europeană în februarie 2010. Uniunea Europeană a acordat Serbiei statutul de candidat la aderare în martie 2012. Serbia urmărește, de asemenea, aderarea la Organizația Mondială a Comerțului (OMC), iar procesul de aderare la OMC este planificat să continue și în 2019.

Statul sârb își dorește să-și îndeplinească obligațiile față de UE și, totodată, să rămână în condiții bune cu actorii strategici non-UE, precum China, Emiratele Arabe Unite și, în special, cu Rusia, cu care păstrează o relație cordială în domenii precum energia.

Serbia a semnat, de asemenea, câteva acorduri comerciale, cum ar fi Acordul European de Comerț Liber (AELS) și Acordul Central European de Comerț Liber (CEFTA), precum și a încheiat acorduri comerciale cu UE, Turcia, Belarus și Rusia. După toate turbulențele din anii 1990, Serbia este acum ferm pe drumul aderării la UE devenind o destinație atractivă pentru investitorii străini.

Actualul programul guvernamental de reformă economică se axează pe asigurarea stabilității economice și financiare, oprirea acumulării de datorii și crearea unui mediu pentru redresarea și creșterea economică pentru a încuraja ocuparea forței de muncă și pentru a crește nivelul de trai al populației sârbe.

Bibliografie

1. Sasu, C., Marketing internațional, Ediția a III-a, Editura Polirom, Iași, 2005

2. Central Intelligence Agency https://www.cia.gov/

3. Numbeo OpenSource https://www.numbeo.com/

4. UHY International, Doing Business in Serbia 2018 http://www.uhy.com/

5. Raportul Băncii Mondiale Doing Business 2019 http://www.doingbusiness.org/

6. PwC, Serbia Report http://taxsummaries.pwc.com/ID/Serbia-Corporate-Significant-developments

7. European Commission, Serbia 2018 Report https://ec.europa.eu/neighbourhood-enlargement/

8. BTI 2018 Country Report - Serbia https://www.bti-project.org/

9. World Bank Data Source https://data.worldbank.org/

10. Oficiul Statistic al Republicii Serbia http://www.stat.gov.rs/

11. Banca Națională a Serbiei http://www.nbs.rs/

12. Ministerul Finanțelor a Serbiei http://www.mfin.gov.rs/

13. Agenția de Dezvoltare a Serbiei http://ras.gov.rs/en/invest-in-serbia/why-serbia

14. Wkipedia, Economy of Serbia https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Serbia

15. Grant Thornton Serbia, Doing Business in Serbia 2013 https://www.gt.co.rs/

Preview document

Raport de țară - Serbia - Pagina 1
Raport de țară - Serbia - Pagina 2
Raport de țară - Serbia - Pagina 3
Raport de țară - Serbia - Pagina 4
Raport de țară - Serbia - Pagina 5
Raport de țară - Serbia - Pagina 6
Raport de țară - Serbia - Pagina 7
Raport de țară - Serbia - Pagina 8
Raport de țară - Serbia - Pagina 9
Raport de țară - Serbia - Pagina 10
Raport de țară - Serbia - Pagina 11
Raport de țară - Serbia - Pagina 12
Raport de țară - Serbia - Pagina 13
Raport de țară - Serbia - Pagina 14
Raport de țară - Serbia - Pagina 15
Raport de țară - Serbia - Pagina 16
Raport de țară - Serbia - Pagina 17
Raport de țară - Serbia - Pagina 18
Raport de țară - Serbia - Pagina 19
Raport de țară - Serbia - Pagina 20
Raport de țară - Serbia - Pagina 21
Raport de țară - Serbia - Pagina 22
Raport de țară - Serbia - Pagina 23
Raport de țară - Serbia - Pagina 24
Raport de țară - Serbia - Pagina 25
Raport de țară - Serbia - Pagina 26
Raport de țară - Serbia - Pagina 27
Raport de țară - Serbia - Pagina 28
Raport de țară - Serbia - Pagina 29
Raport de țară - Serbia - Pagina 30
Raport de țară - Serbia - Pagina 31
Raport de țară - Serbia - Pagina 32
Raport de țară - Serbia - Pagina 33
Raport de țară - Serbia - Pagina 34
Raport de țară - Serbia - Pagina 35
Raport de țară - Serbia - Pagina 36

Conținut arhivă zip

  • Raport de tara - Serbia.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Efectele dezvoltării economice durabile asupra nivelului de trai și calitatea vieții în contextul procesului de extindere a Uniunii Europene

INTRODUCERE Întreaga evoluție istorică a dezvoltării economice, cu toate valențele ei pozitive, dar și cu insuccesele sale, a pregătit condițiile...

Sistemul Monetar Internațional

1. Sistemul monetar: definire, continut, rol În literatura de specialitate, sistemul monetar este definit ca un anumit mod de organizare si...

Activitatea bancară la nivel internațional intreprinsă de băncile din Grecia

1. Bănci de renume în Grecia Grecia a înregistrat o încetinire economică bruscă după o perioadă de creştere robustă, banca centrală estimând o...

Sistemul monetar internațional

1. Sistemul Monetar International: etape premergatoare si realizari 2. Principiile care au stat la baza Sistemului Monetar International 3....

Uniunea economică și monetară

INTRODUCERE Uniunea Europeana reprezinta forma cea mai actuala a evolutiei constructiei comunitare care a inceput in 1952 prin infiintarea...

Nivelul de trai, componenta calității vieții

1. Nivelul de trai, componenta calitatii vietii Conceptul de „calitate a vieţii” cuprinde cea mai importantă componentă a acesteia, aceea de...

Economia subterană și comerțul ilegal

Economia subterana a fost inteleasa de catre toti autorii ca fiind acea activitate economica ce se desfasoara la limita sau in afara obligatiilor...

Delicvența Juvenilă

DELICVENTA JUVENILA În general despre copii se obisnuieste sa se vorbeasca cu caldura, laudativ, sa li se elogieze inocenta si frumusetea. Dar cum...

Ai nevoie de altceva?